Sign in to follow this  
Followers 0
homar

Wakuometry - Synchronizacja Gaźników

30 posts in this topic

Temat mnie zainteresował, staram się co mogę sam robić przy swoim moto, taki pierwszy sprzęt do eksperymentów i nauki (jazdy jak i mechaniki). Tanie i własne synchro mojej Vki - wypas Koszt w serwisie razem z czyszczeniem gaźników to 1/4 wartości mojego moto, więc rozumiecie... Jaki dokładnie wakuometr musiałbym nabyć, z jaką min. klasą dokładności, z jakim zakresem podciśnienia? I najważniejsze pytanie - można coś rozpieprzyć przy robieniu takiej synchronizacji? Jakieś ciekawostko/porady dotyczące synchronizacji V-Twinów? Poza tym czytam sobie serwisówke i widzę że to żadna filozofia. Kwestia podłączenia tego szajsu, odczyt parametrów i kręcenie jedną śrubką. Nie wiem jak jest w innych moto ale u mnie pisze, że gaźnik z przedniego cylindra jest "base carburetor" i nie można go w żaden sposób regulować podczas synchronizacji, więc rozumiem że moje zadanie polegałoby tylko na odpowiednim ustawieniu drugiego gaźnika? I ustawieniu tak, żeby wartości były identyczne? Pewnie głupie pytanie ale nigdy nawet nie czytałem głębiej o synchro i mam małe pojęcie o sprawie.A-ha, najpierw czyszczenie, potem regulacja a na końcu synchro tak? I co ta za jednostka in.Hg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat mnie zainteresował, staram się co mogę sam robić przy swoim moto, taki pierwszy sprzęt do eksperymentów i nauki (jazdy jak i mechaniki). Tanie i własne synchro mojej Vki - wypas Koszt w serwisie razem z czyszczeniem gaźników to 1/4 wartości mojego moto, więc rozumiecie... Poza tym czytam sobie serwisówke i widzę że to żadna filozofia. Kwestia podłączenia tego szajsu, odczyt parametrów i kręcenie jedną śrubką. Nie wiem jak jest w innych moto ale u mnie pisze, że gaźnik z przedniego cylindra jest "base carburetor" i nie można go w żaden sposób regulować podczas synchronizacji, więc rozumiem że moje zadanie polegałoby tylko na odpowiednim ustawieniu drugiego gaźnika? I ustawieniu tak, żeby wartości były identyczne? Pewnie głupie pytanie ale nigdy nawet nie czytałem głębiej o synchro i mam małe pojęcie o sprawie.
dobrze rozumiesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

. . . I co ta za jednostka in.Hg?
in.Hg to "cal słupa rtęci" - taka jednostka ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wakuometr mozesz sobie zrobić sam. Gdzies na necie widziałem opis takich samoróbek. Po prostu łączy się ze sobą 4 rurki leje do nich stary olej i podpina pod gażniki. W sumie wartośc cisnienia nie jest CI potrzebna tylko chodzi o to zeby na wszystkich gaźnikach miało taka samą wartość. Sam równiez interesuje się tym tematem tylko jak na razie nie mam czasu zeby pogrzebać przy sprzęcie.A jeśli chodzi o kupno to czyatłem wiele pozytywnych opinii o wakometrach CARBTUNE. Koszt ok. 55 funtów i przesyłka bardzo taniahttp://www.carbtune.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,nie polecam żadnych wakuometrów typu http://www.allegro.pl/item719412077_wakuom...w_od_v_max.htmllub tańszych,są beznadziejne i nie dokładne jedyne z tańszych godne uwagi z allegro wydają się Carbtune.Prawdziwe zegary mierzą podciśnienie od 0 do -1 (-0,1) Mpa/Bar.I są wyposażone w tłumiki drgań (pod każdym zegarem pokrętło)A koszt takiego zestawu to od 600zł do ponad 1000 z zbiorniczkiem na paliwo.Można takie kupic w Louis/Inter motors/Larson.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tanie wakuometry bez problemu dają radę wbrew temu co ktoś u góry napisał tylko trzeba umieć przygotować pod nie instalację...Tu link z synchro mojej GS'ki robionej na najtańszych polskich zegarach :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak juz koniecznie chcecie wskazowkowe, to kupcie takie ktore maja legalizacje. Inaczej sie okaze ze kasa wydana na jakis buble ktore pokazuja to samo wskazowkami - a faktyczne wartosci beda w "krzokach"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tanie wakuometry bez problemu dają radę wbrew temu co ktoś u góry napisał tylko trzeba umieć przygotować pod nie instalację...Tu link z synchro mojej GS'ki robionej na najtańszych polskich zegarach :

bardzo ladny filmikbardzo plynnie te vacu Ci chodzi, mam takie same ale u mnie wskazaowki bardzo szaleja na wolnych wiesz moze dlaczego???podpialem bedposrednio do kroccow....moze powinienem w przewod wlozyc jakis dlawik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam takie same ale u mnie wskazaowki bardzo szaleja na wolnych wiesz moze dlaczego???podpialem bedposrednio do kroccow....moze powinienem w przewod wlozyc jakis dlawik?
Musisz mieć założone dławiki. Najtańszy sposó to zaworki do napowietrzania wody w akwariach. kupisz takie za pare pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jak juz koniecznie chcecie wskazowkowe, to kupcie takie ktore maja legalizacje. Inaczej sie okaze ze kasa wydana na jakis buble ktore pokazuja to samo wskazowkami - a faktyczne wartosci beda w "krzokach"" dogbert po co ja się pytam ? Nie zależy nam na DOKŁADNOŚCI pomiaru tylko obydwa muszą mniej więcej to samo pokazać i można łatwo sprawdzić podpinając do jednego gaźnika 2 zegary i sprawdzając czy pokazują mniej więcej to samo jeśli tak to możemy z powodzeniem dokonać synchronizacji na takich zegarach i tyle, a nawet jeśli będzie minimalna odchyłka 1-2mm to można wziąć poprawkę także do synchro absolutnie nie potrzeba super dokładnych zegarów Ja stosowałem akwariowy zaworek do regulacji napowietrzenia, aczkolwiek można wsadzić jakąś dyszkę w przewód i też by zadziałało jednak trzeba by dopasować dysze metodą prób i błędów, a ja nie miałem żadnych dysz więc poradziłem sobie jak sobie poradziłem ;) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecom Carbtune.Trza z angolami nieźle nagodać(slang jakiś abo co ) ,Albo przez stronka.Synchro z nimi to banał.... Ino trza jeszcze wiedzieć co jest co

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zastosowałem wskazówkowe ale takie zalane choćby olejem hydraulicznym.Bardzo mało podrygują.Synchro zrobiłem bez problemu.Polecam ten filmik--naprawdę super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie zależy nam na DOKŁADNOŚCI pomiaru tylko obydwa muszą mniej więcej to samo pokazać i można łatwo sprawdzić podpinając do jednego gaźnika 2 zegary i sprawdzając czy pokazują mniej więcej to samo jeśli tak to możemy z powodzeniem dokonać synchronizacji na takich zegarach i tyle, a nawet jeśli będzie minimalna odchyłka 1-2mm to można wziąć poprawkę także do synchro absolutnie nie potrzeba super dokładnych zegarów
Ale ja Ci dokladnie to samo mowie tylko chyba mniej po polsku Chcesz ustawiac, to kup cos co ma jakas wartosc a nie kupe skladana przez chinczyka. Odchylka wskazan wcale nie musi byc liniowa wartoscia, tylko zmieni sie zaleznie od wartosci podcisnienia - i wtedy zostajesz z bublem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0