Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Xenony Zestawy Xenonowe ! Zadbaj O Bezpieczenstwo!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam , sam posiadam w swojej suzi xenony 6000k i polecam wszystkim widocznosc polepszyla sie znacznie , szczegolnie jak lece gdzies po wioskach noca (uwaga na tubylcow na nieoswietlonych rowerach.)przetwornice male mozna upchnac pod owiewkami,osobiscie mam zamontowane na przedniej owiewce pod wypelnieniami.polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,temat na czasie zwłąszcza w Gliwicach gdzie obecnie jest nagonka na xenony w samochodach i moto.z Homologacją klosza ciężka sprawa coraz większa ilość Gumisi zna się na oznaczeniach. Kiedyś jak zatrzymywali i widzieli spryskiwacze to puszczali a teraz sprawdzają czy masz poprawnie zamontowaną przetwornice, sprawność spryskiwaczy i co najważniejsze oznaczenie klosza oraz samo poziomowanie a, że widzą już z daleka rodzaj oświetlenia jedyna opcja to zmieniać trasę Z przystosowaniem klosza z homologacja pod soczewkę i żarnik tez nie jest łatwo jeżeli nie wychodziły zamienniki do danych modeli, to trzeba się nakombinować ;)Ale mimo wszystko różnica nieziemska nawet za cenę dowodu warto więcej widzieć.Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,temat na czasie zwłąszcza w Gliwicach gdzie obecnie jest nagonka na xenony w samochodach i moto.z Homologacją klosza ciężka sprawa coraz większa ilość Gumisi zna się na oznaczeniach. Kiedyś jak zatrzymywali i widzieli spryskiwacze to puszczali a teraz sprawdzają czy masz poprawnie zamontowaną przetwornice, sprawność spryskiwaczy i co najważniejsze oznaczenie klosza oraz samo poziomowanie a, że widzą już z daleka rodzaj oświetlenia jedyna opcja to zmieniać trasę Z przystosowaniem klosza z homologacja pod soczewkę i żarnik tez nie jest łatwo jeżeli nie wychodziły zamienniki do danych modeli, to trzeba się nakombinować ;) Ale mimo wszystko różnica nieziemska nawet za cenę dowodu warto więcej widzieć.Polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, jestem nowy zarówno na forum jak i na drodze na dwóch kółkach, od osób poruszających się na jednośladach usłyszałem wprost że przy kulturze jazdy polskich kierowców na motorze trzeba być albo widzianym albo słyszanym. W związku z czym zdecydowałem się na montaż ksenonów. Widzę, że temat dość stary, więc może ktoś w tym czasie miał już jakieś przygody swoim moto na ksenonie z niebieskimi bądź diagnostami? Interesuje mnie czy mam się czego obawiać w razie kontroli czy powinienem "spać" spokojnie? Widoczność po zmroku oczywiście o niebo lepsza, czyli chociażby dla samego komfortu własnej jazdy było warto montować (co do konsekwencji - to się okaże :) ) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja każdemu pseudo ksenon odradzam. Sprawa jest prosta, nie da się jej dobrze ustawić kąta padania światła bo odbłyśnik nie jest przystosowany do palników. Widziałem kilka takich przeróbek, w wielu przypadkach światło jest niejednolite, podjeżdzasz pod ścianę a światło świeci gdzie chce, nie ma charakterystycznej kreski z kątem rozwartym tylko jakiej plamy potem to wali po oczach jadącego z przeciwka. Jedynie lampy soczewkowe jeszcze względnie wypadają. Ksenon potrzebuje znacznie więcej prądu co za tym idzie wydziela więcej ciepła, po dłuższym czasie odbłyśnik matowieje a klosze z tworzywa sztucznego dostają przebarwień od gorąca. Lepiej zastosować żarówki o większej wydajności np. 50% czy 100%, różnica na korzyść. Zgodzę się, że ksenon daje więcej światła, tylko pytanie gdzie? Bo jest to wymuszone i nie zawsze na pas jezdni oraz pobocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciepła to nie dam sobie ręki odciąć ale też wydaje mi się że mniej ciepła wytwarza ksenon, a co do poboru prądu to w 100% przetwornica pobiera mniej prądu od zwykłej żarówki, przynajmniej w przypadku przetwornic zamontowanych u mnie, w 