Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Cross/enduro - Zakup


Sc0uT

Rekomendowane odpowiedzi

HEj. Planuje na jakis czas zmienic warunki jezdne ;] Chce sie przezucic na pola,gorki itp.Jakie moto polecilibyscie w kwocie do 10tys. Fajnie, jak by bylo mniej-wiadomo. Koniecznie 4T. Chcialbym cos z lekkim pierd*lnieciem, zeby sie bylo czym bawic. Moto bedzie w moich rekach dluzszy czas. DR 250 slabiutka, troche smigalem na DR350 i tez nie bylo szału. Chodzi mi tutaj glownie o trwale konstrukcje i nie jakies krowiaste typu DR 600. 2T odpada ze wzgledu na remonty.Rozgladam sie na allegro za jakas:-CRF 250 ( 450 chyba by mnie bardzo szybko wykonczyla)-KTM np 400 (tez pewnie mnie pozre)-KX250F-YZ250F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

HEj. Planuje na jakis czas zmienic warunki jezdne ;] Chce sie przezucic na pola,gorki itp.Jakie moto polecilibyscie w kwocie do 10tys. Fajnie, jak by bylo mniej-wiadomo. Koniecznie 4T. Chcialbym cos z lekkim pierd*lnieciem, zeby sie bylo czym bawic. Moto bedzie w moich rekach dluzszy czas. DR 250 slabiutka, troche smigalem na DR350 i tez nie bylo szału. Chodzi mi tutaj glownie o trwale konstrukcje i nie jakies krowiaste typu DR 600. 2T odpada ze wzgledu na remonty.Rozgladam sie na allegro za jakas:-CRF 250 ( 450 chyba by mnie bardzo szybko wykonczyla)-KTM np 400 (tez pewnie mnie pozre)-KX250F-YZ250F
CRF 450R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRZ 400 E. Najlepszy na poczatek. Ja przy swojej DR-Z nic jeszcze nie naprawialem.Jak dla mnie jest to najbardziej kuloodporne enduro. Moc w terenie bedzie dla Ciebie odpowiednia. El. rozrusznik, wygodna kanapa, dobre heble, nie za lekki, nie zaciezki. Napewno z wszystkich Ktore Ci zaproponuja w DR-Z bedziesz ladowal najmniej kasy. Chcesz wiecej wiedziec - pytaj smialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swojej tylko olej wymieniałem z filtrem, czyściłem filtr powietrza i zakupiłem nową oponke(200zł) i linke gazu (110) bo sie zerwała. Śmiga się rewelacyjnie, sporo mocy, dobre prowadzenie, leciutka. Już kilka skoków zdążyłem wykonać na torze. Gość od którego ją kupiłem zrobił remont na początku sezonu, koszt całkowity ok 3 tys zł na dobrych częściach (tarcze sprzęgła, wał, korbowód, tłok, pierścienie i zawory) gość jeździł dość ostro i mówił że przy takiej jeździe na pałe non stop wytzrymuje mu to 2 sezony, a przy mojej laickiej jeździe starczy na 3-4 sezony. Oleju (POWER1 GPS castrola) tam wchodzi 0,65 litra, filtr kosztuje 11 zł, dzielona skrzynia korbowa (osobno olej przekładniowy, osobno silnikowy). CRF'ka rok 2004, cena 8k PLN, więc na moje jak za darmo za motocykl z tego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche wlasnie mnie to dziwi, ze chlopaki tak rżną maszyny, ze 4T tak szybko remonty robia. Ja sie tu glownie nastawiam na wiekszy wydatek raz, a na dlugi czas dlatego nie chce pozerajacego 2T. Zastanawiaja mnie wlasnie tez takie oferty jak Twoje Milosz, ze ktos zrobi remont i sprzedaje, bo tez sporo takich na allegro jest, ale sami wiecie jak to z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mówie, o crossówkach 2t i 4t a nie o lajtowych endurakach typu drz, które jak wiadomo są tańsze w eksploatacji ze wzglądu na stosunkowo niską moc względem pojemności
