Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

RYMI

Użytkownicy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    Mrowino

Ostatnie wizyty

779 wyświetleń profilu

Osiągnięcia RYMI

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Jeżeli będzie można go podłączyć według któregoś ze schematów zamieszczonych na mojej stronie, to tak. Kwestia jakie przewody i do czego podłączone wychodzą z lampy.
  2. Dzięki ! Szansa na homologację jest, ale bardziej dzięki temu, że to było w TVN niż dlatego, że są chęci ze strony urzędu. Jedną sprawą jest tak zwana zdolnośc światła do homologacji, i ta wynika z konstrukcji i jej zgodności z Regulaminami. Druga sprawa to przyznanie homologacji producentowi. W przepisach dotyczących przyznawania homologacji jest powiedziane, że przyznaje się ją pod warunkiem uznania przez urząd, że producent jest w stanie zapewnić powtarzalność produkcji. Nie jest określone na jakiej podstawie urząd to określa. Poza tym, gdyby urząd (urzędnicy) byli bardziej chętni do pomocy to byłoby łatwiej, a nie postępowali na zasadzie "próbuj, może trafisz i zaakceptujemy". Kiedy się kontaktowałem z urzędem to każdy urzędnik mówił coś innego i odsyłał do kolegi, a regulaminy wskazali mi po angielsku (to akurat dla mnie nie był problem) chociaż są dostępne również w języku polskim, więc mam nadzieję że program mi w tym wszystkim pomoże.
  3. Nie ma linku, szukałem na stronie TVN Turbo. To co ze mną zostało nakręcone w większości nie poszło. Z programu trudno było się zorientować tak do końca jak to działa, chyba że ktoś uważnie słuchał mojej wypowiedzi. Więcej i lepiej dowiecie się z mojej strony. Wspomniano też o braku homologacji. Jest w trakcie załatwiania.
  4. Dzisiaj w TVN Turbo o 18.00 będzie pokazany materiał o takim świetle. Powtórka 19.25
  5. Jak ktoś chce mieć zamontowany taki moduł, a nie potrafi tego sam zrobić to informuję, że ostatnio byłem w kilku serwisach moto w Poznaniu i zapozanałem ich z zasadami montażu. Można do nich się umówić na założenie. Motorownia ul. Krauthofera 58 tel. 616500184 Mieloch ul. Dąbrowskiego 253 tel. 618479707 Marex motor ul. Dąbrowskiego 175A tel. 618439272 Cerbol.com ul. Maciejkowa 1 tel. 663828786 Moto Molik ul. Barzyńskiego 8 tel. 601743511 Moto-Bike Przeźmierowo ul. Rynkowa 50 tel. 616524110 Serwis Motocyklowy Przeźmierowo ul. Krańcowa 57 tel. 618162359 Jak komuś za daleko, to niech pyta w lokalnych serwisach. Wszystko im wytłumaczę.
  6. Domyślam się, że ECE-R48 to nic innego jak Regulamin 48 EKG ONZ, który rzeczywiście obowiązuje w Unii, więc i w Polsce. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:323:0046:0152:PL:PDF R48 Regulamin dopuszcza jako alternatywne pulsowanie kierunkowskazami (awaryjne) lub światłami stop. Rzeczywiście nowe samochody w większości mają ten system. Stąd mój pomysł, żeby doposażyć w ten system starsze roczniki i motocykle. Cieszę się, że układ się podoba. To na jaki adresik wysłać ?
  7. Jeden z kolegów przesłał mi filmik z zamontowanym modułem ESS (ABL) na motocyklu [media=]
