Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Ciśnienie Opon Torowych Na Drodze


diobol

Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie w większości wypadków jakie podają producenci oscyluje w granicach 2,5 przód i 2,9 tył.Z kolei słyszałem ciekawą teorie że opony torowe typu dunlop gp racer najlepiej oddają właściwości przy ciśnieniu (nie pamiętam dokłądnie) miedzy 1 a 2 atmosfery. Może mi ktoś wyjaśnić tą sprzeczność? Bić 2,5 i 2,9 czy poniżej 2?Jeśli należy dostosować się do opon. to jakie jeszcze opony (marka model) powinno się pompować niskim ciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

droga to droga a tor to tor... juz nie wspominajac o tym, ze droga krajowa w polsce wyglada jak jakis trakt lesny w bawarii albo westfalii heh..na droge pompuj tak jak producent kaze, a wjezdzajac na tor spuszczaj sobie spokojnie do 2 atm i wtedy zuzycie oponki masz wieksze ale trzyma sie jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz ktos pisal, na droge do normalnej jazdy najlepiej pompowac takie jak podaje producent a jak chcesz poszalec po winklach lub torze to wtedy obniz. Ja obnizalem do 1.8 przod i 2.0 tyl, ale z mojego doswiadczenia wynika ze kazdy ma swoje cisnienia na ktorych najlepiej mu sie jezdzi wiec najlepiej poprobowac popuszczajac po troche i posmigac, ale wazne zeby dobrze rozgrzac opony bo roznica cisnienia na zimnych i cieplych gumach to ok 0.2atm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz ktos pisal, na droge do normalnej jazdy najlepiej pompowac takie jak podaje producent a jak chcesz poszalec po winklach lub torze to wtedy obniz. Ja obnizalem do 1.8 przod i 2.0 tyl, ale z mojego doswiadczenia wynika ze kazdy ma swoje cisnienia na ktorych najlepiej mu sie jezdzi wiec najlepiej poprobowac popuszczajac po troche i posmigac, ale wazne zeby dobrze rozgrzac opony bo roznica cisnienia na zimnych i cieplych gumach to ok 0.2atm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem zmuszony niezgodzic sie u mnie ruznica była na tyle około 0,4 atmtak jak koledzy pisza wyzej na droge zalecane cisnienie producenta a na tor około 2,0 na tył na przód troszke mniej wszystko zalezy od temp otoczenia przy 20C 2,1 na przodzie okazało sie duuuuuuuuuzo za duze no i bęca jak wy sprawdzacie cisnienie, na zimnych czy na rozgrzanych gumachi jakie koce byscie polecili bo wiadomo na kocach od razu mozna dac w palnik a nie rozgrzewać opon przez pierwsze okrązenia czy warto kupic te najtansze mowa oczywiscei o jezdzie amatorskiej a nie startowaniu w zawodach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak juz ktos pisal, na droge do normalnej jazdy najlepiej pompowac takie jak podaje producent a jak chcesz poszalec po winklach lub torze to wtedy obniz. Ja obnizalem do 1.8 przod i 2.0 tyl, ale z mojego doswiadczenia wynika ze kazdy ma swoje cisnienia na ktorych najlepiej mu sie jezdzi wiec najlepiej poprobowac popuszczajac po troche i posmigac, ale wazne zeby dobrze rozgrzac opony bo roznica cisnienia na zimnych i cieplych gumach to ok 0.2atm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.