50 KM DR-Z 400 E jest do ciebie lajtowe ? Niską moc względem pojemności ? Chyba se kpisz ... przecież WR 400 i EXC 400 nie mają więcej , a kupując je pakujesz się tylko w duże koszta Oleju (POWER1 GPS castrola) tam wchodzi 0,65 litra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć motor do wszystkiego i nie chcesz co chwile pakować kasy w moto to DRZ w wersji S czy E to dobry wybór . Pamiętaj że cross to wyczyn tam liczą się osiągi i te silniki także są wyżyłowane.A Enduro to frajda KTM EXC czy WR to już bardziej wyczyn i tam sprawa z tłokami zresztą w ogóle z obsługą moto jest prawie jak w crossie .Po prostu zastanów się do jakich celów ma być ten motocykl a odpowiedz jaki to ma być konkretnie sprzęt będzie łatwiejsza. Oczywiście to tylko moja sugestia A czy ci DRZ wystarczy hmm musisz poprostu się nią przejechać i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chlopaki niezle mi teraz namieszaliscie ;)Tak sobie siedzac i myslac... Z moto bede korzystal niezbyt wiele, bo bedzie na to niewiele czasu jak i odleglosc - 100km. Tam mam warunki do zabawy, a i tam smigam ok 2x w miesiacu. Zastanawiam sie, czy nie wpakowac sie w 2T. Na sezon nie wiem czy wyjezdzilbym ze 30h Teraz albo dozbierac troche mamony i kupic DR-Z albo.. Ja juz sam nie wiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w identycznej sytuacji i wybrałem właśnie 2t 250ccm. Ma to swoje dobre ale i kiepskie strony Pali to to od cholery bo pod 12lCiora kierowce bardziej niż każdy 4t ( mozna to porównać do kata 525 - nie mówie o mocy ale o tym jak trzeba uważać z gazem ). Charakterystyka silnika jest bardzo ostra - Jak dla mnie to jest plus, ale nie każdemu sie to może podobać. Na pewno częściej trzeba zaglądać do silnika niż w 4t. Po każdym sezonie (jak nie częściej) trzeba rozpupcyć silnik i zobaczyć jak sie sprawy mają. Jednak mimo to poszedłem w strone 2t - niska cena zakupu, stosunkowo nie duże koszty remontu, niska waga, nie skomplikowany silnik. Można to łupać i łupać, naprawiać i uczyć się na własnych błędach Jest jeszcze jedna sprawa - kupując 2t raczej pójdziesz w strone crossówek a one mają zawieszenie na tor. Kiepsko wybierają korzenie, kamienie itp. Ale to nie tylko 2t - Yzf i SXf mają to samo. Zawias jest zrobiony do wysokich skoków. A 30godzin Ja mam wylatane obecnie jakies 50-60 na tłoku i praktycznie zero śladów zużycia. Moto pali jak paliło, chodzi jak chodziło. Jak coś się zacznie dziać to dopiero będę się martwił. 2t można przy amatorskiej jeździe dwa sezony zrobić bez remontu. Wybór co kupisz zależy od ciebie. Najlepiej przejedź się na różnych sprzętach i wybierz to co ci się najbardziej podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Sugerujesz, że kupując 50KM Wr pakujesz się w koszta. Co w takim razie z drz która z tej samej pojemności osiąga taką samą moc? Jest bardziej trwała? Wątpie - moc nie bierze się z powietrza.
WR 400 są już leciweWR 426 miały problemy z głowicami WR 450 trocha kasy trza mieća takiego DR-Z moęsz kupić nowszego za rozsądne piniądze większe prawdopodobieństwo kupinia zadbanej sztuki (koszta mniejsze)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi byc do rejestracji?
