Sznajder Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Witam wszystkich!!Mam pytanie odnośnie wymiany płynu chłodniczego w kawasaki zzr 600 93rCzy ktoś posiada instrukcje krok po kroku jak to zrobić fachowo???I jaki byście polecili dobry płyn oczywiście za dobra cenęProszę o konkretne podpowiedzi z góry dziękiOlej i filtr wymieniony przydało by sie jeszcze płyn chłodniczy wymienić i wszystko na ten sezon ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Musisz zdjąć dolny przewód z chłodnicy , płyn się wyleje , następnie dolewaj przez korek , potem zapal na chwile i uzupełnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznajder Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Musisz zdjąć dolny przewód z chłodnicy , płyn się wyleje , następnie dolewaj przez korek , potem zapal na chwile i uzupełnij cos mi to za prosto brzmi a odpowietrzenie układu?/ zdjąć przewód?? nie ma jakiejś śruby spustowej?? i jaki płyn kupić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DArA Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Jak odpalisz to niech pochodzi az sie cooler zalaczy. Zgas silnik i poczekaj az ostygnie i dopiero dolej, najlepiej jak zrobisz tak ze dwa razy. Plyn obojetnie jaki byle nie jakies tanie badziewie z kerfura.http://www.auto-swiat.pl/wydania,Zly-plyn-...ki,13888,1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Jak chcesz wymienić cały płyn to owszem powinieneś zdjąć przewód.Ale w takim miejscu gdzie będzie on najniżej w silniku. W 99% będzie to przy pompie układu chłodzenia. Chłodnica jest "deczko" wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznajder Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 a ile kupic tego płynu ile wchodzi do mojej kawy zzr600??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 2,5 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 2,5 litraJa jeżdzę na tym:STP Płyn do chłodnic.Polecam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Refel Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Na pompie wody powinien być korek spustowy do płynu. Po uzupełnieniu należy opukać przewody np. rękojeścią śrubokręta w celu usunięcia baniek powietrza, uruchomić silnik i odczekać do włączenia wentylatora. Jak źle odpowietrzysz to ci będzie wywalało przez zbiornik wyrównawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Z płynów chłodniczych, które stosowałem i do których nie mam zastrzeżeń, to Motul, Prestone oraz Dynagel.Procedurę wymiany opisali koledzy i chyba trudno coś więcej dodać. No może staraj się nie ładować starego płynu w glebę ;)Udanej operacji życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznajder Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 o tej rurze mówicie??jak już sie za to biorę co byście jeszcze doradzili żeby zrobić przy okazji tej sprawy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diobol Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 w ogólnej instukcji wymianę dokonuje się w następujący sposób:1. ściągasz korek ze zbiorniczka wyrównawczego2. ściągasz wężyk ze zbiorniczka, opróżniasz zbiorniczek i zakładasz wężyk.3. ściągasz korek z chłodnicy.4. Odczepiasz/odkręcasz coś przy pompie wodnej. Mówiąc coś pisze ogólnie bo każdy motocykl ma inaczej. W jednym ściąga się wąż a w innym np w 1000rr jest specjalna śruba spustowa. Cały płyn schodzi.5. Zakręcasz/zakładasz "coś" i wlewasz przez kurek chłodnicy nowy płyn ugniatając co jakiś czas węże aby płyn dostał się wszędzie. Zalewasz płyn pod sam kurek znowu ugniatasz węże (można nawet trochę potelepać motocyklem) jak już bąbelki nie uchodzą to zamykasz kurek.6.Zalewasz zbiorniczek wyrównawczy do poziomu jaki ma być.7. Odpalasz moto i czekasz aż się włączy wentylator. 8. Gasisz moto, czekasz chwile i kontrolujesz płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Tylko żeby Ci nie przyszło czasem do głowy odkręcać kurka chłodnicy !!Tyle. Wprawionym zajmie to 5 min. Dużo osób poleca Dynagel 2000. Ja załatwię Ci takiego za 35zł za 5l i moim zdaniem jakość i odporność na temperatury (-37, +135) jest w zupełności wystarczająca niż żeby kupować specjalnego motula motocyklowego za 25zł za 1: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznajder Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Dzięki diobol za łopatologiczną instrukcje o takie coś mi chodziło żebym się nie musiał z niczym domyślać zrobię tak jak piszesz