Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny problem jaki mi się pojawił z płynem chłodzącym to taki że po wymianie ubyło mi w chłodnicy a pojawiło się więcej w zbiorniczku wyrównawczym co spowodowało grzanie moplika ale dolałem do chłodnicy i jest gites podejrzewam że przyczyną był zapowietrzony układ chłodzący ale dziwi fakt że to wyszło po 800 km po wymianie tegoż płynu ale jest już spoko więc się nie przejmuję i nie nakręcam że mi poszła jakaś uszczelka pod głowicą bo pierwsza myśl mnie taka naszła pozdrawiam wszystkich nowych .
w górnym lewym rogu chłodnicy jest taka śrubka (dostępna po zdjęciu zbiornika), myślę że to odpowietrznik, przynajmniej jak wczoraj zalewałem płyn do nowo naprawionej chłodnicy to udało się zalać tyle ile być powinno, zalewałem przy odkręconej śrubce, aż zaczęło przez nią wyciekać, później dopełniłem do właściwego poziomu zbiornik wyrównawczy. Na razie nie widać żeby było za mało lub za dużo, ale może wyjdzie po dłuższym dystansie Pozdrawiam Adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyszła pora zdać relację z wymiany łożysk główki ramy.Miejsce akcji: gdzieś na obrzeżach Łodzi /"paddock" zaprzyjaźnionego serwisu/Czas trwania: ok. 1,5h wliczając plotki, dowcipy i standartowe rozmowy w stylu "jak tam leci w kryzysie". Wykonanie własnoręczne.Niewiadome: oznaczenie katalogowe łożysk. Po skrupulatnych poszukiwaniach wpadłem na trop, że są to ł. o symbolu 30205. Jako że FŁT z Kraśnika popełniła kiedyś taki wyrób i gdzieniegdzie można jeszcze je kupić /bowiem już nie produkują/, postanowiłem wesprzeć w ciemno upadający krajowy przemysł.Potrzebne narzędzia: WSZYSTKIE imbusy z kompletu;), klucz 10 /parę drobiazgów pod mocowaniem steru/, 30 /nakrętka ośki steru/, płaski wkrętak /przydał się do rozchylenia zacisków lag/, klucz hakowy- wiadomo do czego, pobijak do wybicia zewnętrznych bieżni z kolumny, no i oczywiście Mr. Muotkie. A, i garść smaru.Informacje, które znalazłem okazały się przydatne, opłaciło się "ryzyko zakupu w ciemno", mogłem od razu zająć się montażem.Wiadomość potwierdzona i autoryzowana;): w Peg są łożyska o oznaczeniu 30205. Oba.Można się pokusić i kupić takie z literą A na końcu, oznacza ona możliwość przenoszenia większych obciążeń-> ł. mają po prostu większą ilość elementów tocznych w koszyczku. Wziąłem sobie takie na dół steru. Stare łożyska przestały spełniać swoją funkcję głównie z powodu ...korozji. Smar na nich był zestalony, b.gęsty i miał barwę.. nie będę pisał jaką miał barwę, bywają tu też kobiety;)Zdjęć nie robiłem, odsyłam za to po relację z wykonania do jakże sympatycznych gości z GarageNight.http://www.garagenight.tv/ep-5-replacing-s...-head-bearings/Aha, zapomniał koszt podać. Wot durak . Otóż koszt jest z przedziału "śmieszny"- jedna szt. łożyska kosztowała mnie.... 13,- PLN-ów. Gdy ktoś nie ufa wyrobom Made in Poland może wybrać SKF albo KYK lub inne, niekoniecznie japonskie- zapłaci 3-4x tyle /gwoli wyjaśnienia: w kolumnie zastałem łożyska prod. bułgarskiej! A od serwisantów wiem, że polskie łożyska zamawia Triumph.. no comments/. Jak to się wciąż ma do 42,29£/2 szt. w ApriliaYorkshire lub - o, zgrozo- w U-Parts gdzie chcą ...