Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Harley Davidson


DANVIELD

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma się czym podniecać.Jak zwykle na tym forum temat wzbudza dużo kontrowersjiJa nie kupię na pewno "japonii" ,nie odróżniam fazera od bandita dla mnie wszystkie tak samo wyglądają.Ktoś lubi zapier...lać na zbój ,to nie kupi Harleya.Cała ta gadka nie ma sensu.
tu nie chodzi oto czy masz japonie chu HD dlamnie to indywidualne potrzeby właścicieli i gust o ktorym sie nie dyskutuje tylko śmieszą mnie gadki typu masz HD i nic poza nim cie nie interesuje ja nigdy nie miałem do czynienia z HD ani z choperami mimo to nie mówie ze są do dupy i mimo tego jesli pojawiają sie jakies wiadomości na ich temat nie podchodze do tego tak jak załozyciel tego tematu czyli nie czytam nie interesuje sie bo niema na tym znaczka z mojego moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może hadeki sa przereklamowane....i co z tego;-0, może technicznie są stare jak świat...i co z tego hehe ja tam nie żałuje że swojego kupiłem, nawet jezeli ktoś uważa że jeżdże dziadowskim sprzętem...cooooo zzzz tego;-0 pozdro dla czoperowców, szlifiarzy, touringowców.... und fur ales ;-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze taki temat na tym forum nie ma sensu, ponieważ tutaj 98% użytkowników nie miało NIGDY doczynienia z maszynami HD i potrafią tylko powtarzać głupoty które ktoś mówił dla żartu lub po prostu z zazdrości.Czy ktoś z kolegów wyżej miał jakikolwiek kontakt z motocyklami Harley? że kolega jeden powiedział ze "kapią" a drugi kolega lesniczy napisał "częste naprawy"Mieliście Panowie jakąkolwiek styczność z tymi maszynami że się wypowiadacie?Każdy polak będzie obrażał to na co nigdy go nie będzie stać z czystej zazdrości.A tak nie powinno byćJa jeżdze tanią japonią, ale jakbym miał dużo forsy to na pewno kupiłbym sobie jakiegos HD ! !sądze ze temat nie ma sensu bo będą się tutaj wypowiadać Ci co nie powinni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi oto czy masz japonie chu HD dlamnie to indywidualne potrzeby właścicieli i gust o ktorym sie nie dyskutuje tylko śmieszą mnie gadki typu masz HD i nic poza nim cie nie interesuje ja nigdy nie miałem do czynienia z HD ani z choperami mimo to nie mówie ze są do dupy i mimo tego jesli pojawiają sie jakies wiadomości na ich temat nie podchodze do tego tak jak załozyciel tego tematu czyli nie czytam nie interesuje sie bo niema na tym znaczka z mojego moto
Ja mówię ,że japońskie czy niemieckie motocykle są do dupy .Wręcz przeciwnie wiem ,że mają zajebiste osiągi i są doskonalsze technicznie niż H-D.Mój motocykl ma 30 lat ,sam go poskładałem wiem gdzie jest jaka śrubka i co go może zaboleć.Kto nie przejechał się harleyem ten nigdy nie zrozumie ,co to jest"legenda" - wibracje i dzwięk silnika.Niektórzy posiadacze Harleya uważają ,że legenda kończy się na silniku Shovelhead(ostatni żeliwniak).Nie jestem więc jak to kilka osób odebrało "japonii na nie" tylko żyję w swoim świecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejni.. fajne macie te sprzęty - nie powiem, że nie. Ale skończcie pierdolić tu o jakiejkolwiek wyższości, a kolesie którzy twierdzą, że japonia to przy tym gówno, niech wracają do plombowania zębów, a nie za motocykle się biorą..no offence.