Wiesz co Jacek, na poczatku mowilem sobie, ze nie, bo moto bedzie uzytkowane na wsi. Ale teraz jak by padlo na DR-Z, to fajnie by bylo zarejestrowac i moze kiedys wrzucic oponki/SM i gdzies posmigac normalnie. Ja juz nic nie wiem heheChyba, ze uda mi sie kupic moto bez prawa rejestracji, ale z dokumentami- zeby nie bylo jak mnie FBI zatrzymie, ze moto kradzione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w identycznej sytuacji i wybrałem właśnie 2t 250ccm. Ma to swoje dobre ale i kiepskie strony Pali to to od cholery bo pod 12lCiora kierowce bardziej niż każdy 4t ( mozna to porównać do kata 525 - nie mówie o mocy ale o tym jak trzeba uważać z gazem ). Charakterystyka silnika jest bardzo ostra - Jak dla mnie to jest plus, ale nie każdemu sie to może podobać. Na pewno częściej trzeba zaglądać do silnika niż w 4t. Po każdym sezonie (jak nie częściej) trzeba rozpupcyć silnik i zobaczyć jak sie sprawy mają. Jednak mimo to poszedłem w strone 2t - niska cena zakupu, stosunkowo nie duże koszty remontu, niska waga, nie skomplikowany silnik. Można to łupać i łupać, naprawiać i uczyć się na własnych błędach Jest jeszcze jedna sprawa - kupując 2t raczej pójdziesz w strone crossówek a one mają zawieszenie na tor. Kiepsko wybierają korzenie, kamienie itp. Ale to nie tylko 2t - Yzf i SXf mają to samo. Zawias jest zrobiony do wysokich skoków. A 30godzin Ja mam wylatane obecnie jakies 50-60 na tłoku i praktycznie zero śladów zużycia. Moto pali jak paliło, chodzi jak chodziło. Jak coś się zacznie dziać to dopiero będę się martwił. 2t można przy amatorskiej jeździe dwa sezony zrobić bez remontu. Wybór co kupisz zależy od ciebie. Najlepiej przejedź się na różnych sprzętach i wybierz to co ci się najbardziej podoba
No to powiem Ci, ze ostro jest Paliwo+olej= juz fajnie jest Chyba w takim razie wydac raz, a wiecej i miec spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Jacek, na poczatku mowilem sobie, ze nie, bo moto bedzie uzytkowane na wsi. Ale teraz jak by padlo na DR-Z, to fajnie by bylo zarejestrowac i moze kiedys wrzucic oponki/SM i gdzies posmigac normalnie. Ja juz nic nie wiem heheChyba, ze uda mi sie kupic moto bez prawa rejestracji, ale z dokumentami- zeby nie bylo jak mnie FBI zatrzymie, ze moto kradzione.
