Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko dotyczące węży spustowych przy podwoziu, 2 są od gaźników, 1 od płynu chłodzącego(wąż zakończony plastikowym szpuntem :P), został 4rty - do niczego nie jest podłączony.ktoś coś wie na ten temat ?
U mnie pegaso 650-94r.1-płyn chłodzący,2i3-gażniki,4-idący od wlewu paliwa,odprowadzający rozlane paliwko na zewnątrzi i tu jest problem bo po montarzu pozostał piąty cienki około 50 cm długości i nie wiem od czego.A tak apropo,ma ktoś namiar na przerywacz kierunkowskazówdo mojego rocznika ,ewentualnie jaki może się nadawać,lewe kierunki działają,z prawymi jak zechce.dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

mam pytanko dotyczące węży spustowych przy podwoziu, 2 są od gaźników, 1 od płynu chłodzącego(wąż zakończony plastikowym szpuntem :P), został 4rty - do niczego nie jest podłączony.ktoś coś wie na ten temat ?
4 wężyk idzie u mnie 2002r. I.E. z góry z przelewu paliwa jak za dużo zatankujesz to wyleje ile potrzeba!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wydaje sie (z tego co pamiętam bo dawno już maszynki nie widziałem)że mam tylko 4wężyki i czwarty jest właśnie od przelewu...A poza tym to chciałbym zapytać was Koledzy o zdanie...22lutego oddałem motocykl do serwisu(kontrola luzów, świeca, gaźniki i uruchomienie a w zasadzie przerywała, strzelała, czasami nie dawała się odpalić)2tyg nie mogli nic zrobić bo zalało im warsztat wodą z roztopów...maszynka stała...powiedzmy że tydzień zajeło im wykonanie prac i maszynka odpaliła...wyprowadzili, potestowali i wszystko git...następnego dnia niż po nią pojechałem dzwonią że znów nie pali...ale w międzyczasie zdążyli inne maszynki wprowadzić na warsztat i muszę czekać...dzisiaj mija dokładnie 6tyg a ja dalej czekam aż mi motonga zrobią...No i tutaj moje pytanie...co zrobić z takim serwisem...jest jakiś "normalny" sposób aby przyśpieszć prace nad Pegi jednocześnie nie zniechęcać mechaników do siebie. Jest to serwis autoryzowany, jedyny w okolicy który ludzie dażą zaufaniem...no i nie chciałbym kończyć z nimi współpracy i w zasadzie rozumiem jeśli nie mogą skończyć mojego po takiej sytuacji jeśli mają rozbebeszone inne dwie maszynki już...W zasadzie to czytając to jeszcze raz wychodzi że sam sobie przeczę, no ale jestem już zdrowo wkurzony a wyjścia z sytuacji nie mam...no chyba że pegi jutro zrobi mi dobrze i zagrzmi jak dawniej...W każdym razie pozdrawiam wszystkich i pamiętajcie!!Doceńcie swoje maszynki bo mogą zaniemóc :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mowia mi obloczek,mieszkam w gdansku.Jestem szczesliwym posiadaczem pegaso od zeszlego roku,to moje pierwsze moto.Od roku obserwuje forum,ale do tej pory sie nie udzielalem.Pytanie mam,czy ktos z was wybiera sie na rajd paluk?Przegladalem liste uczestnikow (juz jest okolo 180)i zauwazylem tylko jedno pegaso (z gniezna)http://www.rajdpaluk.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją Pegi uratowałem przed oddaniem do serwisu. Z tego co wyliczyłem to musiałbym zapłacić 170 zeta za transport, czyszczenie gaźników i wymiane świecy, więc sam się za to zabrałem. Póki co Pegi odpaliła dopiero gdy wymieniłem akku oraz świecę. Też miałem że przerywała i gasła, ale jak już się rozhulała to chodziła jak zegarek.Dadario, a nie brałeś pod uwagę zbyt niskiej temperatury? Może testowali moto jak było bardzo zimno, a wiadomo jak nasze aprilie lubią być kapryśne przy niskich temperaturach. Jeszcze jedna myśl mi się nasuneła, np. jeżeli wyczyścili Ci gaźniki i mieli jakiś problem w warsztacie to Pegi długo stała i znów mogło się powtórzyć że gaźniki się zapchały. U mnie wystarczyły 2 tygodnie i moto umarło, nie chciało już zapalić, przy temperaturze -1.a akku wymieniali Ci?W sumie wydaje mi się że