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam czytam i nie wierze! Po pierwsze to nikt tutaj sie nie wywyzsza, po drugie uwazam że w coniektórych odzywa sie kompleks i sami sobie wpajacie to że posiadacze HD są kimś "wywyzszajacym sie" kiedys jeździłem starym kawasaki tak jak kolega gawron89 napisał, teraz mnie stac i urzeczywistniłem moje marzenie. Czym sie od was róznie? tym że zakasałem rekawy i dobrze zarabiam i stac mnie na wiele rzeczy? Zamiast narzekac na to jak źle jest wokoło biore sie do roboty, efekty widac!Co do kolegi GienekMasz po częsci racje, te przegrzewanie dotyczy ale nie silników EVO tylko TC(twin cam)Ktos tu napisał o tym że HD jest sprzętem bez osiągów, tu sie nie zgodze, poprostu jest to marka która nie bierze udziału w wyścigu zbrojen, stawia na tradycje, nie odchudza niczego. Skoro HD jest takie do "DUPY" dlaczego wciaz sie sprzedaje a co ciekawe firmy nie dotknał choćby jeden kryzys? Nie pekaja ramy, nie nawalaja napinacze rozrządu, nie ma wogóle tematu regulacji zaworówDruga sprawa piszecie o awaryjności Harleya.. jak dotad nie widziałem zadnego posta na tym forum ze komuś coś sie trzaska, stuka w harleyu.A zasłyszane bajki pod tytułem że komus cos tam.. takie rzeczy słyszy sie od osób które harleya widziały na obrazku..Co do tego że nie interesuja mnie nowinki innych marek..po co mi to? Harley nawet za 20 lat bedzie w pełni "świetny" a jakikolwiek produkt japoński, głównie segment motocykli wyścigowych zmienia sie co 3 lata i np 6 letnia szlifierka nie wzbudza juz zachwytu.. coniektórzy musza kupić nowszy model. Także harleya to nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie powiem tak HDek dla mnie to nie jest tak badziewny sprzet, jak jego użytkownicy bo nazwac ich motocyklistami jest trudno.W tej grupie widać podziały ajbardziej: - masz już merca w garażu to dla lepszego image w towarzystwie zblamowanych kolegów kupjesz harleya i jesteś znów na topie..., znam niestety takich gości - spytaj sie ile zrobił w sezonie !!a bedziesz wiedział czy ma sprzet dla lansu czy to jezdzenia z całą ta marketingową paplaniną i duszą......co do nowoczesności mam przyjaciela który ma HD road kinga z 2002roku na wtrysku- i ten kolo pełny szacun ! - od dzieciaka tylko milłoki nic innego, w końcu kupił i.. teraz sam sie śmieje z tego, że jak stoisz w korkach w mieście - a masz mało paliwa w baku - to możesz sie zdziwić do etylinka może sie łatwo zagotować !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie EVO to nie porsche, masz na mysli Vrod' a i silnik REVOLUTION http://www.factoryfat.com/images/revolutionengine.jpgZupełnie inna konstrukcja jak poprzednie silnikiZ poprzednimi silnikami ma niewiele wspólnego Posiada zwiększony o 15 stopni kąt rozwarcia (60 zamiast 45 stopni), jest chłodzony cieczą a nie powietrzem+ olejem, ma mokrą miskę olejową, zasilany jest sekwencyjnym wtryskiem paliwa Weber Marelli, ma ułożyskowane ślizgowo wałki rozrządu i wał korbowy a nie jak dawniej łozyska toczne, cewki zapłonowe montowane bezpośrednio na świecach. Wyposażony jest też w wałek wyrównoważający eliminujący drgania.krótki opis mozliwości islnika revolutionpojemnośc 1130cm, Moc 115 KM przy 8500 obr/min i moment 103 Nm przy 6500 obr/min mogą rozpędzić ten ważący 280(sic!) kg motocykl do 220 