Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Vtr 1000, nie wkręca się na obroty


grzesiek24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Szukałem odpowiedzi na swoje pytanie ale nie znalazłem ani tutaj, ani na innych forach (choć spotkałem ten sam problem).

Posiadam Hondę VTR 1000F 97r. I problem mam taki, że nic nie grzebałem przy gaźnikach (tylko wymieniałem zawory, bo strzelił napinacz), i nagle motocykl nie wkręca się na obroty. Na luzie normalnie wskazówka obrotomierza leci do czerwonego, ale podczas jazdy do 6-7tyś i koniec. Nie czuje przy tym żadnej straty mocy. Dodam, że po zdjęciu pokrywy air boxa, podczas jazdy wskazówka bez problemu mija nieszczęsny zakres obrotów i leci do czerwonego jak szatan. Przed naprawą wszystko było ok. Gaźniki po awarii były przeze mnie czyszczone i dmuchane kompresorem, filtr mam zwykły, dysze w gaźniku na swoim miejscu, membrany gaźników całe, zawory wyregulowane, te śruby zewnętrzne obok pływaków (nie wiem jak się fachowo nazywają) mam wykręcone: przód- 1,5 obr. tył- 2obr.

Proszę o pomoc, bo walczę od początku sezonu i przez to zrobiłem w tym roku 10km...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem mialem taki problem (przerywał w przedziale od 7-9 tys obrotów). Mam filtr KN wiec moze przez to nie bylo takiej tragedi i jakos przechodzil przez te szarpanie. Po przejechaniu sie bez góry airboxa szatan. Niechcialem tak jeździć ani wiertać dziór w pokrywie bo to taka troche fuszera. Ja se poradziłem trochę inaczej i przerobiłem te kolanko co jest na wlocie do airboxa. Zdjecia jak to wygląda moge zamieścić wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super by było z fotkami. Ale troche mnie to dziwi, dlaczego tak się stało? Co to spowodowało? Musi się to dać naprawić bez "patentu" . A słychychać , ten charaktetystyczny dźwięk zasysania powietrza? po przerobieniu tego kolanka? . I jeszczej jedno pytanie, czy Twoja vtr wchodzi na koło z 2 i 3 biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobieniu kolanka trochę słychać zasysanie powietrza, ale dużo mniej niż bez pokrywy ( trzeba usunąć gąbkę która niweluje szmery ssania). Wszystkie moje teorie czemu tak się dzieje po naprawach głowic w vtr idą w kierunku, że Honda albo się pomyliła albo były jakieś normy które musieli spełnić i głowice nie były tak szczelne jak po naprawach. Jak tak przyglądałem się tym lejkom na gaźnikach to ich powierzchnia jest większa niż wlotu. Można by też zamiast przerabiać airbox zmienić dysze na mniejsze i też by nie przerywał, ale pewnie był by słabszy w górnych partiach obrotów. Moja vtr idzie na koło z 2 biegu, z trzeciego nie próbowałem ( pewnie trzeba będzie porządnie strzelić z klamy)

Kolanko przerobiłem tak że  wywaliłem tą gąbkę i powiększyłem przelot kolanka i pokrywy airboxa o tą powierzchnię co zajmowała ta gąbka

pozdrawiam

post-185650-0-26488300-1410726091_thumb.

post-185650-0-26488300-1410726091_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co dalej?

napewno jest tak ze objaw jest przy konkretnych obrotach i na kazdym biegu? czy moze przy konkretnej predkosci? nie zmieniales cos w owiewce albo podkladek pod mocowaniem baku - moze dziac sie tak ze powietrze jest za mocno wdmuchiwane do airboxa i traci sie podcisnienie w gaznikach .w moto z wtryskiem do airboxa wrecz wpycha sie powietrze (doladowanie dynamiczne), a w gaznikach tak nie mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.