Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Malowanie Aluminum


diabolique

Rekomendowane odpowiedzi

witammam pytanie :czy ktoś się może orientuje lub zna jakiegoś magika lakiernika lub sposób ,żeby pomalować aluminowe części np podnóżki,klamki w moto w kolorze .Wiem ,że na allegro można dostać gotowe elementy w kolorach ale nie ma takiego na jaki mam wizje .Musi to by na tyle trwałe zeby się nie ścierało.Dzieki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stopów aluminium jest specjalny podkład gruntująco-wypełniający(stosowałem przy malowaniu felg w XJ).Wiem, że był w ofercie NOVOLA, ale czy jest nadal nie wiem. Trzeba po prostu popytać w mieszalniach lakierów lub poszperać na necie.Na to możesz rzucić lakier, jaki cię interesuje. Dobrze by było pokryć to lakierem bezbarwnym dobrej jakości i najlepiej w specyfikacji HS.Gwarancji nikt ci na to nie da i jak pisali przedmówcy, prędzej czy później będziesz obserwować zmatowienia wierzchniej warstwy, czyli będzie następował powolny proces wycierania się warstwy klaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancji nikt ci na to nie da i jak pisali przedmówcy, prędzej czy później będziesz obserwować zmatowienia wierzchniej warstwy, czyli będzie następował powolny proces wycierania się warstwy klaru ;)
Zdecydowanie lepszy efekt i trwalosc mozna uzyskac malujac proszkowo. Taka powloka jest o wiele bardziej odporna na scieranie niz malowanie natryskowe a paleta barw i struktur jest ogromna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepszy efekt i trwalosc mozna uzyskac malujac proszkowo. Taka powloka jest o wiele bardziej odporna na scieranie niz malowanie natryskowe a paleta barw i struktur jest ogromna.
dokladnie tak jak piszesz. zaden podkład nie pomoze na takie miejsca narazone na częste zcieranie. na felgach to wytrzyma ale tam do tarcia nie dochodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepszy efekt i trwalosc mozna uzyskac malujac proszkowo. Taka powloka jest o wiele bardziej odporna na scieranie niz malowanie natryskowe a paleta barw i struktur jest ogromna.
A czy struktury metaliczne są, że tak zapytam z ciekawości, bo nie wiem ??Co do trwałości to masz rację, tylko jak masz kogos kto ma w garażu sprzęt do lakierowania, to i za piwo ci tryśnie ;)Poniesiesz tylko koszt lakieru, a po sezonie możesz sobie malowanko odświeżyć, żeby było co przy moto robić ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy struktury metaliczne są, że tak zapytam z ciekawości, bo nie wiem ??
Sa, generalnie wszystkie kolory mozna miec w polysku, polmacie, macie w struktorze drobnej, grobej i gladkie.Metaliczne, oczojebne, fluorescencyjne, nawet kameleony.Jednym slowem mozliwosci wieksze niz malowanie natryskowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier zawsze zejdzie i poprezdna barwa wyjdzie z powrotem. Najlepiej andować i masz święty spokój.
Anodowanie to obrobka polegajaca na elektrolitycznym wytworzeniu na powierzchni metalu warstwy tlenkow, ta warstwa rowniez sie sciera, zwlaszcza na podnozkach, no i jest dosc ograniczona paleta barw. Wyglada to jakby goly metal pokryc warstwa kolorowego lakieru pernamentnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.