km/h. Przyspieszenia są też imponujące 100 km/godz osiąga w 3,5 sek"rodzina silników HD http://crustyoldfarts.com/_wizardimages/HarleyEngines.jpgciekawy artykułhttp://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56422...?as=6&ias=6co do szpanerów to fakt sa tacy 'tatusiowie" co harleya wioza na lawecie na zlot a tam go tylko stawiaja ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym lansowaniem jest trochę racji ale niestety przez polską mentalność. U nas niektórzy kupują HD właśnie po to żeby pokazać, że mają HD i są chamerykańscy. W stanach natomiast jest to popularny sprzęt. Co do awaryjności to każda marka ma poważne wpadki. Ja jeżdżę na plastiku ale wiem, że nie będę tym jeździł zawsze i w końcu przyjdzie ochota by wsiąść na choopera. Jeździłem japońskimi chooperkami i też jest fajnie (większa wygoda, nisko osadzony środek ciężkości). Jeśli będę przesiadał się na choopera to najprawdopodobniej będę starał się kupić HD i mam gdzieś opinię o ich awaryjności bo jedni mają coś co notorycznie się psuje ale dookoła opowiadają, że sprzętu lepszego na świecie się nie znajdzie inni chcieli by coś mieć, a nie mają to powiedzą, że nie mają dlatego, że to złom. Do puki ktoś nie przekona się na własnym przykładzie to nigdy tak naprawdę nie dowie się kto mówił prawdę. Mówicie, że HD to sprzęt dla dentystów ale przecież masa facetów ma w sobie coś z dentysty bo nie jednemu zdarzyło się usunąć komuś zęba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Nie pekaja ramy, nie nawalaja napinacze rozrządu, nie ma wogóle tematu regulacji zaworówDruga sprawa piszecie o awaryjności Harleya.. [...]
Nie nawalają napinacze bo silniki mają popychacze ;)P.S. Nie jestem znawcą- pewnie silniczki HD mają też łańcuszki ;) A może do popychaczy też są napinacze. Ważne że nabiłem posta P.S.2. Sprawi sobie kiedyś jakiegoś Harusa, ale raczej jako drugie, a może trzecie moto ;) A tymczasem zakupiłem coś bardziej użytecznego (czyt. uniwersalnego, tańszego w zakupie i użytkowaniu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawi sobie kiedyś jakiegoś Harusa, ale raczej jako drugie, a może trzecie moto A tymczasem zakupiłem coś bardziej użytecznego (czyt. uniwersalnego, tańszego w zakupie i użytkowaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedac ostatnio w Ojcowie zgadalem sie z Gosciem ktory podjechal HD rocznik jezeli sie nie myle 38 i musze przyznac super odrestaurowany.Jeszcze pare innyh HD,- Tak sie skłąda że znam ta ekipę ! na ta odrestaurowana WLka jest z olkusza...i to są ludzie którzy kochaja ta marke może nawet bardziej niż własne żony.. - W się podniecacie V-rodowskim piecem - który akurat w klimacie HD - nie jest "popularny" żeby nie powiedziec że jest obciachowy ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrestaurowana WL-ka ma większą wartość niż 2 letni Twin Cam czy V-Rod.Zresztą konstrukcja silnika nie zmieniła się od wyprodukowania knuckleheada (1936)do konca produkcji evolution czyli do 1999 roku.I tak jak Krissos wspomniał nowe modele nie cieszą się wsród miłosników marki taką popularnością a wręcz są traktowane z przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- W się podniecacie V-rodowskim piecem - który akurat w klimacie HD - nie jest "popularny" żeby nie powiedziec że jest obciachowy ....
