Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda CBF 125 gaśnie


alfa158

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój obecny motocykl to Honda CBF 125 przebieg ok 11 tys.km, chłodzona powietrzem, na wtrysku, 2011rok.

Problem polega na tym iż po przejechaniu kilku km potrafi zgasnąć jakby prądu brakło. Po czym wrzucam na N zapalam , chodzi idealnie ale jak wbijam bieg w tym momencie gaśnie. Odpalam znów bez problemu wbijam bieg i znów gaśnie. Odczekam kilka minut zapalam daje sporo obrotów jedynka i jedzie. Po kilku km znów gaśnie w czasie jazdy, tzn wyłącza się jak na początku opisywałem i znów to samo.
Zdarzyło mi się to już dwukrotnie, czyżby silnik się przegrzewał i się wyłącza,(przy pierwszym takim przypadku przejechałem tylko 2km wiec raczej nie przegrzanie) czy może coś innego. Podpowiedzcie co sprawdzić pierwsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza rzecz czujnik bocznej stopki może powodowac gaśniecie - sprawdź (czy jezlei takowy jest) czy się domyka jak nalezy.
2ga kwestia to zawory!
ich regulacja wymagana jest co 2 500 mil = 4 tys km
poniżej lista "obowiązków"
http://cbf125rider.files.wordpress.com/2011/10/cbf125_service_check-list.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za szybka odpowiedz. Sprawdze stopkę. co do luzow zaworowych proszę o podanie wartości luzu, lub proszę o serwisowke , nie wiem czy dam rady ale spróbuje ustawić zawory. a może znacie kogoś dobrego w pobliżu Olkusza kto reguluję zawory. Czy cos jeszcze powinienem skontrolować lub wymienić np. świece. Z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% poluzował się czujnik luzu(jeśli oczywiście jest)miałem to samo w B6

czujnik luzu czy stopki bo to 2 rozne czujniki

 

Czujnik stopki jest zazwyczaj przykrecony blisko stopki do ramy ( najlepiej zrobić zworke i sprawdzić bez czujnika bo mogł sie rozpaść w środku i raz działa raz nie. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za super instrukcje, ustawiłem zawory teraz chodzi aksamitnie, myślę że trochę na mocy straciła ale silnik chodzi pięknie. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź co prawda miałem na początku problem z ustawieniem wału tj fazy cylindra i ustawiłem nie prawidłowo , po odpaleniu klekotał jak stary czołg ale potem ustawiłem wał odpowiednio, następnie szczeliny wg zaleceń i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.