Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Szosowy/ Turystyczny


Easy_Riderrr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem na etapie próby sprzedaży mojej maszyny. I tak w mojej głowie ulęgł się pomysł pod tytułem, a co gdyby tak zamiast kolejnej armatury zafundować sobie przesiadkę na jakiegoś turystyka, tudzież szosówkę... hmmm... Jako, że do tej pory ujeżdżałem jedynie armaturę to w jej temacie czuje się dobrze i dość pewnie. W związku z tym chciałem się zapytać Was o propozycję jakiegoś ciekawego motocykla szosowego, ze wskazaniem na turystykę ( dlaczego ze wskazaniem na turystykę? o tym zaraz). Otóż... zależy mi na maszynie, na której wygodnie i w miarę żwawo (ale bez dożynania silnika) mogą podróżować kierowca i pasażer. Dobrze, by przy tym można też było zabrać nieco bagażu. Budżet miałbym ograniczony gdzieś do max 14-15 tys. PLN, no i preferowałbym w miarę możliwości świeże roczniki.Z góry dziękuję za posty i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem na etapie próby sprzedaży mojej maszyny. I tak w mojej głowie ulęgł się pomysł pod tytułem, a co gdyby tak zamiast kolejnej armatury zafundować sobie przesiadkę na jakiegoś turystyka, tudzież szosówkę... hmmm... Jako, że do tej pory ujeżdżałem jedynie armaturę to w jej temacie czuje się dobrze i dość pewnie. W związku z tym chciałem się zapytać Was o propozycję jakiegoś ciekawego motocykla szosowego, ze wskazaniem na turystykę ( dlaczego ze wskazaniem na turystykę? o tym zaraz). Otóż... zależy mi na maszynie, na której wygodnie i w miarę żwawo (ale bez dożynania silnika) mogą podróżować kierowca i pasażer. Dobrze, by przy tym można też było zabrać nieco bagażu. Budżet miałbym ograniczony gdzieś do max 14-15 tys. PLN, no i preferowałbym w miarę możliwości świeże roczniki.Z góry dziękuję za posty i pozdrawiam
jedyne co tu pasuje to : Honda Pan European ST 1100 :>100 konikow, 250 km/h, wygodnie, dostojnie (czytaj wyprostowany), zwawo, z duzym bagazem (nie musisz sie bawic w kupno sakw,kufrow - tu masz wszystko fabrycznie).za 14 kupisz 97 rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam duże, turystyczne enduro. Spełnia wymagania, które podałeś, do tego dobre zawieszenie na nasze drogi ;)Sprawdź Suzuki DL 1000 V-Strom; Honda XL 1000 V Varadero ewentualnie Aprilia ETV 1000 Caponord.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku dziękuję Wam wszystkim za propozycje i posty... Ja od wczoraj nieco się rozejrzałem i przedstawię Wam moje spostrzeżenia... Jakbym się mijał w którymś miejscu, co do którejś maszyny z prawdą to poprawcie mnie... Co do "w miarę żwawej jazdy" powiem tak.... Nie odczuwam jakiejś nieodpartej potrzeby za....lania 2 pak, co nie znaczy że nie lubię odkręcić . Szczerze mówiąc to było by fajnie gdybym mógł bez wysilania motocykla mieć przelotową na trasie w okolicach 130 km/h no może ciut więcej . Poza tym, niestety ale ekonomia też by mnie w pewnym stopniu ograniczała, nie chodzi mi tu jedynie o samo spalanie, ale także o bezawaryjność i całokształt kosztów utrzymania...Z kolei co do zaproponowanych maszyn to...Pan Europa mi się podoba i dość mocno mnie kusi, ale z tego co widzę to dość ciężko (bynajmniej teraz) o zadbany egzemplarz w tej kasie.Bandziorem miałem okazję się przewieźć w zeszłym roku na krótkim dystansie - spodobała mi się charakterystyka silnika (łagodny, płynnie oddający moc jak się z nim spokojnie obchodzić, a kiedy potrzeba raczej na brak dynamiki nie można narzekać )Co do SV, to również mi się podoba (no i do tego silnik - jakże mi bliski V ) choć niestety już widzę gromy ciskane pod moim adresem za tylne siedzonko przez mój plecaczek Co do FZS 1000 to jakoś bardziej widzę tą maszynę jako bardziej sportową niż do turystyki.O Triumphie nawet nie myślałem nigdy... W sumie nie znam zbyt dobrze motocykli tej marki.Enduro takie jak Varadero (które mi się jak najbardziej podoba i chyba bym się na nie skusił...) niestety raczej odpada, bo choć nie jestem niskopienny (180 cm wzrostu) to z tego co patrzyłem na wysokość siedzenia na bikez.com miałbym znikome szanse na dotknięcie podłoża całą stopą przy postojach, a nad maszyną chcę mieć zawsze i wszędzie kontrolę (nawet jak nie jadę...).Co do GTS, to jest to ciekawy sprzęt, nietypowy, ale jakoś nie do końca do mnie przemawia...Przyznam, że chyba z tego co wymieniliście, chyba najlepiej by mi leżała TDM-ka...A może ktoś z Was jeszcze wpadnie na jakiś pomysł??? Z góry dzięki wielkiePozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze wsi, mało wiem i się wstydzę ale...Myślałeś może o FJR1300A z początku produkcji. Kardan, ustawiane siedzisko i szyba, elastyczny silniczek a jak trzeba to można pogonić. Moja wiedza na temat jest raczej książkowo- internetowa. Po rozmowie serwisem w Czechowicach- Dziedzicach, miły Pan powiedział że do 160 tyś km nie ma się co martwic o awaryjność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiedzielibyście mi ciekawego o XJ 900 Diversion???
Można o nim pisać dużo, tylko każdy lubi co innego i inaczej podchodzi do danego motocykla.Z pewnością ma swoich wielbicieli ten sprzęt, ale czy wiotka rama, kiepskie w sumie zawieszenie i niezbyt rewelacyjne hamulce są Ci potrzebne ?? ;)Ma wiele plusów ten sprzęt(choćby bezobsługowy praktycznie kardan), o czym zapewne zaraz się przekonasz jak wskoczą tutaj miłośnicy XJ(sam miałem) ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro takie jak Varadero (które mi się jak najbardziej podoba i chyba bym się na nie skusił...) niestety raczej odpada, bo choć nie jestem niskopienny (180 cm wzrostu) to z tego co patrzyłem na wysokość siedzenia na bikez.com miałbym znikome szanse na dotknięcie podłoża całą stopą przy postojach, a nad maszyną chcę mieć zawsze i wszędzie kontrolę (nawet jak nie jadę...).
Varadero ma 10mm wyżej siedzenie a suzuki DL650 ma niżej siedzenie o 10mm niż mój freewind.Mam 175 wzrostu i nie mam problemu - usiądź przymierz, to tak tylko wygląda a jak siądziesz i pojedziesz... Jak pierwszy raz zobaczyłem freewinda to pomyślałem ten napewno jest na mnie za wysoki - to taka wada enduro/funduro - optycznie toto takie wielkie jest.Co do prędkości przelotowej - mam wyższą szybę i 130/140kmh wyprostowany jak na armaturze jedziesz. No i ostatnia zaleta dzięki wzrostowi (wzrostu?) ;-) moto jest ładny widok nad dachami aut - łatwiej ocenić korek itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.