£81.52!. Tudzież nawet połowy najniższej z tych cen u polskiego importera? Nie, nie jest on na tyle "importEnt" żebym tyle zapłacił. W tym wykonaniu koszt prawie żaden a prowadzenie bezecne ... bezcenne znaczy.OK, powinność spełniona, można skierować się do lodówki ;) Powodzenia życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom_B życie ratujesz!!!!zauważyłem ostatnio że moja Pegi coś zacina sie przy skręcaniu kierownicą...o ile jedzie się szybciej i bardziej zmienia się kierunek jazdy balansem to przy wolnych manewrach(korki, w obrębie skrzyżowań itp) robi się to uciążliwe, a momentami nawet niebezpieczne...dlatego myślę że czeka mnie wymiana łożysk główki...a Ty zaoszczędziłeś mi i czasu i przymusowego postojowego...dlatego dziękuję bardzo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitamJestem posiadaczem Pegasa stosunkowo od niedawna i jest to mój pierwszy motor.Ogólnie jestem z maszyny zadowolony. Jak dotąd nie udało mi się niestety osiągnąć wyników spalania o jakich piszecie (moje spalanie oscyluje w okolicach 6l/100km) ale to może być spowodowane mieszanym trybem jazdy z niemałą ilością jazdy miejskiej;/Ogólnie wygląd maszyny jest zdecydowanie ogromnym plusem (wg mnie wygląda lepiej od "bliźniaczych" BMW)Przesledziłem dość uważnie wszystkie posty i mam kilka uwag:Niestety nie zgodzę się z faktem, że przy położeniu na bok nawet przy małej prędkości moto się nie rysuje. Wiem to z autopsji (niestety dałem się koledze "przejechać" i wziął to zbyt dosłownie...;/)Odnośnie gmoli to faktycznie te na zdjęciach nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, jestem umówiony na przyszły tydzień z człowiekiem, który robi takie rzeczy na zamówienie i to całkiem niedrogo!!! Podzielę się szczegółami po spotkaniu z fachowcem.Temat stopki centralnej też jest mi znany, szukam jej już od dłuższego czasu (głównie na allegro) jak na razie bezowocnie.Byłem w tym roku na JG i niestety pomimo tego, że bardzo się rozglądałem i zjeżdżałem jako jeden z ostatnich nie dostrzegłem żadnego innego Pegasa, aczkolwiek widziałem jednego szarego w Katowicach na 3 stawach w okolicach "Panderosy" - to jedyny jakiego dotąd zauważyłem.Jestem jak najbardziej za spotkaniem się w jakimś neutralnym, jeśli chodzi o dojazd, miejscu. Więc jeśli ktos ma jakiś konkretny pomysł to ja jestem otwarty na propozycje.I to, na razie, chyba tyle ...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę info na temat częścimotor: Aprilia Pegaso 650, rocznik 1995Przywieziona w tym roku z Włoch, pierwsza rejestracja w Polsce. Po 2 tygodniach okazało się, że trzeba wymienić kilka uszczelek. Poniżej zestawienie cen.Dealer Aprili z Wrocławia, tel. 71 781 81 74, Krzysztof Opałka:(nr czesci/ nazwa/cena)-230592- gasket– 58,36 zł.-230601- gasket– 421,88 zł.-260961- rubber plug 3 sztuki- 58,36 zł/szt.-230540- o-ring- 97,06 zł.Sklep http://www.aprilia-spares.com/-230592- gasket– 4,05 £-230601- gasket– 26,90 £-260961- rubber plug 3 sztuki- 4,05 £/szt.