Jump to content
Sign in to follow this  
Sznajder

Układ Chłodzenia

Recommended Posts

Witam wszystkich!!Mam pytanie odnośnie wymiany płynu chłodniczego w kawasaki zzr 600 93rCzy ktoś posiada instrukcje krok po kroku jak to zrobić fachowo???I jaki byście polecili dobry płyn oczywiście za dobra cenęProszę o konkretne podpowiedzi z góry dziękiOlej i filtr wymieniony przydało by sie jeszcze płyn chłodniczy wymienić i wszystko na ten sezon ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz zdjąć dolny przewód z chłodnicy , płyn się wyleje , następnie dolewaj przez korek , potem zapal na chwile i uzupełnij
cos mi to za prosto brzmi a odpowietrzenie układu?/ zdjąć przewód?? nie ma jakiejś śruby spustowej?? i jaki płyn kupić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz wymienić cały płyn to owszem powinieneś zdjąć przewód.Ale w takim miejscu gdzie będzie on najniżej w silniku. W 99% będzie to przy pompie układu chłodzenia. Chłodnica jest "deczko" wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pompie wody powinien być korek spustowy do płynu. Po uzupełnieniu należy opukać przewody np. rękojeścią śrubokręta w celu usunięcia baniek powietrza, uruchomić silnik i odczekać do włączenia wentylatora. Jak źle odpowietrzysz to ci będzie wywalało przez zbiornik wyrównawczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z płynów chłodniczych, które stosowałem i do których nie mam zastrzeżeń, to Motul, Prestone oraz Dynagel.Procedurę wymiany opisali koledzy i chyba trudno coś więcej dodać. No może staraj się nie ładować starego płynu w glebę ;)Udanej operacji życzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ogólnej instukcji wymianę dokonuje się w następujący sposób:1. ściągasz korek ze zbiorniczka wyrównawczego2. ściągasz wężyk ze zbiorniczka, opróżniasz zbiorniczek i zakładasz wężyk.3. ściągasz korek z chłodnicy.4. Odczepiasz/odkręcasz coś przy pompie wodnej. Mówiąc coś pisze ogólnie bo każdy motocykl ma inaczej. W jednym ściąga się wąż a w innym np w 1000rr jest specjalna śruba spustowa. Cały płyn schodzi.5. Zakręcasz/zakładasz "coś" i wlewasz przez kurek chłodnicy nowy płyn ugniatając co jakiś czas węże aby płyn dostał się wszędzie. Zalewasz płyn pod sam kurek znowu ugniatasz węże (można nawet trochę potelepać motocyklem) jak już bąbelki nie uchodzą to zamykasz kurek.6.Zalewasz zbiorniczek wyrównawczy do poziomu jaki ma być.7. Odpalasz moto i czekasz aż się włączy wentylator. 8. Gasisz moto, czekasz chwile i kontrolujesz płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Tylko żeby Ci nie przyszło czasem do głowy odkręcać kurka chłodnicy !!Tyle. Wprawionym zajmie to 5 min. Dużo osób poleca Dynagel 2000. Ja załatwię Ci takiego za 35zł za 5l i moim zdaniem jakość i odporność na temperatury (-37, +135) jest w zupełności wystarczająca niż żeby kupować specjalnego motula motocyklowego za 25zł za 1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki diobol za łopatologiczną instrukcje o takie coś mi chodziło żebym się nie musiał z niczym domyślać zrobię tak jak piszesz jeszcze raz dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, że lepiej wlewać płyn przez kurek delikatnym ciurkiem wtedy mniej powietrza będzie w układzie, które trzeba usunąć.Układ odpowietrzasz odpowietrznikiem (mała nakrętka z dzyndzlem, w którym jest otwór-taki sam jak odpowietrznik przy zaciskach hamulcowych), który powinien być usytuowany w okolicy termostatu. Odkręcasz go delikatnie i uruchamiasz silnik do puki nic z niego nie poleci albo będą bańki czekasz. Gdy poleci z niego strumień płynu bez powietrza zakręcasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiekszosc ukladow odpowietrzy sie samoczynnie to raz, dwa to plyn nie kazdy do kazdego moto sie nadaje. trzeba zobaczyc jaka jest temp. zalaczenia wentylatora i pod to dobrac plyn. motul i belray moto cool beda dobre na bank. prestonei dynagel tez sie sprawdza. nie lej boryga i petryga bo ci bedzie wywalalo przez przelew przy deczko wyzszej temperaturze.a tak w ogole wystarczylo poszukac bo juz jest taki temat szeroko opisany ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bart a co powiesz na to że na torze jeżdżą z wodą destylowaną w układzie chłodzenia? I jakoś nic się nie przelewa?
no sie jeździ jeździ z wodaa i to czasem nawet nie destylowana ;] chociaz nie polecam teog rozwiazania ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo właśnie zastanawia mnie to, bo w 99% pojazdów z silnikiem spalinowym wentylator załącza się przy 105-110st. C. Więc po co to kombinowanie z płynami do 130st.? Czym się mogą różnić płyny motocyklowe od samochodowych? Dla mnie to tylko marketing i naciąganie. Ludzie leją najtańsze borygo do samochodów i nic się gotuje, a podobnie jak w motocyklach wentylator załącza się przy 105-110st.C. Motocykle torowe zalane są wodą destylowaną i nic się nie gotuje. O jakości płynu decyduje raczej temperatura zamarzania i ew. dodatki, chociaż to raczej sprawa dyskusyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nie nie ... płyn motocyklowy ma dlatego podniesiana temp. wrzenia ze uzytkujac motocykl na drodze czesto osiaga ten płyn tempearture grubo pow. 100stopni  od stania w korkach  powolnej jazdy ciagniecia na biegu itd... na torze możesz sobie pozwolic na wode własciwie musisz taki regulamin bo masz  ciagł przepływ powietrza i temperatura utrzymuje sie w granicach pracy a nie podwyzszonej

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorka ze tak pozno ale dawno nie zagladalem. motocykle na torze nie stoja w korku a co za tym idzie caly czas chlodzenie odbywa sie "opływowo' a nie sposobem wymuszonym za pomoca wentylatora ktory nie jest w stanie chlodzic tak skutecznie jak pęd powietrza. dla tego nie ma problemu. co d otego ze z regóły załacza sie przy 105[110 stopni sprawia zasadniczą różnicę bo jak płyn masz do 105 a went załaczy sie przy 110 to po temacie. płyn mamy na ulicykolejna sprawa to fakt załączenia sie wentylatora nie zawsze spowoduje spadek temp. czasem rosnie dalej, woniej ale jednak rosnie czasem do wartosci mocno zaskakujacych nieosiaganych w autach. stad powod dla ktorego warto zalac płyn o wyzszej temp wrzenia.generalnie nie lubie smiesznych oszczędnosci typu 10-20zł na 2-3 sezony bo to az smiesznie brzmi. prestone czy dynagel jest wlasnie tyle drozszy od np. boryga a jaki luksus hahaha

Bart a co powiesz na to że na torze jeżdżą z wodą destylowaną w układzie chłodzenia? I jakoś nic się nie przelewa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bart spoko, ja też staram się nie oszczędzać na motocyklu i nie stosować półśrodków, tylko po prostu byłem ciekaw i chciałem podyskutować. Dzięki za wyjaśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.