Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Projekt bagger...


Damian i Mizi

Rekomendowane odpowiedzi

By tradycja stało się zadość, (niektórzy się śmieją, że nie wytrzymuje dłużej niż sezon by coś nie przerobić w moim moto) na zbliżający się sezon znów czekają mnie nowinki i przeróbki.

Może nie takie drastyczne i całościowe jak w sezonie 2009 i 2012 ale jednak   :unsure:

Nadeszła pora przerobić go teraz na bagerra...

By miało to ręce i nogi, i pasowało do siebie, postanowiłem nie jak to było w planach kupować kufrów od HD Road Kinga i je przerabiać (wydłużać ku dołowi)

 

3037518461 

 

a zrobić od początku pasujące tylko do mojego egzemplarza, by były identyczne jak mój tylni błotnik.

Najpierw przymiarka i zastanawianie się ile obciąć i czy prostopadle do podłoża czy ukośnie...

Zdecydowałem się że fajniej będzie pod skosem, tylko ile?

Przy pomocy dwóch silnych kolegów, na postoju nachyliliśmy moto tak by przednie podesty dotknęły ziemi, to mi dało orientacje jak wysoko przyciąć kufry.

 

Zdj%C4%99cie0027.jpg 

 

tak wygląda projekt wstępnie i częściowo wykonany, 

 

Zdj%C4%99cie0036.jpg

Zdj%C4%99cie0037.jpg

 

a mniej więcej tak, powinien wyglądać po skończeniu prac.

 

Zdj%C4%99cie0031.jpg

Zdj%C4%99cie0033.jpg 

oczywiście miedzy kuframi, a błotnikiem muszą wejść kierunki z zintegrowanym światłem stopu i pozycyjnym.

 

do tego trzeba obciąć i zaadaptować końcowe wydechy, bo te które mam są za długie (sięgają do osi tylnego koła, gdzie będzie prawy kufer) i obie rury będą złączone w jedną.

powinny wyglądać mniej więcej tak. 

 

Blacksmith+Motoring+Co+RetroLiner+conver

 

dodatkowo myślę o przerobieniu moich podestów na takie

 

%24%28KGrHqFHJEgE8oY%2Cp%21UjBPUrj7DTMg~

 

Do tego zastanawiam się gdzie i jak umieścić tablice rejestracyjną...

Na początku myślałem by na lewym kufrze, ale psuło by to wizerunek, a na dodatek kufry maja być zdejmowane, wiec pomysł umieszczenia tablicy na kufrach odpadł w przedbiegach.

Pozostało umieścić ją na błotniku, ale jak zrobić to ze smakiem...

No i wtedy przypomniał mi się piękny Ducati Diavel    :wub:

Poszukałem poszperałem i znalazłem... i postanowiłem zrobić takie mocowanie!!!

 

support%20eclairage%20de%20plaque%20Harl 

 

Znając życie jeszcze parę drobiazgów wyjdzie w praniu i trzeba będzie je wdrożyć w życie, ale co będzie to zobaczymy już w niedalekiej przyszłości...

O pracach postaram się informować w miarę na bieżąco.   :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dzięki takiemu podcięciu nie masz płaskiego dołu w kufsze chyba że zrobisz drugie dno na płasko. Jak masz możliwość to zawsze możesz wykonać model z werjsą z ścięciem prostopadłym i zobaczyć jak to będzie wyglądać. Bo jak widzę to są narazie formy do zrobienia kufrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dzięki takiemu podcięciu nie masz płaskiego dołu w kufsze chyba że zrobisz drugie dno na płasko. Jak masz możliwość to zawsze możesz wykonać model z werjsą z ścięciem prostopadłym i zobaczyć jak to będzie wyglądać. Bo jak widzę to są narazie formy do zrobienia kufrów.

a po co mo plaskie dno? by bagażom było wygodniej? :) po co marnować miejsce w kufrach przez drugie dno? najmniejszego sensu nie widze.

poza tym plaskie dno ma wiekszosc baggerów, a ja nie chce robić tak jak wszyscy, chce by sie wyróżniał. to nie są formy do kufrów, to są czesciowo wykonane kufry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw efektu. Sam przerabiam właśnie klientowi Electrę, na razie jest etap wysokiej kierownicy,powyżej przedniej owiewki.Później będzie etap customowej przedniej felgi i innego błotnika, na koniec przeróbka kufrów tylnych. Ta moda małymi kroczkami wchodzi do Polski,w Stanach mają już ją opanowaną do perfekcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kufry sie cały czas robią, a raczej ja je osobiscie robie dlatego to tak mozolnie idzie

co troche wyskakują jakies niedogodności i trzeba uwzględniać je na bieżąco by nie zepsuć juz tego co jest i nie zmarnować czasu i materiału...

powoli już widać koniec tych prac.