Wydaje mi sie że harley zrobił ukłon w strone osób które chciały cos nowszego technologicznie, koniecznie bez wibracji.. To pół porsche pół harley w kazdym razie wygląd nightrod miodzio!http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal.../14/953481460_1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że kupując H-D kupujesz yno legendę , brak osiągów i częste naprawy
Wpadnij do nas na serwis i spośród 20-30 motocykli które akurat mamy,wskaż przynajmniej 5 popsutych.Sorry ale na co komu osiągi w 300kg chopperze?Z podniesieniem mocy lub momentu obrotowego nie ma żadnych problemów.Te silniki nie są wysilone,zrobisz stage 1-2 i nie jednego wyrwie z butów.Oczywiście nikt nie wspomi o chromie którego po 25 latach wystarczy przetrzeć,o jakości materiałów typu śruby których nawet prawdziwy idiota nie zerwie.Pasy napędowe wytrzymujące więcej niż żywot silnika w Japonii,zawieszenia Showa,hamulce Brembo,seryjnie montowany alarm z immobiliserem.Znakomity sprzęt do diagnostyki wtrysku,abs-u i innych systemów a nie tylko szukanie kodów na wyświetlaczu.Chłodzenie tylnego cylindra też jest już poprawione,ECM o to dba.Mało kto wie o akcjach gwarancyjnych które dotyczą nawet takiej pierdoły jak inne poprowadzenie przewodów wokół akumulatora,w celu uniknięcia ewentualnego zwarcia.Ale co tam,lepiej jak nam główka ramy odpadnie bo motocykl odchudzony już do 140kg.Harley chu*owy,Japonia wspaniała-szkoda tylko że co drugi japoński chopper jest wierną kopią HD.Kiedyś też spoglądałem na tę markę przez pryzmat ciągle jeb**cego się Evo jednak mocno zmieniłem zdanie.Nie ma sensu skłócać się co lepsze a co gorsze bo wszystko ma swoje wady i zalety.No może mój Franek z lat 90-tych jest bez wad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dluzszego czasu jestem na forum, ale jest to dopiero moj 2 lub 3 post. Jednak temat jest dla mnie tak ciekawy, ze nie moglbym nie napisac. Mozna powiedziec, ze naleze do 'mlodego' pokolenia motocyklistow. Lubie sportowe maszyny, nie powiem... klasyczne motocykle traktuje raczej z przymruzeniem oka . W ostatnim sezonie mialem okazje (tuz po zrobieniu uprawnien) pojezdzic paroma maszynami. Przez pierwsze pare dni smigalem hornetem 900tka . Sprzet dosyc zrywny, tlumiki akcesoryjne(lans na miescie byl lol), egzemplarz dosyc zadbany. Pozniej mialem okazje bujac sie wlasnie harleyem(wersja mini ) sportsterem 883. Sprzet o wiele wolniejszy wiadomo. Byl to ostatni wypust tego modelu na gaznikach. Sprzet niewyregulowany, z kijowo zrobionymi wydechami, ale jednak przyjemnosc z malej przejazdzki byla duzo wieksza niz na hondzie. Sprzet trzeba przyznac, ze jest swietnie wykonany. Do tego trzeba dodac, ze ten model bardzo dobrze sie prowadzi jak na armature Co do cen, gdy tak naprawde przyjrzycie sie cenom takiego sportstera a japonskich konkurentow(vulcan 800 np.) odkryjecie, ze roznicy w cenie praktycznie nie ma. A zaczynaja sie dopiero przy wyzszych modelach. Mysle, ze to przede wszystkim dlatego, ze najwyszsze modele H-D prezentuja po prostu o wiele wyzszy standard niz japonczyki. Wniosek? Uwazam, ze H-D jest godny uwagi, jesli szukacie cruisera/choppera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hayabuster przyznam sie bez bicia że tez patrzyłem sceptycznie na marke HD nie mając z nia styczności a naprawde zewsząd słyszałem negatywne opinie ludzi..(którzy widzieli HD na obrazku..)Mówi sie że wsiądziesz na HD i juz z niego nie chcesz zejść..cos w tym jest Co do jakości wykonania, to pomiedzy Japonia a HD jest przepaść.. jakikolwiek chopper z lat 80 odkrywa kiepskiej jakości chromy, rdzewiejące śrubunki, płowiejący lakier. W każdym razie jak dla mnie w HD wszystko jest "pełne" i dobrze polakierowane a nie jakas wytłoczka imitująca "pełne" czy naklejka która zastapi lakier, znakomitej jakości skórzane siedzenia które nie pekaja po 20 latach, konkurencja w wiekszosci przykadków daje skaj albo cerate. Wiem juz napewno że nastepny sprzet tez bedzie HD (Heavy Duty )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.