najpierw powinni się zająć twoim motocyklem bo już i tak długo na niego czekasz.Mam problem ze światłami mijania, kurcze jak zapale światła mijania to nie świeci, a dopiero jak zapale drogowe to świecą obydwie żarówki :/ zauważyłem że jedna przejściówka jest odłączona, ale po oględzinach i szukaniu gdzie mogę ją podłączyć nie znalazłem nic. Miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję dla wszystkich posiadaczy "Pegasek" i nie tylko, oraz udzielających się w temacie PEGASO. Założyłem bardzo fajne forum poświęcone tylko pegaso, oczywiście można tam pisać o wszystkim. Zapraszam do zarejestrowania się i do pisania tematów, może się coś ruszy i będziemy mieć swoje fajne FORUM. www.apriliapegaso.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a więc...Akus był wymieniony w zeszłym roku i sprawdzali czy trzyma, wyszło że wszystko jest ok, zresztą kręci na prawdę z mocą i nie słabnie zbyt szybko wiec to raczej nie to.Gaźniki wyczyścili a motorek nie palił tak jak powinien już na następny dzień...ale dzisiaj już znów z nim ruszyli więc zobaczymy co z tego wyjdzie...A co do świateł mijania...w czwartek mam mieć motor już na 100% w domu...wszystkie owiewki zdjęte więc nie powinno być problemu z poszukaniem gdzie który kabelek prowadzi...więc tylko opisz dokładnie gdzie ci co dynda albo dodatkowo najlepiej zrób jeszcze zdjęcie i zobaczę...może akurat będę mógł pomóc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chdx, w serwisówce jest pięknie rozrysowany schemat instalacji elektrycznej Pegasa, łącznie ze wszystkimi żarówkami - polecam zajrzeć. Żarówka odpowiadająca za światła mijania posiada dwa włókna - gdy włączysz światła drogowe to ,,włókno mijania'' przestaje świecić, a ,,włókno drogowe'' zostaje włączone pod napięcie. Prawdopodobnie spaliło Ci się ,,włókno mijania'', stąd taki objaw. Wtyczka dla świateł mijania i drogowych jest wspólna, więc raczej nie możliwe, żeby to była wina kabli / wtyczek.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to żarówka do wymiany, dzięki Buba. Wcześniej jak pisałem, pozostała mi jedna luźna wtyczka, która idzie od układu zapłonu, oto ona:img0973e.th.jpgprzeglądając serwisówkę, kabelek ten na zdjęciu też jest luźny i nie podpięty. Patrząc na schemat ( jeżeli dobrze odczytałem na stronie 139 ) to jest to jakiś kabelek pomocniczy do świateł, ale nie jestem do końca pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZISIAJ PIERWSZY RAZ OD TRZECH MIESIĘCY PEGAZ UJRZAŁ ŚWIATŁO DZIENNE.PO 3-MIESIĘCZNEJ REKONWALESCENCJI I ODMŁODZENIU PRZEJECHAŁEM SIĘ PRZED DOMEM PO ULICY.ODPALAŁEM TAK JAK KTOŚ JUŻ PISAŁ DWA RAZY NA SUCHO A TRZECI Z LEKKIM SSANIEM.POSZŁO GŁADKO.RWIE ŁADNIE,HEH O MAŁO NIE ZALICZYŁEM GLEBY NA PODWÓRKU NA TRAWIE.POZOSTAŁO TYLKO WYREGULOWAĆ LUZ ZAWORÓW,SPRAWDZIĆ PRZY OKAZJI ŁAŃCUSZEK,ZAMONTOWAĆ WYŻSZĄ SZYBKĘ(ZAMÓWIONA),UBRAĆ W OWIEWKI,NO I CHYBA TYLE.957659523a1b3d00028560ceddcc8137.jpgP110410_19.250001.JPGe22ea5fc137f3a09c1f14d443c1b6a7d.jpgP110410_19.310002.JPGf3d5d99305a948a6e05af5978d4a69f9.jpgP210310_16.420002.JPGec10eca04abcb65a5345b86d557e5871.jpgP210310_16.430001.JPGb7fbb6459d8015d2f231de43acd5c2c8.jpgP210310_16.430003.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie dorobić linkę w Warszawie, ale w Twojej okolicy to nie mam pojęcia. Na pewno jest tam u Was jakiś zakład. Dorabiana linka może być sporo lepsza od oryginalnej. Nie dość, że dużo taniej, to lepsze, ręczne wykonanie. Ja zawsze dorabiam, w samochodzie i motorku i do tej pory się nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka...długo milczałem ale czas nie za fajny...ciągnąć 2etaty czasami jest ciężko...no i przez to nie mogłem zrobić ważnej rzeczy, dlatego zrobię to tu i teraz:Chciałbym bardzo ale to bardzo serdecznie podziękować