a jakie ty bys papiery chciał dostac ?? tymbardziej do uzywanego sprzetu ... dostajesz do nowego fakture do uzywki umowe kupna sprzedazy i tyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie 2 miesiące szukałem enduro dla siebie, wczoraj skończyłem czytać ponad 100- stronicowy temat o DRZ na forum ogólnopolskim. Poczytaj go od początku do końca, dużo się można dowiedzieć. Można odnieść wrażenie, że to moto jest niezniszczalne. Podstawa to pozbyć się automatycznego napinacza rozrządu w starszych drz i można jeździć(chociaż pewnie małe są szanse że poprzedni właściciele tego nie wymienili). Zawory w wersji E co 6000 km, Olej co 60 mh. W wersji S/SM zawory co 24000 km, olej co 6000 km.poza wymiana oleju w drztkach jest jeszce kilka innych czynności jakie nalezy zrobic aby byc pewnymze nic nam nagle nie nawali podczas jazdy gdzies w lesie:zabezpieczenie kilku srub ktore lubia sie odkrecic i spowodowac powazne uszkodzenia w silniku:1.wczesniej juz wspomniane sruby w kole magnesowym(jesli sie poluzują to zmielą cały stojan)aby je zabezpieczyc nalezy zdjac pokrywe kola magnesowego, odkrecac je po koleji i kazdą po odtluszczeniu posmarowan np Loctite 271, nastepnie przykrecic momentem 26Nm2.nakretka zebatki zdawczej na wale korbowym, takze zabezpieczyc np Loctite 271. opis http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-324503.html3.nakretka na przedniej zebatce łancucha napedowego i znajdujący sie pod nia pierscień(jesli sie poluzuje spowoduje uszkodzenie z pierscienia uszczelniającego).zabezpieczyc np Loctite 271.opis http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=582434poza tym:- lubiąca cieknąc pompa wodna - aby sie tego ustrzec nalezy ja uszczelnic. opis: http://www.thumpertalk.com/forum/archive/i...p/t-236694.html- wadliwy automatyczny naciągacz łancuszka rozrządu - powoduje w wiekszosci drz glosnaprace silnika, a w skrajnych przypadkach moze cofnac sie i spowodowac przeskoczenie lancucha na zebatkach(co kazy wie jak sie konczy). jesli lancuch pracuje dosc glosno a nie jest jeszcze rozciągniety mozna nieco naciagnac sprezyne w automatycznym napinaczuinnym rozwiazaniem problemu jest manualny naciagacz,ale nie wiem czy takie sa dostepne w plkolejną slabą stroną są delikatne dekle boczne silnka podatne na pekniecia przy upadku.przydatna jest duża oslona pod silnik.co do sprawdzenia luzów na zaworach to jesli masz podstawowe pojecie o mechanice to sam to bez klopotów zrobisz.potrzbne sa jedynie szczelinomierz, klucz nr8,10 i klucz ampusowy.opis sprzawdzenia luzów zaworowych ze zdjeciami: http://www.pegmonkey.com/howto/valve_adjust/drz400A, i przy wymianie oleju i filtra pamietaj zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie(znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie)jak cos nie jasne-pytajcie wyjasnie dokladniejpozdrawiamjeszcze jedno co pewnie juz wieszw modelu E przy jezdzie hard enduro wymiana oleju co 60h (500-800)km, wymiana filtra oleju co 2wymiany oleju, luzy zaworowe 5tys kmmodel S olej co 6tys, zawory po 24tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR 400 są już leciweWR 426 miały problemy z głowicami WR 450 trocha kasy trza mieć
