Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

dominikon

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dominikon

  • Urodziny 22.05.1984

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    Wola Kosnowa, Sosnowiec

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia dominikon

  1. Może to Ci pomoże: https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/yzf600r-4306/yzf600-21689/4tvd-774251/carburetor-13448652 i film w trzech częściach: W dolnej części każdego z gaźników masz cybanty (obejmy metalowo-gumowe chyba) na ich korpusach - te duże średnice - tam gdzie pracują przepustnice - cybanty są na tych częściach gaźników które widać na tym filmie w 2:16 (druga minuta i szesnaście sekund). Musisz poluzować wszystkie cztery opaski i wówczas powinno się już dać wyjąć wszystkie cztery gaziory jeśli wszystko pozostałe masz zdemontowane (linki, trzymające węże, kable itp.). Nie wiem jak u Ciebie ale przypuszczam, że nie będzie tam łatwego dostępu. Ja mam tylko dwa gaźniki a i tak musiałem się trochę nagimnastykować żeby je odkręcić - u mnie potrzebowałem śrubokrętu krzyżakowego z przedłużką na ok 40 cm żeby łatwiej sięgnąć śrubek od cybantów. Póki co nic więcej nie potrafię powiedzieć - tak jak rozmawialiśmy telefonicznie też nie mam zbyt dużego doświadczenia ale trzeba szukać i próbować. Powodzenia.
  2. Ja do tego podchodzę tak jak Wicher napisał - można spróbować samemu rozeznać temat - obejrzeć króćce, uszczelki i newralgiczne miejsca gaziorów (membrany, iglice i ich prowadzenie - wytarcia brzegów itp., pływaki). Teraz jest jeszcze łatwiej bo można sobie wszystko na bieżąco focić jakąś prostą cyfrówką czy telefonem, a do tego jest net z którego również można się bardzo wiele dowiedzieć czy podejrzeć podobne prace u innych czy fotografie części nad którymi akurat pracujemy. Zawsze jeśli na jakimś etapie stwierdzimy, że to jednak nie dla nas możemy poskładać wszystko z powrotem i kombinować dalej w kwestii komu to zawieźć żeby nie było "druciarstwa i czerwonego silikonu" ;-)
  3. ja robiłem swoje gaźniki od podstaw i trochę mnie to kosztowało pracy, czasu, nerwów i pieniędzy ale ogólnie uważam, że było warto. wg mnie jeśli nie chcesz kupować nowych gaziorów to warto zrobić im kompleksowy remont który u mnie polegał na: - wyciągnięcie gaźników, - wymiany wszystkich dysz, uszczelek, o-ringów, membran, iglic itp., - czyszczenie ultradźwiękowe "gołych" korpusów, - poskładanie wszystkiego na nowych częściach, - zamontowanie do motocykla wraz z czaso i pracochłonnym ustawianiem właściwego poziomu paliwa w komorach pływakowych, - przeprowadzenie synchronizacji gaźników. z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć, że było warto. faktycznie - kompletne i oryginalne zestawy naprawcze są drogie ale bardzo dobrej jakości, a i tak sporo tańsze niż kompletne nowe gaźniki - przynajmniej do Super Tenere 750. po drugie motocykl po mojej naprawie pracuje naprawdę dużo lepiej (stabilniejsza praca na każdych prędkościach obrotowych, mniejsze drgania, brak dymienia - wcześniej miałem zbyt bogatą mieszankę przez nieszczelności i zużycie starych komponentów) i o wiele mniej pali przy zachowaniu co najmniej tak dobrej dynamiki jak wcześniej (przed naprawą motocykl palił mi ok. 8 litrów/100 km, po naprawie i regeneracji zszedłem o ponad 2 litry na każde 100 km - teraz przy normalnej jeździe spokojnie schodzę poniżej 6 litrów na "setkę"). musisz sam ocenić jednak czy te poprzednie naprawy jakie były przeprowadzane nie wpłynęły negatywnie na ich teraźniejszy stan - tak jak napisał LBG. odpowiadając jednak na Twoje pytanie - uważam, że warto je naprawiać i regenerować chyba, że rzeczywiście to już agonia jest... co do warsztatu to nic nie polecę mimo że jestem z Sosnowca - ja robiłem wszystko samemu wspomagając się literaturą, moją wiedzą i forum XTZ-ty, a co za tym idzie widzą tych co wiedzą więcej ode mnie :-) jakbyś czegoś jednak potrzebował to pisz - jak tylko będę mógł Ci pomóc to chętnie to zrobię.
  4. dzięki wielkie za miłe słowa. pozdrawiam Wszystkich.
  5. Dziękuję Taurus - też lubię moją dużą Teresę :-)
  6. Jestem nowy w tym miejscu ale od niemal roku korzystam z innego forum stricte dotyczącego motocykla na jakim obecnie jeżdżę. Dosiadam Yamahę XTZ 750 Super Tenere. Wcześniej miałem inne motocykle ale każdy z nich miał już wtedy prawie po pół wieku więc to trochę inna bajka była. Pomieszkuję trochę w Sosnowcu, trochę w Jastrzębiu - Zdroju. Pozdrawiam wszystkich Użytkowników - dominikon.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.