cybek1984 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 PS. Adi... ostatnio w mikolowie mowiles ze ladnie swieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreknorwegia Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam , sam posiadam w swojej suzi xenony 6000k i polecam wszystkim widocznosc polepszyla sie znacznie , szczegolnie jak lece gdzies po wioskach noca (uwaga na tubylcow na nieoswietlonych rowerach.)przetwornice male mozna upchnac pod owiewkami,osobiscie mam zamontowane na przedniej owiewce pod wypelnieniami.polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kysiu Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Witam,temat na czasie zwłąszcza w Gliwicach gdzie obecnie jest nagonka na xenony w samochodach i moto.z Homologacją klosza ciężka sprawa coraz większa ilość Gumisi zna się na oznaczeniach. Kiedyś jak zatrzymywali i widzieli spryskiwacze to puszczali a teraz sprawdzają czy masz poprawnie zamontowaną przetwornice, sprawność spryskiwaczy i co najważniejsze oznaczenie klosza oraz samo poziomowanie a, że widzą już z daleka rodzaj oświetlenia jedyna opcja to zmieniać trasę Z przystosowaniem klosza z homologacja pod soczewkę i żarnik tez nie jest łatwo jeżeli nie wychodziły zamienniki do danych modeli, to trzeba się nakombinować ;)Ale mimo wszystko różnica nieziemska nawet za cenę dowodu warto więcej widzieć.Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Witam,temat na czasie zwłąszcza w Gliwicach gdzie obecnie jest nagonka na xenony w samochodach i moto.z Homologacją klosza ciężka sprawa coraz większa ilość Gumisi zna się na oznaczeniach. Kiedyś jak zatrzymywali i widzieli spryskiwacze to puszczali a teraz sprawdzają czy masz poprawnie zamontowaną przetwornice, sprawność spryskiwaczy i co najważniejsze oznaczenie klosza oraz samo poziomowanie a, że widzą już z daleka rodzaj oświetlenia jedyna opcja to zmieniać trasę Z przystosowaniem klosza z homologacja pod soczewkę i żarnik tez nie jest łatwo jeżeli nie wychodziły zamienniki do danych modeli, to trzeba się nakombinować Ale mimo wszystko różnica nieziemska nawet za cenę dowodu warto więcej widzieć.Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diobol Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Oznaczenia świateł mijania dla reflektora halogenowego to HC (Halogen City) i dla xenona DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hanssx Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 ja jezdze na długich i jak cos to powiedz mi prosto w twarz ze jestem debilem. idz do komunii a pozniej sie odzywaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Co do tych jeżdżących z ksenonami czy innymi zenonami - powiedzcie mi publicznie gdzie dostajecie przeglądy Odwaga w każdym aspekcie sprawy być musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slane Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 @uphttp://moto.onet.pl/1551837,1,negatywna-oc...kul.html?node=2myślisz, że nie ma nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hanssx Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 @uphttp://moto.onet.pl/1551837,1,negatywna-oc...kul.html?node=2myślisz, że nie ma nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T_rex Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Co do tych jeżdżących z ksenonami czy innymi zenonami - powiedzcie mi publicznie gdzie dostajecie przeglądy Odwaga w każdym aspekcie sprawy być musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diobol Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Co do tych jeżdżących z ksenonami czy innymi zenonami - powiedzcie mi publicznie gdzie dostajecie przeglądy Odwaga w każdym aspekcie sprawy być musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punciok Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Witam, jestem nowy zarówno na forum jak i na drodze na dwóch kółkach, od osób poruszających się na jednośladach usłyszałem wprost że przy kulturze jazdy polskich kierowców na motorze trzeba być albo widzianym albo słyszanym. W związku z czym zdecydowałem się na montaż ksenonów. Widzę, że temat dość stary, więc może ktoś w tym czasie miał już jakieś przygody swoim moto na ksenonie z niebieskimi bądź diagnostami? Interesuje mnie czy mam się czego obawiać w razie kontroli czy powinienem "spać" spokojnie? Widoczność po zmroku oczywiście o niebo lepsza, czyli chociażby dla samego komfortu własnej jazdy było warto montować (co do konsekwencji - to się okaże ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abaddon Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Założyłem xenona i nie ma o czym mówić jeśli chodzi o doświetlenie i widoczność. Nie długo kończy mi się przegląd, więc przekonam się czy przejdzie To możesz troszkę poczytać http://cbr-xx.pl/viewtopic.php?t=188&highlight=hid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the-man Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Ja każdemu pseudo ksenon odradzam. Sprawa jest prosta, nie da się jej dobrze ustawić kąta padania światła bo odbłyśnik nie jest przystosowany do palników. Widziałem kilka takich przeróbek, w wielu przypadkach światło jest niejednolite, podjeżdzasz pod ścianę a światło świeci gdzie chce, nie ma charakterystycznej kreski z kątem rozwartym tylko jakiej plamy potem to wali po oczach jadącego z przeciwka. Jedynie lampy soczewkowe jeszcze względnie wypadają. Ksenon potrzebuje znacznie więcej prądu co za tym idzie wydziela więcej ciepła, po dłuższym czasie odbłyśnik matowieje a klosze z tworzywa sztucznego dostają przebarwień od gorąca. Lepiej zastosować żarówki o większej wydajności np. 50% czy 100%, różnica na korzyść. Zgodzę się, że ksenon daje więcej światła, tylko pytanie gdzie? Bo jest to wymuszone i nie zawsze na pas jezdni oraz pobocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abaddon Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 A ja byłem przekonany, że pobór mocy ksenona to 35 W, a żarówki halogenowej 55 W i, że ksenon wydziela mniej ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punciok Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Co do ciepła to nie dam sobie ręki odciąć ale też wydaje mi się że mniej ciepła wytwarza ksenon, a co do poboru prądu to w 100% przetwornica pobiera mniej prądu od zwykłej żarówki, przynajmniej w przypadku przetwornic zamontowanych u mnie, w 100% gdyż elektronik sprawdzał przy mnie opornicą przed montażem. Wierze więc w tym przypadku temu co widziałem na wskazaniach tego urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punciok Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Posprawdzałem, ksenony na pewno wydzielają mniej ciepła od tradycyjnej żarówki, więc o jakichkolwiek odbarwieniach klosza niema mowy. No ale nie to było tematem mojego zapytania wracając do wątku z góry dziękuje gdy ktoś opisze czy miał jakieś problemy na przeglądzie bądź z niebieskimi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetboy Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Ja mogę się dołączyć z doświadczeniem z HID'em w samochodzie,ale nie jest to wielka różnica,czy w moto,czy w puszce.Kupiłem auto juz z taką instalacją i powiem szczerze,że widoczność w nocy jak w dzień,ale jadący z przeciwka byli totalnie oślepiani i wiele kierowców mrugało długimi myśląc,że ja też jadę na długich.Efekt był taki,że Misiaczki zabrały mi dowód i zdemontowałem to cholerstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abaddon Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Światło mam nieco obniżone, więc z założenia wydaje mi się, że nikogo nie oślepiam. Od marca nie zauważyłem ani jednego "flasha"... może to i żaden wyznacznik, ale myślę, że jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Zastanawiam się, czy rzeczywiście w reflektorze z odbłyśnikiem wieloogniskowym nie ma wyraźnej, regularnej granicy cienia? Jaką "temperaturę barwową" (to, co podają w Kelwinach od kilku do ok. dziesięciu tysięcy) najlepiej wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punciok Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Mi chłopaki z Zabrza którzy są także bezpośrednim importerem doradzili 6000K, niestety nie wiem czy oślepiam czy nie narazie bo prócz testu widoczności krótkiego w dniu zamontowania, nie miałem okazji jazdy nocą. Myślę że tak jak pisze Black Bird - kwestia wyregulowania wysokości. Ogólnie bo nie napisałem, zamontowałem to do FZ6 fazera z 2005r i zdecydowałem się na wymianę zarówno na mijania jak i drogowe, plus postojowe na LED, ale to kwestia już paru złotych a do białego światłą nie świecą żółte "kropki" po bokach tylko również białe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Ja każdemu pseudo ksenon odradzam. Sprawa jest prosta, nie da się jej dobrze ustawić kąta padania światła bo odbłyśnik nie jest przystosowany do palników. Widziałem kilka takich przeróbek, w wielu przypadkach światło jest niejednolite, podjeżdzasz pod ścianę a światło świeci gdzie chce, nie ma charakterystycznej kreski z kątem rozwartym tylko jakiej plamy potem to wali po oczach jadącego z przeciwka. Jedynie lampy soczewkowe jeszcze względnie wypadają. Ksenon potrzebuje znacznie więcej prądu co za tym idzie wydziela więcej ciepła, po dłuższym czasie odbłyśnik matowieje a klosze z tworzywa sztucznego dostają przebarwień od gorąca. Lepiej zastosować żarówki o większej wydajności np. 50% czy 100%, różnica na korzyść. Zgodzę się, że ksenon daje więcej światła, tylko pytanie gdzie? Bo jest to wymuszone i nie zawsze na pas jezdni oraz pobocze.hmm kolego zanim odradzisz najpierw zastanów się co wypisujesz za brednie. Ksenon kolego nie wydziela prawie w ogóle ciepła, lampy się nie przebarwiają a moc xenonu to tak jak napisał kolega 35W (zwykła żarówka to 55W) a napięcie potrzebne do zapalenia łuku to 23000V. Nie ma żarówek z homologacją większą niż 55w/60, to że jest plus 20 % lub więcej to tylko spowodowane jest lepszą jakością wykonania i użytych materiałów w żarówce ale takie żarówki wytrzymują ok 6 miesięcy a potem znowu trzeba wydać pieniądze. Co do oślepiania - następna bzdura - jak ktoś ma źle ustawione światła i jedno świeci w górę a drugie w dół to KAŻDA lampa będzie oślepiać. Prawidłowo ustawione lampy z xenonem nie oślepiają bardziej niż zwykłe żarówki. Mijałem ogrom nowoczesnych samochodów z fabrycznym xenonem i mnie osobiście one bardziej oślepiają niż HID zamontowany do zwykłej lampy nieprzystosowanej do xenonu ale prawidłowo ustawionej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 No to efekt musi być świet(l)ny! A może wskazałbyś tych gości od lamp? Ciekawe dlaczego właśnie 6? Może w ciągu dnia lepiej widoczne? To, co kolega BadMan dodał rozwiewa wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 6000k jest barwą obecnie montowaną do wszystkich nowych samochodów, poprzednio montowano 4300k 4300k jest to białe światło a 6000k jest najbardziej zbliżone do światła dziennego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punciok Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 W Zabrzu, Kończyce na ul. Żywieckiej, widzę że też z Zabrza jesteś więc jak był byś chętny to można się zgadać i zobaczył byś jak u mnie to wygląda na żywo. Z tego co zrozumiałem i zakodowałem 4300K/4500K białe, 6000K bielsze , powyżej zachodzi w niebieski. Kwestią instalacji jest także jakość przetwornicy a i żarówki mimo że ksenowe wszystkie, lecz tańsze zawierają mniej % gazu bądź jakieś mieszanki. Gdzieś niektórzy muszą ciąć koszta, za darmo nic na tym świecie nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.