Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Yamaha FZR 1000 (jedynie 100KM)


borzodg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Yamahe fzr 1000 z 1988roku i w dowodzie mam wpisane jedynie 100KM, a seryjnie wypuszczane były z tego rocznika o mocy 135KM. Moje pytanie brzmi czy jest to po prostu wersja zdławiona, czy jakis błąd, jak to rozpoznać. Moto ciągnie jak szalone, sam nie wiem nie mam porównania do wersji 135konnej. Jeśli ktoś się orientuje to proszę jakieś konkrety, czy jest możliwość oddławienia i jak to wygląda, czytalem coś o zmianie gaźnikow itd. Dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką Honde CBR1000F własnie z 1988 roku i mocy 100 KM. Była z rynku niemieckiego - zdławienie było wynikiem obowiazujacych wtedy przepisów ubezpieczenieowych (a właściwiue wysokosci opłat). Później, ok. 1990 dławiono je do 98 KM. (z tego samego powodu). Dławiony moze byc różnie - do mojego modelu nie było danych, co "wysmarzyli". Na pewno miałem w łącznikach gumowych gaźników z głowicą poprzeczne "łapki - wypustki". Znalazłem już ślady po ich wycieciu :). Natomiast czytałem wypowiedź kogoś, kto powrócił do pełnej mocy i twierdził, ze nie za bardzo odczuwa przyrost - może na torze wyscigowym prędzej, ale na pewno zaczęła wiecej palic :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc to obroty razy moment [Nm]. W układzie SI to proste mnozenie. W innych trzeba stosowac przeliczniki, co nie zmienia faktu, że w DE były do niedawna dławione. Np. stare BMW K1200RS miały albo 98 KM, albo 136 KM w otwartej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie wiem :).

Ale metody zdławienia są przeróżne: od dławienia gardzieli (jak u mnie) do zastosowania innych dysz w gaźniku, gaźników, wałków rozrzadu, po komputer silnika. Poszukaj na forach, najlepiej zagranicznych, chociaz w 1988 jeszcze internet był w powijakach. Ewentualnie zapytaj w zaprzyjaźnionym salonie Yamahy - może po numerze VIN dojda do tego. U mnie była tylko notatka, ze zdławiony, ale gdzie to juz nie napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie mam podane dokładnie 72kW. jest to jakies 96 KM. mysle, że to jednak jest wersja zdławiona, pytanie przez co trzeba przejsc by ją oddławić :D

Najprościej sprawdzić jaka masz V max i już wiesz czy zdławiona czy nie.Przynajmniej my tak wśród znajomych sprawdzaliśmy jak były przypuszczenia że jest blokada.Jak leci tyle le powinna to jest ok.Przy 100KM moim zdaniem powinna mieć problemy z przekroczeniem 200-210.

Daniel(Czarna Owca) już kilku osobom z forum odblokował sprzęta t690993099

To jest raczej prosty temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega swego czasu miała takie toto: http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/suzuki/vx800/vx800.htm

 

I wyciął ograniczenia w gaźnikach, ale predkośc miał pomiedzy zdławiona, a otwarta wersją. Cos tam jeszcze tkwiło. No moja Honda załadowana z kuframi tez ma te Vmax ~210 km/h, chociaż wg danych technicznych powinno byc chyba 232/245 km/h. No, ale to już babcia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić jaka masz V max i już wiesz czy zdławiona czy nie.Przynajmniej my tak wśród znajomych sprawdzaliśmy jak były przypuszczenia że jest blokada.Jak leci tyle le powinna to jest ok.Przy 100KM moim zdaniem powinna mieć problemy z przekroczeniem 200-210.

Daniel(Czarna Owca) już kilku osobom z forum odblokował sprzęta t690993099

To jest raczej prosty temat.

Coś ta teoria z czapki wzięta. Mój motong ma katalogowo 98 km a 200 paki ma na pstrykniecie. Fabryka podaje v-max 230 a jedzie 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Yamahe fzr 1000 z 1988roku i w dowodzie mam wpisane jedynie 100KM, a seryjnie wypuszczane były z tego rocznika o mocy 135KM. Moje pytanie brzmi czy jest to po prostu wersja zdławiona, czy jakis błąd, jak to rozpoznać. Moto ciągnie jak szalone, sam nie wiem nie mam porównania do wersji 135konnej. Jeśli ktoś się orientuje to proszę jakieś konkrety, czy jest możliwość oddławienia i jak to wygląda, czytalem coś o zmianie gaźnikow itd. Dziekuję

 

Kolego u nich jest hamownia nie masz daleko 

http://www.ratka.com.pl/

 

Bedzie pewność co do mocy:)  robia tez akcje ze hamuja za frii wszystkim - osobiscie tez z ciekawości byłem na bezpłatnej hamowni z czystej ciekawości ile KM ubyło po latach uzytkowania maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz jechac do Ratki, ustal z jakiego kraju pochodzi Twój motocykl a ja napisze Ci jak go odblokować:

Dla krajów Skandynawskich i UK:
-Blokada w układzie wydechowym
-Katalizatory w łaczkach międzyprzewodowych lub centralnie
-Mniejsze średnice na kolektorach dolotowych(krócce ssace)
 

Szwajcaria

-blokada w module zapłonowym, inne sterowanie EXUP
-inne wałki rozrządu, inne spręzyny zaworowe
-inna średnica gniazd zaworowych i zaworów.
-Katalizator

 

Niemcy , Austria ew Francja
-Blokada w króccu ssacym pomiedzy gaźnikami a głowicą.
-Dysze paliwowe i powietrzne maja inny wymiar - 105,102,5 102,5 105 (powinny być 125;122,5;122,5;125)

-Iglice i sprężyny nad membraną innej twardości i kształtu,
-membrany z twardym kołnierzem, przepony z sztuczna odmą

Na allegro bez problemu znajdziesz całe "portki" czy sprawny modul zapłonowy, ew głowice, przerabiałem juz 3 FZR 1000 na "OPEN":)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie, nie wiem skad pochodzi moja maszyna, jedynie w dowodzie pisze kiedy była pierwsza rejestracja w kraju. Chciałem sprawdzic po numerze VIN, tzn nr ramy motocykla ale coś nie moge tego uczynić bo niby za krótki nr vin, nie mam innego nr jak nr ramy.2LE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.