-230540- o-ring- 6,70 £Po szybkiej kalkulacji wybrałem brytyjski sklep internetowy. Paczka przyszła po 12 dniach. Części pasowały pomimo tego że były przeznaczone do modeli 1997 i wyższych (np uszczelka pod głowicę pasuje a jest również przeznaczona dla modeli 2001-2004). Jedyną wadą jest to iż pan sprzedający nie wysłał mi wszystkich części (z 3 rubber plug'ów wysłał 1). Po napisaniu maila obiecał wysłać jeszcze raz, ale nadal nie doszły. Gość nie jest zbyt kontaktowy, ponieważ po 3 tygodniach 2-ga przesyłka nadal nie przyszłą a on nie odpisywał na maile. Paczka najprawdopodobniej gdzieś zaginęła i obiecano mi (po napisaniu 8 maili) wysłać 2 brakujące gumki po raz 3.Udało się złożyć silnik bez brakujących uszczelek i motor działa.Jeżeli ktoś będzie szukał części podaje jeszcze nr do pana z Siedlec, który ma ponoć lepsze ceny od dealera z Polski. Dostałem od kogoś jego nr ale nie miałem okazji przeprowadzić z nim transakcji - 696438863.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dadario, my pleasure. I wymień łożyska zanim nie będziesz mógł podjechać po nie do sklepu; jazda takim osiołkiem, który nie daje się prowadzić faktycznie jest niebezpieczna. I nieefektywna- o sprawnym, ba! jakimkolwiek "przenikaniu" przez korki mogłem zapomnieć, jazda między kolumnami stojących aut wyglądała jakbym pierwszy raz wsiadł na motocykl. A wtedy stoi się grzecznie i czeka jako i oni ... Ktoś, zdaję się szuka centralnej podstawki.Zapraszam na ebay, na tę akcję. Wprawdzie podstawka nie do Peg, ale do F650, ale jak wszem i wobec wiadomo.. A gdy porówna sobie w/w i tę na stronach np. ApriliaYorkshire szybko dojdzie do jedynie słusznego wniosku.Gmole... przejrzałem parę /czyli dwa;)/ razy internet i ze wszystkich, które znalazłem najciekawszym rozwiązaniem wydaje mi się być to wykonane przez Andrew2 z antypodów- konstrukcja prosta&zwarta, nie wpływająca na ułożenie nóg i dość estetyczna. Dołożyłbym jedynie przy U-rurkach zastrzały takie jak w centrtalnej podstawce przy poprzeczce, usztywniające całość i zapobiegające dogięciu się rurek do owiewek.Tu sznurek prosto do Australii. Owocnych obrad życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jakieś konkretne zdjęcia tych gmoli... teraz przynajmniej ojciec będzie miał pogląd na całość i może uda mu się "dopasować" kilka rurek na kopalni co by zabezpieczyć "Osiołka" :-P...jak projekt wejdzie w życie, i coś powstanie sensownego a jednocześnie skutecznego nie widział bym problemów żeby powstało więcej sztuk...no ale zobaczymy co "fachowe oko" stwierdzi....A łożyska zostaną wymienione najszybciej jak to tylko będzie możliwe...Pozdrowionka!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak mi się teraz przypomniało że mam 2linki mogące komuś zainteresowanemu kupnem Pegaski pomóc w wyborze...a i może dla właścicieli coś się przyda...http://www.mcnews.com.au/testing/Aprilia/2...o_650_Page1.htmorazhttp://www.thumperpage.com/articles/Pegaso.htmlnic specjalnego...w zasadzie opinie użytkowników...no ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!Jestem nowym użytkownikiem na tym forum jak i również nowym użytkownikiem Pegaso 650 z 1997r. Dopiero co zakupiłem sprzęta. Pegaso to super maszyna, szkoda tylko ze prawdopodobnie czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą:-( Może ktoś ma taka uszczelkę na zbyciu? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gmoli z tym zastrzałem może być problem bo golenie przeszkadzają ale zobaczymy co powie specjalista....A wracając do tematu SPOTKANIA, to ostatnio qmpel namierzył w Dąbrowie G. knajpkę "dla motocyklistów". Myślę, że może to być dobre miejsce na spotkanie. Lokalizacja jest całkiem dogodna, bo wystarczy zjechać ze starej 15 (obecnie S1) na nową hutę, knajpa jest jakieś 300m od zjazdu. Oczywiście możemy się spotkać gdziekolwiek indziej i podprowadzę ekipę.Jeśli nie macie jeszcze planów na najbliższą sobotę (tj. 11.07) to ja jestem chętny.Czekam na sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitamProszę nowych użytkowników o jedną rzecz. Jak wyrażacie opinie o Pegaso, to koniecznie podajcie wersję, której się tyczy (jeśli nie macie tego w profilu). Opinia bez tej informacji jest mało użyteczna, może wręcz wprowadzić w błąd.Chciałbym jeszcze napisać o importerze. Cały czas piszecie o Wrocławiu, a ja się dowiedziałem od serwisu, który miał do niedawna autoryzację, że importerem jest teraz Piaggio z WARSZAWY. Może stąd wynikają wysokie ceny części - zamawiacie u pośrednika. Dodane:Tom_b - Twoje wskazówki dotyczące łożysk będą bardzo cenne dla niejednego Pegasisty. Tak trzymać Pozdrawiam, Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitamChciałbym jeszcze napisać o importerze. Cały czas piszecie o Wrocławiu, a ja się dowiedziałem od serwisu, który miał do niedawna autoryzację, że importerem jest teraz Piaggio z WARSZAWY. Może stąd wynikają wysokie ceny części - zamawiacie u pośrednika. Pozdrawiam, Radek
Odnośnie dilera to w Krakowie jest nowy, w sobote byly jazdy testowe http://bravados.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witamod zaledwie wczoraj jestem posiadaczem pegaso "01taki sprzet wybralem na swoj pierwszy motorforum sledze z zainteresowaniem i usmiechemjest ono tym bardziej ciekawe ze wzgledu na nielatwy dostep do czesci itpale jak czytam...polak potrafipozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy rybkar...co do twojej aprilki to chyba 97 rocznik...albo zdjęcie wkleiłeś z innego moto :-P...a uszczelkę pod głowicę zawsze należy kupić nową...za dużo od niej się wymaga a podobno "'dopasowuje się" do pierwszej głowicy i tak jej zostaje...a co do spotkania...jak dla mnie sobota odpada bo babcia ma urodzinki i szykuje się gruuba impreza...szkoda by było przegapić :-P a niedziela żeby razem wyskoczyć powiedzmy ustroń albo cuś??tylko po południu...bo rano mogę jeszcze nie być w stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitamPisząc zastrzały miałem na myśli blachy w kształcie trójkątów /lub przypominających trójkąty/ wstawione w miejsca łączeń rurek, podobnie jak w centralnej podstawce z aukcji. Ta montowana w Pegaso ma takie same wzmocnienia, kto ma c.p. może potwierdzić. W przybliżeniu coś takiego jak na fot. poniżej /czerwone elementy/. Z racji tego, że od góry crashbary nie mają żadnego podparcia wydaje mi się to całkiem zasadne. Przejęłyby one część obciążeń zginających i rwących spaw, same nie podniosłyby wagi konstrukcji więcej niż kilka %. I nie miałyby wpływu na golenie-> kąt obrotu kierownicy nie byłby mniejszy.post-13950-1246989797.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy rybkar...co do twojej aprilki to chyba 97 rocznik...albo zdjęcie wkleiłeś z innego moto :-P...a uszczelkę pod głowicę zawsze należy kupić nową...za dużo od niej się wymaga a podobno "'dopasowuje się" do pierwszej głowicy i tak jej zostaje...
