Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Cross/enduro - Zakup


Sc0uT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymieniasz tłok bo tak masz gdzies napisane, czy dlatego, że są już jakieś konkretne oznaki zużycia?Teraz wymienialem tłok ktory mial ok 40mth i sprzet juz zaczynal lekko przykapcac,z tego co wiem to w tym sprzecie Ktm zaleca przy wyscigowejh jezdzie zmieniac co 14mth a przy amatorskiej co 50 mth.Lepiej wymienic kilka mth wczesniej niz pozniej robic caly silnik.Na forum motocrosowym sa opisane rozne sprzety zalety wady itp. tak ze zainteresowanych zapraszam do lektury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie, który linkowałem jest trochę na temat numerów na ramie. Niejedna osoba ich nie ma mimo że motocykl legalny. Jest tabliczka i tyle. Oczywiście tutaj jest inna sprawa bo koleś nie ma papierów, a tabliczka pewnie zerwana.A jeśli chodzi o wersje E, to one wszystkie wychodziły bez prawa do rejestracji, dopiero po założeniu kitu (ok. 2000 zł) można je rejestrować. Jeśli poprzedni właścicieli wykorzystywali je wyłącznie w terenie, to nie wydawali kasy na rejestrację i do dzisiaj można spotkać takie modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego bez prawa rejestracji jak te motory normalnie mają od nowości homologacje ?DRZ -400 E – 1 osobowąDRZ – 400 S – 2 osobowąA co do numerów na ramię to chyba nie jest to przystosowane tylko do homologacji a raczej do legalność danego motocykla i jego pochodzenie w ewidencji firmy ?Ale jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy jakie masz uklady w urzedach i na przegladzie ;)moja DRZe nie ma kierunków, swiatla stopu, klaksona a jest zarejestrowana i juz taka byla od pierwszego wlasciciela, a wiem ze on tez nie zakladal.znajomy ma do sprzedania CRF450X (CRF z lampa i dodatkami), ktora normalnie w Polsce nie ma prawa uzyskac homologacji, a jednak ma zarejestrowana i lata nia 2 sezony.Co do nr na ramie to musza byc na 100%, nawet jesli nigy sprzet nie byl rejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy jakie masz uklady w urzedach i na przegladzie ;) moja DRZe nie ma kierunków, swiatla stopu, klaksona a jest zarejestrowana i juz taka byla od pierwszego wlasciciela, a wiem ze on tez nie zakladal.znajomy ma do sprzedania CRF450X (CRF z lampa i dodatkami), ktora normalnie w Polsce nie ma prawa uzyskac homologacji, a jednak ma zarejestrowana i lata nia 2 sezony.Co do nr na ramie to musza byc na 100%, nawet jesli nigy sprzet nie byl rejestrowany.
crf w wersji X wychodzac z fabryki miala homologacje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo CRF450x to było enduro z homologacja a nie crossówka i można ją było normalnie zarejestrowac w PL. Problem jest z zarejestrowaniem CRF450R jak i każdaj innej crossowki z homologacją sprowadzonej z USA.A co do numerów ramy. Oczywiście każde moto musi je mieć. Czy to na ramie, czy na tabliczce znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sie wlasnie zastanawiam czy np po zalozeniu oswietlenia do crosa mozna by go zarejestrowac jako sam.Preciez jezdza po ulicach rozne garazowe i nie tylko samorobki ktore zadnej homologacji nigdy nie mialy a zarejestrowane sa wlasnie jako sam.
kupujesz na allegro dokumenty tfu to zanczy rame ;D z dokumentami jaks cipa to idziesz na diagnostyke z tym jak nie to samemu przebijasz te na ramie i masz zarejestrowane ... ale to tylko taka drobna sugestia ;]a co do crf X to normalnie sie ja rejestrowałao jak jazde inne moto ec klr drz wr itd.. prolem powstawał w modelach któr były przywiezone z usa miały pipiór ale nei spełnialy wymagan eurpejskich to tak jak z nowymi ktm'ami z seri XC niby enduro ale nie ma lap i nie zarejestrujesz u nas a w usa owszem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sie wlasnie zastanawiam czy np po zalozeniu oswietlenia do crosa mozna by go zarejestrowac jako sam.Preciez jezdza po ulicach rozne garazowe i nie tylko samorobki ktore zadnej homologacji nigdy nie mialy a zarejestrowane sa wlasnie jako sam.
Żeby zarejestrować pojazd typu SAM, trzeba mieć podwozie własnej konstrukcji. W tym wypadku ramę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dragon. a na jakiej zasadzie sprawdzają czy to jest rama własnej konstrukcji czy może mi ktoś taką fajną wyspawał? Trzeba okazać jakiś projekt? Wiecie może jakie są opłaty rejestracyjne ?Bo może bym KX'a zarejestrował i koła SM zrobił Edit:Czytałem trochę na ten temat i to nie jest takie proste. Trzeba by wykombinować papier potwierdzający legalność silnika. Mam umowę kupna mojego moto ale wątpię, żeby to wystarczyło. Jak będę u mnie w wiosce to podjadę do SKP i się zapytam co dokładnie trzeba przygotować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dragon. a na jakiej zasadzie sprawdzają czy to jest rama własnej konstrukcji czy może mi ktoś taką fajną wyspawał? Trzeba okazać jakiś projekt? Wiecie może jakie są opłaty rejestracyjne ?
To kto spawa to nieważne, wiadomo że nie każdy potrafi. Możesz to komuś zlecić. Ale nie wystarczy wziąść gotowej ramy i powiedzieć, że to własna. Trzeba rzeczoznawcy przedstawić dokumentację z budowy ramy. Po jego opinii nabijane są numery (na okręgowej stacji kontroli pojazdów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że jest to spawanie odbiorowe i spawacz bierze odpowiedzialność za spoinę czyli za ramę i w firmie jest sporządzana odpowiednia dokumentacja dla danego produktu .Tak samo zresztą jak spawa się konstrukcje stalowe tutaj zwykłe uprawnienia na maga nie wystarczą trzeba mieć ponadpodstawowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.