  8. Jeżeli tranzystor wykonawczy się spali i w związku z tym zrobi zwarcie, to światło stop będzie się świeciło tak, jakby moduł nie był nigdy zamontowany. Kiedy procesor startuje, to wtedy zawsze wszystkie jego wyprowadzenia są w stanie wysokiej impedancji tzn. są tak jakby odłączone od środka procesora, wiszą w powietrzu. Gdyby procesor z jakiegoś powodu nie wystartował, to wtedy tranzystor wykonawczy jest włączony (bo procesor go wyłącza, a nie włącza) i światło stop świeci jakby moduł nie był nigdy zamontowany. Jeżeli procesor się zawiesi to jego układ Watchdog go odwiesi. Jeżeli pamięć programu się uszkodzi i będzie się cały czas zawieszał, to będzie cały czas odwieszany a tranzystor wykonawczy bedzie cały czas włączony, czyli światło będzie się świeciło tak jakby moduł nie był nigdy zamontowany. Pełna kontrola występuje. Jest zrealizowana harwarowo i softwerowo. Ze zdjęcia modułu, elektronik potrafi się zorientować co do schematu połączeń i jak to działa. Jak działa i jak jest zbudowany procesor ATtiny25 można sprawdzić w dokumentacji znajdującej się w sieci. Chciałbym zauważyć, że nie spotkałem samochodu ani motocykla, w którym byłyby zdublowane takie elementy jak: włącznik światła stop, przewody światła stop. Pomimo, że są to elementy podlegające awariom. W najnowszych samochodach procesor centralny steruje nie tylko włączaniem i wyłączaniem świateł stop. Ale nie stosuje się dublowania tego procesora. Owszem w promach kosmicznych stosuje się metodę zwielokrotniania układów nadzorujących, gdzie nad każdą decyzją układy nadzorujące przeprowadzają "głosowanie" z arbitrem w tle. Ale zejdźmy na Ziemię.
  9. Większość współczesnych mikroprocesorów posiada wbudowany układ Watchdog. Do takich należy ATtiny 25, na którym jest zbudowany moduł. W skrócie działanie Watchdoga polega na tym, że program musi co jakiś czas (określony przez programistę) odwiedzić tego "psa" i go "nakarmić". Jeżeli program się zawiesi to "karmienia psa" nie ma i "głodny pies" wszczyna alarm resetując mikroprocesor. To jest zabezpieczenie sprzętowo programowe. Na płytce znajdują się też inne elementy zabezpieczające np. 1,5 kW (półtora kilowatowa) dioda transil z napięciem zadziałania ok. 17 V mająca za zadanie zwierać wszelkie zakłócenia zasilania o amplitudzie ponad 17 V przy czym prąd jaki może ta dioda zwierać wynosi 60 A. Procesor i czujnik mają swój stabilizator 3,3 V. Następnym zabezpieczeniem jest sposób poprowadzenia ścieżek, zgodnie z zasadami kompatybilności elektromagnetycznej EMC. Dodatkowo śieżki przewodzące prąd żarówki nie są wspólnymi ścieżkami dla sygnałów procesora (masa). Program jest napisany w języku asemblera (bezpośrednio rozkazami tego mikroprocesora), a nie w jakimś języku wyższego poziomu (C+) i potem automatycznie tlumaczony na asembler. Zabezpiecza to przed wszelkimi "przepełniającymi się buforami" ponieważ programista naprawdę wie jak działa program. Poza tym tak napisane programy działają szybciej i sa krótsze. Taki sposób konstruowania stosuje się wsprzęcie militarnym, kosmicznym czy samochodowym. Jestem profesjonalistą z dużym stażem jako konstruktor punktu 2 założeń nie rozumiem
  10. Witam, Wiadomo, że dużym problemem dla motocyklistów jest zwrócenie na siebie uwagi w trakcie hamowania, szczególnie gwałtownego. Chodzi o niebezpieczeństwo najechania. Chcąc zwiększyć bezpieczeństwo na drodze (no i coś zarobić) rozpocząłem właśnie produkcję modułu elektronicznego, który można w prosty sposób dołączyć do światła stop. Moduł ten posiada akcelerometr (przyspieszeniomierz) i jest sterowany mikroprocesorem. Działanie: Przy hamowaniu światło stop świeci światłem ciągłym. Jeśli opóźnienie przy hamowaniu przekroczy wartość 6m/s2 to światło stop zaczyna mrugać 3,5 Hz. Jeżeli hamowanie się zmniejszy do 2,5 m/s2, to światło stop przestaje mrugać i świeci światłem ciągłym. Jest to stosowane w nowych samochodach. Cena modułu jest bardzo przystępna 40zł. Pełny opis jest tu http://www.rymi.pl/ess.html . Chciałbym zaoferować ten moduł użytkownikom forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.