WR 400 to prawda, sa leciwe ale bardzo trwale konstrukcyjnie. Problemy z glowicami wystepowaly w tych rocznikach - chodzilo o mikropekniecia. Znam przypadek znajomego ktory napotkal ten problem. W rocznikach 2001 - 2002 czyli model 426 juz ten problem nie wystepowal. Trzeba dodac ze ten modal do 2000 roku mial stalowe zawory, takze moim zdaniem o wiele trwalsze i mniej podatne na uszkodzenia.426 to jeden z najbardziej udanych modeli, trwaly, mocny i poprawiono choroby wieku dzieciecego modelu 400 plus wprowadzono tytanowe zawory. Chcialem w tym sezonie kupic ten model ale przyszly dla mnie lepsze czasy i skupiam sie na modelu 450.450 dokladnie co mowisz, trzeba wydac o jakies 4000 zl. wiecej, czyli 12 000 mozna juz zlapac cos porzadnego, sa na allegro ponizej 10 000 ale glowa boli jak sie patrzy na ich stan... W 2003 wystepowal problem z rozrusznikiem (pierwsza WR z el. startem wiec trzeba wybaczyc ), kupowalo sie drobne czesci z modeli nowszych i problem znikal. Sucha miska olejowa to dla mnie plus. Miesci jakies 1,2 L oleju(450) i 1,5 L modele 400 i 426. 112,5 kg na sucho (wr 450) i 121,5 kg (z plynami) starsze. jezdzilem 400, bylo ok. jezdzilem 450 na alu ramie i bylo zaj*biscie (byla jeszcze fabrycznie zblokowana a rwala jak wsciekla).Pozwole sobie wkleic moje wypociny z forum ogolnoppolskiego na temat WR 426.(...) Z tego co juz sie dowiadywalem od posiadaczy to zachwalaja trwalosc tego modelu. moze i ciezki jak na te lata 125.5 kg z plynami ale za to solidna jednostka.Problemy podobno ze skrzyniami, jedni je maja drudzy nie takze moim zdaniem to wina nieumiejetnego wrzucania biegow bez sprzegla (czesto wystepuje ten problem jesli sie uzywa jako supermoto bo skrzynia nei lubi stalych, wysokich predkosci na wysokich biegach), dotyczy to i tak kazdego modelu 400,426,450.Filmik w ramce jak wyglada ten problem http://colonelkern.com/motorcycle.htm (gdzies w srodku)Pawel z forum mowi ze maja wadliwe lozyska na wale i mocowania statora. Z tego co wiem to problemy z lozyskami mialy modele 400 a w 426 to poprawiono, widocznie czasem i na to trzeba w tych rocznikach uwazac.Masz tytanowe zaworki takze kontroluj je co jakis czas. Zazwyczaj konczy sie tylko na sprawdzeniu. Zamienniki stalowe juz sa dostepne na naszym rynku do tego modelu, trzeba tylko pamietac ze twardsze sprezyny sa wymagane.Mimo tych wad motocykl ten mnie wogole nie odstrasza, wiem przynajmniej na co zwrocic uwage. Ludzie robia nimi 30 000 mil i zero problemow, tylko duperele. Jak dbasz tak masz, przynajmniej Ty masz zaje*ista sprawe bo nawet nie dotarta maszyna.Teraz rzeczy ktore warto zrobic zeby maszyna odetchnela.- Bardzo mocno jest ten motocykl zdlawiony na wydechu - kupuj akcesoryjny.- Blokada przy gazniku, uniemozliwia maxymalne otwarcie przepustnicy. Link jak to zrobic http://www.thumperfaq.com/throttle.htm- modyfikacja O-ring w gazniku (w tej chwili thumpertalk jest zamkniety ale jutro juz otworza bo tam znajduje sie cale info co zrobic i jak. Jest na stronie z filmikiem o wyskakujacym 5tym biegu)- czujnik polozenia przepustnicy (problemy przy jezdzie ze stala predkoscia ok 100km/h)- modyfikacja z niebieskim kablem (nie doszedlem do tego)- sciagniecie gornej pokrywy filtra zeby lepiej maszyna oddychala- Mozna ustawic walki rozrzadu pod specyfikacje YZ-F'ki (bardziej agresywna charakterystyka)- Najlepsze na koniec. Automatyczny dekompresator. Mozna albo kupic sam walek rozrzadu wydechowy firmy hotcams wkladasz i po sprawie. Albo mozna wsadzic walek z rocznikow 2003 YZ-f lub WR. Bo oba mialy w tych latach automatyczny, tylko ze trzeba cos jeszcze pozmieniac, nie pamietam. Efekt? odpalasz jak 2suwa.Dodam jeszcze pare istotnych informacji dzieki ktorym powtarzajace sie pytania znajda odpowiedzi:Zmiany w poszczegolnych modelach WR 400/426/450 oraz 250 http://www.yamaha-motor.pl/designcafe/en/a...y&pageNum=1oraz historia modelu:http://www.yamaha-motor.pl/designcafe/en/a...s&pageNum=3Pozniej wrzuce skany porownania modeli EXC 400, WR 400 i DR-Z 400 E ze Świata Motocykli (Grudzień 2000) oraz skan ŚM z ktoregos tam o DR-Z 400 E jako motocykl uzywany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.