Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

MORTYR

Użytkownicy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Osiągnięcia MORTYR

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Ostatnio czytałem na jakiejś stronce sklepu moto że firma YUKI splajtowała. Czy to prawda?Proszę o kontakt do Polskiego dealera YUKIjakieś www czy cośPozdrawiam!
  2. MORTYR

    enduro 125 hyosung

    Pogoglowałem i stwierdzam że opinie dzielą się na bardzo pozytywne i skrajnie negatywne. Brak tu złotego środka i nie mogę wyrobić sobie opinii.Dlatego prosiłbym o opinie modelów enduro jak również firmy ogólniejedni mówią że hyosung xrx 125 to nic innego jak suzuki dr 125, a inni że to trochę lepszy chińczyk niż romet.Zależy mi ażeby dowiedzieć się czy są to motorki małoawaryjne i czy eksplatacja jest rozsądna. cena używanego modelu jest około 30-50 % niższa niż suzuki czy yamaha.Czy opłaca się kupować coś starszego 91-99r? Jak daleko hyosung xrx 125 ma do żywatności suzuki a o ile jest lepszy od chińczyków typu romet lub no name?
  3. cross zamiast motocros juz wiemmz 125 ma małe koła (przynajmniej na fotach tak wygląda) jak w skuterze.Dla mnie chyba najlepsze byłoby coś wysokiego (sam mam 180 cm wzrostu i długie nogi)oraz jak najwięcej KM (12-14) w tej klasie przy mojej wadzedzięki za Odpowiedź!! Mam pytanko czy im większe koło tym lepiej "znosi się " dziury i wyboje,wertepy?Tzn czy na większych oponach trudniej się wywrócić?Oraz jaka jest zasadnicza różnica między cross a enduro?Czy można dostać na rynku wtórnym jakiś zadbany,sensowny(żeby za dużo części i forsy w niego nie pakować) motorek tego typu w granicach 3000-3500 zł?Na allegro widywałem ale zajechane
  4. Proszę o podanie nazw modeli dobrych motorów typu motocross -o pojemności silnika 125-ekonomiczny czterosów (spalanie 3-4 litry/100km)-jednocylindrowy-dość szybki(sam mam 90 kg a będe woził dziewczynę 65 kg + 5 kg bagażu)czy w wyżej wymienionym zestawie jechałbym przynajmniej te 85 km/h(na ścigaczach 125 podobno da rade)?Zaznaczam że nie będe nim skakał ani wykonywał akrobacji tylko jeździł.myślałem o suzuki np. o dr z 125tylko się zastanawiam nad prędkością ...zależy mi na czymś z rynku wtórnegoPozdrawiam
  5. Kawasaki Ninja 250 R ile realnie spala?wg informacji technicznych (2,5 l do 3,7 l) na 100km ale znając życie jest to wartość dużo zaniżonaczy można wlewać 95-oktanową benzynę?oraz czytałem że kawasaki 250 produkują już dawnooo..więc czy znajdę coś godnego uwagi ( nie złoma w którego trza pakować kasę)na rynku wtórnym za 4-5 tyś. złoty( wiem śmiech ale dobrą 125 hondę z 2004 można już za to dostać a najnowsza ninja 250 nowa jest w cenie nowej 125).Chodzi mi o coś z "normalnym przebiegiem" co nie jest na maksa zajechane.oraz czy są jakieś inne 250 niż zielone?
  6. http://www.bikechatforums.com/files/cbr125small.jpg zamontuje do tego? z uciągiem chyba nie było by kłopotu(niemieckie bmw miały 22km i z ckm'em uciągło) a to ma 13 km,głównie chodzi mi o montaż.
