Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zmiana Moto


-Mario-

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to mawia pewna polska celebrytka "królowa może być tylko jedna" i w tym przypadku czy się to komuś podoba czy nie utarło się, że jest nią R1 właśnie, Moim zdaniem nie bez powodu
No właśnie. Nie wiedzieć tylko czemu. Bo jeśli chodzi o roczniki 2004 to litrowy Gixxer łykał wszystkich jak leci.Jest tylko jeden problem. Żeby znaleźć R1 z tego rocznika w rzeczywiście fajnym stanie to trzeba trochę poszukać. Swego czasu interesowałem się R1, ale patrząc jakie są w większości "zeszmacone" - podziękowałem. Wiadoma sprawa, że to nie reguła, ale wystarczy wejść na głupie Allegro i zobaczyć. Hondy będą w o wiele lepszym stanie technicznym i wizualnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa. Jeśli jeździłeś na 954 a to już sprzęt wymagający umiejętności to i z Fireblade i R1 dasz radę. Osobiście nie mam pojęcia co Ci polecić. Jeśli chodzi o walory wizualne oba motocykle są bardzo ładne przynajmniej dla mnie. Jeśli chodzi o sprawy techniczne - "bezobsługowość" Hondy jest legendarna, ale wyjątki pewnie się zdarzą. R1 pewnie będzie wścieklejsza Poza tym jeśli byłeś zadowolony z Hondy to z niej nie rezygnuj. Ja rozglądam się za nowym moto i wiem, że nie będzie to nic innego jak GSXR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym usłyszeć też kilka słów od użytkowników, ciekaw jestem które moto się lepiej prowadzi, jest zwinniejsze bo pod tym względem wydaje mi się jest różnica, honda honda są też inne marki suzuki i kawa odpada ze względów wizualnych ( o gustach sie nie gada ) dlatego pozostały mi te dwa moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiszę to tak objeżdżają oba motocykle R1 jest bardziej narwane, ale szczerze to porównywalne motocykle. Jednak moje plecaki zdecydowanie bardziej chwaliły sobie Hondy ze względu na niby lepszą pozycję plecaka . Więc jeżeli zamierzasz latać z przewagą plecaczka to polecam Honde:) Ja w większości latam R1 i przy tym zostaję, może zamienię na nowszą taki mam plan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiszę to tak objeżdżają oba motocykle R1 jest bardziej narwane, ale szczerze to porównywalne motocykle. Jednak moje plecaki zdecydowanie bardziej chwaliły sobie Hondy ze względu na niby lepszą pozycję plecaka . Więc jeżeli zamierzasz latać z przewagą plecaczka to polecam Honde:) Ja w większości latam R1 i przy tym zostaję, może zamienię na nowszą taki mam plan
no i to jest ważne, bo dosyć często mam plecaczek z tyłu ;) ale nie może być wyznacznikiem do kupna motocykla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem które moto się lepiej prowadzi, jest zwinniejsze bo pod tym względem wydaje mi się jest różnica,
Prowadza sie podobnie, jak wszystkie litry zreszta. Co da sie zauwazyc to roznorodna ochron aprzed powiewem wiatru, co za tym idzie trzeba by moze baardziej sie skladac lub wymienic szyba na akcesoryjna. Honda ma lepiej, pracujaca skrzenie biegow, nie ma w niej zgrzytow tak jak w R1 hamulce hmmm, dyskusyjne w obydwu sa dobre kwestia wyczucia i upodobania.Trodny wybor, bralbym to co bedzie w lepszym stanie technicznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym usłyszeć też kilka słów od użytkowników,
Ja na 1000RR wsiadłem z 954, czułem się jak w niebie, zupełnie inny motocykl, do dziś w garażu stoi 954 i od tamtej pory nie jeżdziłem nią ani razu, po przejażdżce nowszym modelem 954 wydaje się ciężka, toporna i mulasta w dolnym zakresie obrotów. Jeśli lubisz stopniować sobie przyjemność i zmieniać co jakiś czas moto to bierz 1000RR a na R1 przyjdzie kolej za jakiś czas. R1 jednak jest ostrzejsza od hondy. Ja trochę zainwestowalem w swoje 1000RR i na razie mi to wystarcza ale następne moto to napewno będzie R1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wypada porównanie z Yamahą, ale porównując do mojego, to RR jest motocyklem zdecydowanie bardziej łagodnym i jakby bardziej cywilizowanym. Wszystko chodzi jakby delikatniej, bardziej miękko. Wydaje mi się też bardziej poręczny i łatwiejszy w manewrowaniu. Chociaż, to może tylko moje subiektywne odczucia. Poza tym, pozycja na RR nie do końca mi odpowiada, aczkolwiek tego nie można rozpatrywać w kategoriach zalet lub wad.Wiesz, gdzie uderzyć w celu przejażdżki na takim tysiącu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już zmieniasz? co tak szybko ? przecież chyba nawet roku nie miałeś tej 954. Dwie sprawy:- ile masz kasy na ten cel bo cena r1 04 nieco różni się od 1000rr 06,07 więc jeśli masz np 20-22 tyś to lepiej kup coś starszego (w tym wypadku r1) bo za tyle nie znajdziesz sc57b w dobrym stanie (mimo że jest parę takich na allegro).na