Marcinowi(CHDX) za to że zgodził się specjalnie dla mnie przyjechać z Gliwic do Wodzisławia, poświęcić czas i przede wszystkim pegi aby pomóc mi w uruchomieniu mojej. Żałuję że nie mogłem spotkać się osobiście ale na prawdę jestem wdzięczny. Myślę że mało jest już takich ludzi którzy robią coś bezinteresownie. Mimo to przy najbliższej możliwej okazji mam zamiar się odwdzięczyć. No i mam nadzieję że maszynka będzie już wtedy ze mną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu Dadario! Zawsze służę pomocą ;) Myślę że w końcu odpalisz swoją Pegi :DJa póki co mam inny problem. Wycieka olej z lag i muszę wymienić uszczelniacze, a naprawa około 300 złotych :/ a sam nie wiem czy dałbym sobie radę. Co do oleju i uszczelniaczy, takie mogą być?http://www.allegro.pl/item984923101_ir_uszczelniacze_olej_aprilia_moto_pegaso_650.htmlZestaw Olej motul + uszczelniacze albo któryś z tych oleji:http://www.moto-akcesoria.pl/index.php?cPath=1179_1181&osCsid=d21a7dee7cc6ccef768ef8caad67056bTeraz co wybrać? Olej Motul czy inny lepszy np. Castrol? Syntetyk czy mineral bo z Castrola są 2 rodzaje.Uszczelniacze za 30 złotych czy dołożyć i jakieś lepsze?Oraz jaka klasa Lepkości? 5W, 10W. Standardowo w aprili mamy 5W. 15W to było by już za twardo podczas jazdy. W sumie obecny olej w aprili mi odpowiada bo przynajmniej jest miękko. Jak byśmy zalali 10W to byłoby nie za miękko nie za twardo. który?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam moj blad i zly dzien. :(Dostosuj olej do rodzaju jazdy jaka najczesciej odbywasz.Jezdzisz szybko po asfalcie- utwardz zawieszenie wtedy motocykle lepiej sie prowadzi i nie nurkuje podczas gwaltownego chamowania.Jezdzisz duzo po terenie zrob motocykl na miekko wtedy lepiej wybiera duze dolki i zapewnia lepszy komfort. Pogorszy to jakos jazdy na szosie w zakrety trzeba bedzie wchodzic ostrozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka wszystkim...A więc: MASZYNA RUSZYŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dokładnie dwa miesiące stała w serwisie...trzeba było lekko się "unieść" i okazało się że można ją naprawić w 2godziny...bez komentarza...całkowity koszt serwisu:kontrola luzów zaworowych, czyszczenie i regulacja gaźników(nowe zaworki iglicowe), wymiana świecy,filtra paliwa i powietrza oraz "uruchomienie" sprzęta 270zł...Szkoda tylko że trwało to aż tak długo...Teraz musze poskładać ją do kupy(owiewka już pomalowana) i będzie można zacząc testować gmole...szkoda tylko że praktycznie cały tydzień w pracy i wszystko trzeba będzie robić późnymi wieczorami i na raty...A teraz pytanie...Kto w dniu wczorajszym około godziny 16.30 stał Pegaso pod Olkiem w goczałkowicach????jakaś czarna(chyba) maszynka...niestety jechałem karetką i nie mogłem sie zatrzymać i pogadać :-PAha...co do oleju w lagach...twardszy olej nie zmniejszy(znacząc)stopnia nurkowania przy hamowaniu...jedynie co to spowoduje twardsze trzymanie maszynki(bardziej sportowa jazda)...jeśli nurkowanie przeszkadza to trzaba wymienić sprężyny :-)A więc szerokości i do zobaczenia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co, zdobyłem uszczelniacze i olej, teraz będzie trza się brać za robótkę. Tylko nie wiem ile oleju wlać na jedną lagę, 430 ml czy 450 ml? Ponieważ na enduro adventure jeden z użytkowników piszę, że 430 ml.http://www.enduro-adventure.com/dane-serwisowe/aprilia/329-aprilia-pegaso-650-1997.htmla na forum enduro adventure, jeden z użytkowników zalał po 450 ml na lagę.http://forum.enduro-adventure.com/printview.php?t=3405&start=15&sid=ae78d0b011ea9e52a7d625b06f2422c6 ostatni post.I teraz nie mam pojęcia ile zalać :/ bo jak zaleje za dużo to zawieszka zrobi się twarda, czy dostosować zawieszkę pod siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.