  7. Czytałem o koszach do motoZastanawiam się czy są legalne?Jakie przepisy to regulują?Gdzie można kupić?Czy można(aspekt prawny) zrobić samemu?Czy osoba w koszu też musi mieć kask?Oraz czy można montować je w moto typu ścigacz(nie chodzi mi o aspekt wizualny a techniczny i bezpieczeństwo) Ile waży kosz?Ile waży przyczepka typu (http://burgmanusa.com/gallery/preacher/unigo/) ?Myślałem ze względu na brak ofert na allegro zrobić samemuzespawać u mechanika kilka płyt z grubszej blachycoś na ten wzórhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9912b79f3ed16ee.htmlwiem że odpustowe ale rolę będzie spełniać
  8. dziękuje wszystkim za odpowiedź.Faktycznie mogłem nieco pokręcić treść posta Jak ugruntuje sobie jakieś konkrety to znów się zapytam.Odnośnie ręki -czytałem na jakimś forum że na kursie jak i na egzaminie wymagana jest umiejętnośc hamowania awaryjnego i kierowaniajazda i skręty (raz jedną ręką raz drugą)oraz hamowanie przy jednej ręce również na stojąco.Wygląda na to że jakiś tam forumowicz strzelił gafe. Co do mobilności dłoni problemu większego nie mam,chodzi o to że jest słabsza znaczniej jak u przeciętnego praworęcznego(stąd wymieniony manewr na rowerze sprawia kłopot).No i ojeśli z kompem i klawiaturką i tp,problemu nie odczuwam no to na pianinie by nie zagrał a jak podnoszę wersalkę to nadrabiam prawą.Źle nie jest i chyba problemu od tej strony nie będzie.Pozdrowienia! I jeszcze raz dziękiP.S czytałem też że w momencie poślizgu jest taka technika żeby jak już wiemy że "polecimy" na glebę wykonac kontrolowany "przewrót"(oczywiście przy normalnej prędkości).Wiem że mój opis nie czytelny i wygląda jak z filmu o bondzie(robiony przez kaskadera) ale to prawda że są sposoby na kontrolowane upadki?Można nauczyć się dobrych nawyków podczas upadków? Czy to kolejny mit szkółek jazdy,ściągający kilentów?
  9. Witam! W materii motocyklów jestem zielony,ale postanowiłem zrobić prawo jazdy kat A.Mam kilka pytań i wątlibości,więc postanowiłem poszukac odpowiedzi u znawców.Narazie jedynym pojazdem który samodzielnie kierowałem był rower,w sumie to żal .1) Na chwilę obecną dalej obowiązuje granica 18 lat na prawko kat. A?2) Czy motocyklem można jeździć po autostradach i drogach szybkiego ruchu( jeśli tak to jakie są wyjątk)i?3) Czytałem że wymagana jest umiejętność kierowania moto jedną ręką przy egzaminie,ja mam trudności ze skręcaniem roweru lewą ręką( z powodów zdrowotnych)czy w moto jest łatwiej ze względu na silnik inną budowe i tp i td?4)czy moto wymaga perwekcyjnej mobilności kończyn czy raczej jest to tak jak w aucie że można nadrabiać braki zdrowszymi kończynami.5)czy istnieje nalepka umożliwiająca parkowanie na miejscu dla inwalidy( taka jak w aucie)?6)Czy istnieją jeszcze bezterminowe prawa jazdy?7)Jak rozpoczne kurs i zmieni się prawo w trakcie kursu( np. 25 lat ) to dalej mogę się szkolić,mimo iż nie będę spełniał warunków?8)czy jest nalepka zielonego liścia?myślę że jako pierwszy pojazd zakupie hondę cbr 125czy to dobry wybór?Niektórzy twierdzą że to nie moto.Najpierw myślałem o romet zk 125 ale w rzeczywistości wydaje się większym tandetnym skuteremcbr widziałem pare razy,nieco mały ale wygląda ok.Proszę o opinię dotyczące tego moto,zależy mi na:-niskiej cenie i wysokiej jakości-żebym mógł wodzić z powodzeniem 2 osobe(jaką się wtedy rozwija prędkość?)-czymś co jeździ na oparach(2-3l na 100 km)-nie znalazłem jakie ma przyspieszenie do 100?-ważę sporo koło 100 kg czy wyciągne 130 km/h-czy można lać zwykłą 95?