jeszcze raz dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Dodam jeszcze, że lepiej wlewać płyn przez kurek delikatnym ciurkiem wtedy mniej powietrza będzie w układzie, które trzeba usunąć.Układ odpowietrzasz odpowietrznikiem (mała nakrętka z dzyndzlem, w którym jest otwór-taki sam jak odpowietrznik przy zaciskach hamulcowych), który powinien być usytuowany w okolicy termostatu. Odkręcasz go delikatnie i uruchamiasz silnik do puki nic z niego nie poleci albo będą bańki czekasz. Gdy poleci z niego strumień płynu bez powietrza zakręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 wiekszosc ukladow odpowietrzy sie samoczynnie to raz, dwa to plyn nie kazdy do kazdego moto sie nadaje. trzeba zobaczyc jaka jest temp. zalaczenia wentylatora i pod to dobrac plyn. motul i belray moto cool beda dobre na bank. prestonei dynagel tez sie sprawdza. nie lej boryga i petryga bo ci bedzie wywalalo przez przelew przy deczko wyzszej temperaturze.a tak w ogole wystarczylo poszukac bo juz jest taki temat szeroko opisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Bart a co powiesz na to że na torze jeżdżą z wodą destylowaną w układzie chłodzenia? I jakoś nic się nie przelewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Bart a co powiesz na to że na torze jeżdżą z wodą destylowaną w układzie chłodzenia? I jakoś nic się nie przelewa?no sie jeździ jeździ z wodaa i to czasem nawet nie destylowana ;] chociaz nie polecam teog rozwiazania ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Bo właśnie zastanawia mnie to, bo w 99% pojazdów z silnikiem spalinowym wentylator załącza się przy 105-110st. C. Więc po co to kombinowanie z płynami do 130st.? Czym się mogą różnić płyny motocyklowe od samochodowych? Dla mnie to tylko marketing i naciąganie. Ludzie leją najtańsze borygo do samochodów i nic się gotuje, a podobnie jak w motocyklach wentylator załącza się przy 105-110st.C. Motocykle torowe zalane są wodą destylowaną i nic się nie gotuje. O jakości płynu decyduje raczej temperatura zamarzania i ew. dodatki, chociaż to raczej sprawa dyskusyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 nie nie nie ... płyn motocyklowy ma dlatego podniesiana temp. wrzenia ze uzytkujac motocykl na drodze czesto osiaga ten płyn tempearture grubo pow. 100stopni od stania w korkach powolnej jazdy ciagniecia na biegu itd... na torze możesz sobie pozwolic na wode własciwie musisz taki regulamin bo masz ciagł przepływ powietrza i temperatura utrzymuje sie w granicach pracy a nie podwyzszonej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 sorka ze tak pozno ale dawno nie zagladalem. motocykle na torze nie stoja w korku a co za tym idzie caly czas chlodzenie odbywa sie "opływowo' a nie sposobem wymuszonym za pomoca wentylatora ktory nie jest w stanie chlodzic tak skutecznie jak pęd powietrza. dla tego nie ma problemu. co d otego ze z regóły załacza sie przy 105[110 stopni sprawia zasadniczą różnicę bo jak płyn masz do 105 a went załaczy sie przy 110 to po temacie. płyn mamy na ulicykolejna sprawa to fakt załączenia sie wentylatora nie zawsze spowoduje spadek temp. czasem rosnie dalej, woniej ale jednak rosnie czasem do wartosci mocno zaskakujacych nieosiaganych w autach. stad powod dla ktorego warto zalac płyn o wyzszej temp wrzenia.generalnie nie lubie smiesznych oszczędnosci typu 10-20zł na 2-3 sezony bo to az smiesznie brzmi. prestone czy dynagel jest wlasnie tyle drozszy od np. boryga a jaki luksus hahahaBart a co powiesz na to że na torze jeżdżą z wodą destylowaną w układzie chłodzenia? I jakoś nic się nie przelewa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Jest jeszcze jedna korzyść jaką daje płyn chłodniczy w porównaniu z wodą.Ma on właściwosci antykorozyjne i smarujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Bart spoko, ja też staram się nie oszczędzać na motocyklu i nie stosować półśrodków, tylko po prostu byłem ciekaw i chciałem podyskutować. Dzięki za wyjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 nie ma sprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Zastanawiam się nad wymianą płynu. Co myślicie o "PARAFLU"????, ma bardzo dobre parametry. Od -37 do +110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Zastanawiam się nad wymianą płynu. Co myślicie o "PARAFLU"????, ma bardzo dobre parametry. Od -37 do +110.bedzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.