Kufry są zrobione z trzech materiałów:

od góry włókno szklane z żywicą, czyli to co zamówiłem w firmie plastbike, strona wewnętrzna, czyli od strony motoru z blachy aluminiowej (bo jest łatwa w obróbce), a od strona zewnętrzna i spód kufrów z poliwęglanu, (bo jest baaaardzo odporny na uderzenia i odkształcenia)!

wszystko łączone specjalnymi klejami do poliwęglanu, żywicą epoksydową i klejem Mamut

http://www.mamutglue.pl/ i nitami. NIE MA PRAWA NIC PUŚCIĆ

dzis będę nakładał specjalną szpachlówkę do plastików,montował zawiasy do drzwiczek i zamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem po 4 takie zawiasy na kufer

273.jpg

i trzeba było je zespawać ze sobą by wyszedł jeden długi zawias.
nastepnie przykleiłem klejem Mamut te zawiasy do kufrów i drzwiczek i musiałem sfazować kanty by sie lepiej otwierały.


dorobiłem zawiasy, zamki na kluczyk, uszczelnienia i pierwszą szpachel.
Kufry prawie gotowe icon_wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,  elegancko się to prezentuje, na upartego to nie musisz teraz stopki rozkładać ;)   a  wydechy nie są teraz za głośne ?. Pozdrawiam i powodzenia :D

wydechy w orginale były juz baaardzo głosne, ale wiele sie nie zmieniło, po prostu ma biękny bas i ogien z nich leci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny pomysł. Jestem ciekaw efektu końcowego.

nie tylko ty, ja sam jestem bardzo ciekaw :)

dzis zrobiłem takie zaślepki z przyciętej płyty PCV na całej długości pomiedzy kuframi, a błotnikiem, oczywiscie przytwierdzone do kufrów, by nie było widać tych szczelin...

 

P1050596.JPG

 

P1050595.JPG

 

P1050599.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie zaszkodzi, powietrze które znajdzie sie za wydechem a kufrem wg prawa fizyki bedzie wpadac w wir
skutecznie wychładzając i odprowadzajac pod motocykl powietrze.

Bardziej martwiłbym sie o ewentualne drgania i wibracje przy 120 powstałe przez opór powietrza
biorac pod uwage ze nogi sa z prozdu a nie w obrebie delka sprzegła.

Bardzo ciekawy pomysł z umiejscowieniem wspomagacza przy goleni, ciekawe co na to drogówka :D

Wole w narzędziówce wozić, niestety nie mieści sie magazynek ani dodatkowe naboje.
glockc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej martwiłbym sie o ewentualne drgania i wibracje przy 120 powstałe przez opór powietrza

biorac pod uwage ze nogi sa z prozdu a nie w obrebie delka sprzegła.

Bardzo ciekawy pomysł z umiejscowieniem wspomagacza przy goleni, ciekawe co na to drogówka :D

 

a co ma drogówka do kija? zawsze myslałem ze ona jest od łamania przepisów na drodze :)

po drugie wystarczy troche poszperac w necie i oto co sie znajdzie:

Sąd Najwyższy - Izba Karna Uchwała z dnia 24 lipca 2001 r. (sygn. akt I KZP 10/01)

Oryginalny kij bejsbolowy nie jest narzędziem określonym w art. 4 ust. 1 pkt 4 lit. a, zd. ostatnie ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. Nr 53, poz. 549). 

a z tymi drganiami przy 120km/h w stosunku do ułożenia nóg, to nie mam pojecia o co ci chodzi o jakąś nową teorie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danvield-owi moze chodzilo o to ze przez to ze nogi sa bardziej z przodu to pęd powietrza moze koncentrować się centralnie na przodzie kufrów i jazda przy wyzszych predkosciach moze byc mniej stabilna  a gdyby nogi byly bliżej kufrów to wtedy opór powietrza rozkładał by się bardziej optymalnie w sumie nie ma co gdybać tylko przetestować ;) ewentualnie skonstruować tunel areodynamiczny ... a z drugiej strony to tak oryginalna maszyna ze nie ma co za szybko latać tylko spokojnie i niech kazdy podziwia :D..

 

EDIT- Damian ja tez nie zauwazylem ze kufry sa przycięte ....wszystko przewidziales :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.