Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Drgania, Wibracje


ala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam taki problem, który narasta w miare przejechanych kkm.Najpierw zauważyłem drgania kierownicy w okolicach 7k rpm, takie typowe wibracje góra dół,a teraz doszły do tego bardzo silne i uciążliwe drgania lewego podnóżka przy tych samych obrotach,prawy OK.Prędkość i bieg tutaj nie mają znaczenia, tylko zakres obrotów 7-8 k rpm.Oddałem moto do serwisu, gdzie stwierdzono że wszystko jest OK, jakoś tego nie jarzę, skoro miesiąc temu nie było żadnych uciążliwych drgań, a teraz są to coś jest nie tak.Drgania nasilają się, za chwilę mi lewą nogę urwie ;-) , a serwis dalej twierdzi że to normalne !Proszę o podpowiedź co sprawdzić, gdzie szukać przyczyny, ew. jak walczyć z serwisemCo ja sprawdziłem:stan opon OKciśnienie w oponach OKnaciąg łańcucha OKwizualnie i namacalnie jakieś luzy, niedokręcone śruby, nie stwierdziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WitamDziękuję za podpowiedz, powalczyłem z tymi wibracjami i na kierownicy OK, a na lewym podnóżku już też :-)Podam rozwiązanie problemu podnóżka bo dosyć dziwne:1) miesiąc temu zauważyłem na główce amora tylniego odprysk chromu na spawie o długości ok 2mm2) Z tymi problemami byłem w Suzi-Moto w Tychach i stwierdzili że wszystko OK(moim zdaniem nie)3) w tym tygodniu(po ok 2,5k km od pierwszej rysy) podczas czyszczenia i smarowania łańcucha zauważyłem, że odprysk chromu ma ok 6-7 mm(do amortyzatora przyspawana jest tuleja do której wchodzi śruba mocująca do ramy, rysy na tym właśnie spawie - słowami laika)4) byłem na przeglądzie w Suzi Tychy we wtorek i po sprawdzeniu stwierdzili że amor ma mikro pęknięcia (na tym spawie)5) mam nowy amor - i brak 'pozytywnych' wibracji na lewej stopceCieszę się że zauważyłem te rysy w chromie spawu i spytałem się czy to coś poważnego, nie znam się na mechanice a kilka milimetrów mniej chromu w tym miejscu to nie problemWiadomo co by się stało jak by amor poleciał podczas jazdy.Ciekawe ilu z nas ogląda swój tylny amor w poszukiwaniu pęknięć ? Ja jakoś nie szczególnie, to tylko przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdoły z tymi pękającymi ramami.Była wada w niektórych seriach wyprodukowanych w 2006r na początku produkcji, później to wyeliminowano. Po dzwonie to każda rama może pęknąć. Wczoraj na aledrogo była roczna fazerka po lekkim dzwonku (lekko zgięte lagi) w przód i też miała pękniętą ramę. W Polsce w każdym razie nie odnotowano takiego przypadku. Zresztą widziałem we francji takiego GSR-a z połamanymi lagami, czyli dzwonek konkretny i rama była OK.Co do zdjęć z rdzą to ja nie zaobserwowałem u siebie, podnóżki się składają. Jeden syfiasty motocykl nie świadczy o całym modelu czy marce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napisałem trochę ironicznie o tym tekście, a nie o Tobie (oczywiście nie miałem zamiaru się kłócić czy mieć do Ciebie pretensje). Są to usterki jekie nie powtarzają się nagminnie (tak jak np. regulatory w niektórych hondach itp). Ja wypowiedziałem się tylko jako użytkownik tego motocykla i że takich usterek nie mam - nic więcej i że z tekstem się nie zgadzam.Chce się jak najwięcej dowiedzieć o GSR i przeglądam internet b. często i jeszcze nie spotkałem się z usterką, która by często występowała. Oczywiście poza pękającą ramą, zresztą nigdzie nie potwierdzoną ;).Sam nie jestem fanem, żadnej marki i nie mam żadnych uprzedzeń , ale dziwią mnie takie artykuły.Jednemu gościowi coś się zepsuło i to jest wykładną szajsu modelu, a niekiedy całej marki.Pamiętam jak kupowałem XJ-te to znajdywałem artykuły, że trzęsie, słabe hamulce, kosz sprzęgłowy jak traktor. Nie byłem zbyt przekonany do niej, a mimo to kupiłem. Okazuje się, że trzęsło przy 170 ale to był prawie max tego motocykla. Moim zdaniem hamulce wystarczały. Kosz sprz. było słychać, ale żeby to był traktor to się nie zgodzę.Albo, że kawy się sypią. Jednak jak rozmawia się z właścicielem to wcale nie ma różnic w ilości usterek w innych markach. Wszystko rozsiewane jest przez ludzi którzy nawet na kawie nie siedzieli, a powtarzają to co ktoś tam od kogoś usłyszał ;).A zwracać uwagę w moto trzeba niestety na wszystko, bo od stanu motocykla często zależy nasze bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.