Wiem że 97, a data pierwszej rejestracji jest 98 i tym się sugerował sprzedający. Uszczelkę i kilka innych drobiazgów już zamówiłem z http://www.aprilia-spares.com/Components.asp?mod=261V08. Mam nadzieję że poza tą uszczelką nic więcej się nie stało. Poza tym motorek fajnie jeździł i jak dla mnie jest super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gmoli: tom_b zwracam honor, w takim wypadku jaki opisałeś (zobrazowałeś) oczywiście ma to sens i jest wykonalne. Wczoraj widziałem się z wczesniej wspominanym fachowcem i czekam na projekt, jak tylko go dostanę dam Wam znać licząc na opinie.Dadario, jeśli chodzi o mnie, to może być niedziela ale jakoś małe zainteresowanie wykazują pozostali użytkownicy. Ja planowałem wyjazd do Wisły i przejazd przez salmopol ale dostałem info (niestety niepotwierdzone), że ponoć jest tam wymiana nawierzchni i z racji na to część drogi jest sfrezowana Ale ogólnie jestem otwarty na propozycje...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka...Pisałem do tego serwisu z Krakowa "Bravados" w sprawie łożysk główki ramy...tak z ciekawości no i dowiedziałem się że:koszt łożysk(zamienniki) 60zł...koszt wymiany w jeden dzień 150zł...Szczerze mówiąc jak dla mnie nie wydaje się to drogo no ale jak dotąd nie miałem częstej styczności z autoryzowanymi serwisami więc mogę nie być miarodajny...oceńcie sami...no i zgłaszać chętnych na wyjazd w niedziele!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItamTeż jestem posiadaczem Pegi 1996r, zastanawiam sie nad wymianą świedcy na taką http://allegro.pl/item675938167_swieca_iry...r8e_cr8evx.htmlKtoś testował juz świece irydową? Czuć różnice? i jakie są osiągi waszego motocykla? Jak narazie ja jechałęm 190km/h wkońcu to nie ścigacz, Moto całkiem ładnie sie rozpędza, w terenie też dobrze sobie radzi, jeździłem nawet na torze motocrossowym i gdyby nie szasowe oponki to całkiem przyjemnie można by byłe sie pobawić, na koło też lekko staje wystarczy jechać na 1 z 20km/h póścić gaz i do końca i sam podnosi... Na temat silnika mogę powiedzieć że jeszcze nie miałem ani jednego problemu z nim, lać i jeździć. Co do lania to całkiem sporo mi pali 8l, ale maneta non stop odwinięta. Podaje link do książek serwisowych moze komuś się przyda http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp . Jedyne czego mogę sie przyczepić to słaaba przyczepnośc przedniej opony, opone wymieniłłem w zeszłym sezonie na jakąś michelin'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca irydowa to bardzo dobry pomysł - poprawia pracę silnika na niskich obr., tym samym zwiększając użyteczny zakres obrotów. Oznacza to mniej szarpania łańcuchem i rzadsze redukcje. Ale w tą trwałość 120.000 km to ja nie wierzę Jeśli do tego czasu będę miał Pegasa, to przy następnym serwisie na 100% zamontuję irydówkę. Niekoniecznie NGK, może być również Denso (niektórzy uważają, że lepsze).Nie wiem jaką masz tę Michelinkę Aghost, ale moja Anakee na przodzie jest jak przyklejona do asfaltu - lepsza od Bridgestonów TrailWingów często montowanych w Pegasach. Szczególnie na mokrej nawierzchni pokazuje klasę. Pozdrawiam, Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gdzie kupić tą świecę Demso, dowiedziałem sieże do Pegi jest oznaczona "x24esu" a nei mogę znaleść nigdzie... Bo do ngk to nei mam zaufania, jerzdze bo musz, ale kupiłem ostatnio nową i pochodziła może 2 dni i już gasł itp. wkręciłęm starą i ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gdzie kupić tą świecę Demso, dowiedziałem sieże do Pegi jest oznaczona "x24esu" a nei mogę znaleść nigdzie... Bo do ngk to nei mam zaufania, jerzdze bo musz, ale kupiłem ostatnio nową i pochodziła może 2 dni i już gasł itp. wkręciłęm starą i ok
wystarczy wrzucić w google i już masz wynik:http://www.autokompleks.pl/sklep/pokaz_pro....php?idprod=143http://scooterhome.otwarte24.pl/48,X24ESU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.