-czy bardziej opłaca się nowy czy używany czy nowy z zeszłego sezonu?czy kupując w salonie można odwieżć moto do domu niezarejestrowane,czy facet w salonie da jakiś dokument tymczasowy,czy trza brać jakąś lawete?czy latwiej paśc ofiarą kradzieży(waży tylko 150 kg) a jakiś pudzian może się znależć ?-ile można przewozić kg na tym moto?-ile kasy wydaje się na eksplatacje( w sensie czy przy regularnym jeżdzeniu 100-200zł na rok (nie licząc benzyny) wystarczy?-czy części są drogie w stosunku do innych moto i w stosunku do aut?szukam czegoś na kieszeń studenta do jazdy głownie po mieście,ale i na dalsze trasy(podobno ten moto się nie nadaje ze względu na małe owiewki)znam ludzi co pandą 5-cio osobową rodziną nad morze pod namiot pojechali,a i był gość na you tube co rometem zk 125 na Ukrainę pojechał.dużo przewożę rzeczy i to dziwnychna rowerze wiozlem już : świetlówkę,kartofle,siekierę topór,styl od łopaty,koło od samochodu,miecz samurajski(przywiązany do rurki)autobusem wiozłem szafkę a w zasadzie fragment meblościanki,a maluchem dywan na 2 m szeroki.(widziałem wędkarza co rowerm wiózł 2 wiadra z wodą i z rybami i wędki w futerale takim jak na gitare chyba)czy wogóle moto a w szczególności cbr ma możliwościprzeworzenia różnych długich i dużych przedmiotów i czy jest to legalne?czy można kupić przyczepkę do moto(czy zrobić trza samemu) i jakich gabarytów jest dopuszczalna?więc mam nadzieje że nikt sie nie urazi jak stwierdzę że motorem kartofle bede woził ;)Kaski są głównie w 2-och rodzajach :-szybka na oczy-szybka na całą twarzjaka jest między nimi różnica,które są bezpieczniejsze?Aha odnośnie kultury jazdybędąc pieszym i rowerzystą zauważyłem że w naszym regionie ojeśli motocykliści,kierowcy tirów,autobusów,furmanek są kultralnito kierowcy aut w szczególności kadra geriatyczna jest hamskajak jest to w przypadku jazdy moto?Chodzi mi o to że jak jade ulicą przepisowo rowerem to żadko jakiś kierowca uszanuje przepisy i moje pierwszeństwo.większość jedzie tak blisko że najchętnie zepchnęła by mnie do rowu.Makabryczna jest jazda jezdnią np. jeśli jest się 1-szym pojazdem na światłach,jedzie się poza terenem zabudowanym(na pasie rowerowym) Tutaj stesujące są zbyt szybkie auta nie widzące rowerzysty,no i tiry(podmuch przejeżdzającego)widzę że dużo osób jeździ chodnikiem i to jakieś rozwiązanie jestAle czy w stosunku do moto który porusza się prawnie środkiem jezdni i nie zajeżdza pasa przy skęcie w lewo,kierowcy są inni?Jak się odczuwa jadącego tira na trasie?Jakie są koszta ubespieczeń ?gdzie można na Śląsku znależć symulator jazdy moto(siedzi się na motorze,który się przechyla,jest ekran i tp)?Ostatnie pytanko odnośnie wypadkóww tv jest to sporo zdemonizowane i pokazane że moto to śmierć na kólkach.Osobiście nie wierzę w takie bzdury a nawet w bezbieczeństwo aut i poduszek powietrznychProducenci samochodów pokazują że przy 200 km/h można przerzyć zderzenie z betonowym murem.Ja się z tego smieje i myśle że auto jest o wiele gorsze bo można się spalić żywcem i tp.Jak to jest naprawde z tymi wypadkami?Zdarzyło się komuś złapać gumę przy znacznej pręd. i czy da się wtedy zapanować na moto?Proszę o odpowiedź przynajmniej na jakieś pytanko,i z góry przepraszam za moją niewiedzę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.