100% gdyż elektronik sprawdzał przy mnie opornicą przed montażem. Wierze więc w tym przypadku temu co widziałem na wskazaniach tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem, ksenony na pewno wydzielają mniej ciepła od tradycyjnej żarówki, więc o jakichkolwiek odbarwieniach klosza niema mowy. No ale nie to było tematem mojego zapytania :) wracając do wątku z góry dziękuje gdy ktoś opisze czy miał jakieś problemy na przeglądzie bądź z niebieskimi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę się dołączyć z doświadczeniem z HID'em w samochodzie,ale nie jest to wielka różnica,czy w moto,czy w puszce.Kupiłem auto juz z taką instalacją i powiem szczerze,że widoczność w nocy jak w dzień,ale jadący z przeciwka byli totalnie oślepiani i wiele kierowców mrugało długimi myśląc,że ja też jadę na długich.Efekt był taki,że Misiaczki zabrały mi dowód i zdemontowałem to cholerstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chłopaki z Zabrza którzy są także bezpośrednim importerem doradzili 6000K, niestety nie wiem czy oślepiam czy nie narazie bo prócz testu widoczności krótkiego w dniu zamontowania, nie miałem okazji jazdy nocą. Myślę że tak jak pisze Black Bird - kwestia wyregulowania wysokości. Ogólnie bo nie napisałem, zamontowałem to do FZ6 fazera z 2005r i zdecydowałem się na wymianę zarówno na mijania jak i drogowe, plus postojowe na LED, ale to kwestia już paru złotych a do białego światłą nie świecą żółte "kropki" po bokach tylko również białe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja każdemu pseudo ksenon odradzam. Sprawa jest prosta, nie da się jej dobrze ustawić kąta padania światła bo odbłyśnik nie jest przystosowany do palników. Widziałem kilka takich przeróbek, w wielu przypadkach światło jest niejednolite, podjeżdzasz pod ścianę a światło świeci gdzie chce, nie ma charakterystycznej kreski z kątem rozwartym tylko jakiej plamy potem to wali po oczach jadącego z przeciwka. Jedynie lampy soczewkowe jeszcze względnie wypadają. Ksenon potrzebuje znacznie więcej prądu co za tym idzie wydziela więcej ciepła, po dłuższym czasie odbłyśnik matowieje a klosze z tworzywa sztucznego dostają przebarwień od gorąca. Lepiej zastosować żarówki o większej wydajności np. 50% czy 100%, różnica na korzyść. Zgodzę się, że ksenon daje więcej światła, tylko pytanie gdzie? Bo jest to wymuszone i nie zawsze na pas jezdni oraz pobocze.

hmm kolego zanim odradzisz najpierw zastanów się co wypisujesz za brednie. Ksenon kolego nie wydziela prawie w ogóle ciepła, lampy się nie przebarwiają a moc xenonu to tak jak napisał kolega 35W (zwykła żarówka to 55W) a napięcie potrzebne do zapalenia łuku to 23000V. Nie ma żarówek z homologacją większą niż 55w/60, to że jest plus 20 % lub więcej to tylko spowodowane jest lepszą jakością wykonania i użytych materiałów w żarówce ale takie żarówki wytrzymują ok 6 miesięcy a potem znowu trzeba wydać pieniądze. Co do oślepiania - następna bzdura - jak ktoś ma źle ustawione światła i jedno świeci w górę a drugie w dół to KAŻDA lampa będzie oślepiać. Prawidłowo ustawione lampy z xenonem nie oślepiają bardziej niż zwykłe żarówki. Mijałem ogrom nowoczesnych samochodów z fabrycznym xenonem i mnie osobiście one bardziej oślepiają niż HID zamontowany do zwykłej lampy nieprzystosowanej do xenonu ale prawidłowo ustawionej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zabrzu, Kończyce na ul. Żywieckiej, widzę że też z Zabrza jesteś więc jak był byś chętny to można się zgadać i zobaczył byś jak u mnie to wygląda na żywo. Z tego co zrozumiałem i zakodowałem :) 4300K/4500K białe, 6000K bielsze :D, powyżej zachodzi w niebieski. Kwestią instalacji jest także jakość przetwornicy a i żarówki mimo że ksenowe wszystkie, lecz tańsze zawierają mniej % gazu bądź jakieś mieszanki. Gdzieś niektórzy muszą ciąć koszta, za darmo nic na tym świecie nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.