Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.04.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Obroty silnika redukujesz dzieląc kolejno przez: 1) przełożenie główne, 2) przełożenie skrzyni biegów 3) przekładnię łańcuchową (iloraz zębów zębatek) Obroty przeliczasz po średnicy tylnego koła. Jeśli znasz parametry fabryczne przekładni, prędkość maksymalna zmieni się proporcjonalnie do zmiany przełożenia. Może się zdarzyć, że z uwagi na krzywą mocy do tej przeliczonej prędkości się nie rozpędzisz, bo braknie mocy na pokonanie oporów powietrza/toczenia itd.
    2 punkty
  2. Masz tu taki przykład , wstawiasz jakie zębatki masz i jakie chciałbyś założyć Sposób obliczania prędkości jest taki: X= stara zębatka tył / stara zębatka przód Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr . Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz X = 44/16 = 2,75 Y = 40/16 = 2,5 2,75/2,5= 1,1x100 =110 1,1x50 =55
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.