co masz priorytet? pozycja, osiągi, prowadzenie, wygląd, awaryjność, ergonomia, praktyczność, jazda z plecakiem?Pozycja w 1000rr nie zadowala, jeśli się bawisz i jesteś ciągle w ruchu to jest dobrze, ale jeśli jedziesz ze stałą prędkością w dalszą trasę to kręgosłup zaczyna wchodzić Ci do dupy która i tak jest obolała od deski obitej skórą na której siedzisz. Ale z tego co słyszałem w r1 po takim czasie jazdy jest dużo gorzej.Różnice w osiągach i prowadzeniu poznałbyś jedynie na torze podejrzewam że na korzyść R1. R1 lepiej przerzuca się w zakrętach pod warunkiem że masz idealny asfalt, na dziurawej drodze moim zdaniem 1000rr lepiej zda egzamin, chociaż plecak będzie miał masakrę na dziurach, b. twarde zawieszenie tylne którego ty nie odczujesz tak mocno jak plecak.Wygląd sprawa względna ale jak weźmiesz r1 na drogę to każdy małolat się będzie napalał (a nie tak jak się przyjęło że laski-bo przecież one się nie znają więc jeśli spodoba im się r1 to także 1000rr będzie ok). Mnie r1 zawsze się podobała a 1000rr średnio, ale odkąd mam 1000rr to jest zupełnie inaczej.Awaryjność: r1 ma problem ze skrzynią, jak ktoś często lata na gumie i przebija biegi to potem może mieć 4 zamiast 6-ciu ;). Pod względem gumowania wymiata 1000rr. Wytrzymałość elementów silnika przy takim eksploatowaniu to niebo a ziemia. 1000rr jest prawie idiotoodporna - wiele wybacza ale ciągle ma problem z elektryką- najczęściej hiss i regulator. W sc57b hiss już chyba nie szwankował ale regulatory napięcia zawsze były piętą ahillesową hondy. Ja jakbym miał coś naprawiać wolałbym wymienić regulator napięcia niż skrzynie biegów.Ergonomia: 1000rr w porównaniu do r1 super chroni przed wiatrem. Będąc w normalnej pozycji nie czuć tak oporu powietrza jak w r1. Zresztą nie oszukujmy się w r1 prawie nie ma się za czym schować chyba że leżysz na baku ale tak raczej się nie jeździ na co dzień.A pozycja dla plecaka? Wbrew pozorom r1 wygrywa. Pomimo mojego wysokiego wzrostu wygodniej siedzi mi się przy baku, żeby nie obciążać nadgarstków. Dlatego w 1000rr taki układ dla plecaka to tragedia bo nie dość że siedzi dużo wyżej to strasznie daleko od kierowcy, spada wtedy niemalże na przednie siedzenie. Ty będziesz miał jeszcze gorzej bo jesteś niższy więc będziesz jeszcze bardziej pochylony a wiec jeszcze bliżej baku. Tutaj 1000rr bardzo na minus a jak w przypadku r1 to nie wiem ale przypuszczam że gorzej od 1000rr nie będzie miała.Ja też kupie kiedyś r1 ale tylko z ciekawości i urozmaicenia, bo na torze raczej nie jeżdżę a w drogowych warunkach nie wydaje mi się najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Diobolek sie rozpisał ;) seozn pośmigałem 954 i powiem Ci ze nie narzekam ale decyzja zapadła i bedzie zmiana, dlaczego to dluga rozmowa przy jakiejś flaszeczce dokladnie tak jak piszesz bede dysponował kaska ok 22 tyś ( chyba że uda mi się dozbierać ), zauważyłem ze ciezko wyrwać w tej kasie zadbana honde bo takie sa po ok 25 ;/ natomiast z r1 juz coś by było. Z Twojej wypowiedzi skłaniałbym sie ku 1000 rr silnik to podstawa! wyglad hmm tu każdy ma inne zdanie i dlatego nie podejmuje rozmowy na ten temat mi sie podobaja obydwa modele, osiągi bardzo zbliżone a na torze nie śmigam, troche mnie zmartwileś pozycja dla plecaczka, ale mysle ze da rade ;p na 954 nie bylo wielkiego problemu chociaz po 600km juz jej sie nic nie chcialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się mogę wypowiedzieć tylko co R1 07...przesiałdłem się z sc33 także nie mam porówniania do bladego 04 w górę, ale moim zdaniem R1 na nasze drogi i to jeszcze do częstej jazdy z plecakiem to nie ma sensu...owszem subiektywnie motocykl jest śliczny, a z baladym 08 na przykład to dla mnie nie ma gadki, ale to kwestia biustu Hondy są mniej agresywne i tu przemawia ich + na drogę, ale na jazdy torowe to moim zdaniem R1 będzie lepsza...ale tak na prawdę to tylko niuanse bo i jedno idrugie to przecież supersporty. I tu i tu możesz regulowac zawiechy w zalezności od charaketrystyki twojej jazdy i umiejętności...ja osobiści jeżeli miałbym wybierać pomiędzy motocyklami w podobnym stanie i cenie wziąłbym R1, ale ja raczej jeżdże sam i wolę lecieć na tor niż na drogę więc wybór jest oczywisty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mario,sam nie mogę sie wypowiedzieć na temat walorów urzytkowych,ale znalazłem artykół więc może pomoże Ci podjąć decyzję co do kupna moto.Mam nadzieję że do lipca kupisz już moto i pośmigamy po alpejkich winklach. Powodzenia Mario w poszukiwaniach i do zobaczenia przy browarku http://www.scigacz.pl/Honda,CBR1000RR,8211...blade,9196.htmlhttp://www.scigacz.pl/Yamaha,YZF,R1,(2004-...,nic,11868.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.