Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motocykle zabytkowe - czyli wszystko co można rozumieć pod tym pojęciem :)


Marcepan

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Pomyślałem że taki temat mógłby się pojawić u Nas na forum.

Jeśli macie jakieś stare Jawy, WSKi, CZtki, WFMki, SHLki, Sokoły, MZtki, zabytkowe motorowery.

To wrzucajcie fotki, wymieniajmy się doświadczeniami z napraw, odrestaurowywania, kosztów napraw, zamawiania części i wszystko inne co by mogło pomóc w tej sferze.

Osobiście posiadam kilka motocykli zabytkowych.

Jednym zajmuję się na poważnie i myślę że w sierpniu wyjedzie na drogę :)

Jest to Jawa 350 typ 354 z 1957r.

W przyszłości można zorganizować małą paradę takich maszyn, jakiegoś spota.

Możliwości jest sporo.

Pytanie czy będzie zainteresowanie.

Myślę że temat mógłby się ładnie rozwinąć ale to dopiero pokaże czas.

Pozdrawiam i czekam na Was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Marcepan, gratuluje sprzęta, 250 dużo paliły ;) - w wolnej chwili rzuć fotki swojego taboru i na jakim etapie renowacji jesteś ? btw. nie wiesz moze z czego najlepiej przypasować nie za dużą szybkę do mz trophy 250/2 ?milicyjne szyby strasznie wysokie a typowo do tego moto oficjalnie innej nie ma. a troche wieje i coś takiego chociaż na 20-30cm jakby dać było by juz inaczej ale nie wiem z czego najlepiej dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam troszke hebli :)

CZ 175 typ 477 1973r (zarejestrowana)

WSK 125 M06 B3 1976r ( do renowacji z papierami)

MZ Trophy ( etap wyciągania ze strychu wujka, kompletna z papierami)

Komar 232 i Komar 3

JAwa 350 typ 354 1957r ( renowacja) zarejestrowana :):)

Zapraszam do galerii Jawy

https://picasaweb.go...enowacjaJawa354

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unfamiliar - dzieki za informacje, zaraz zabieram sie za przegladanie

Marcepan - troche tego masz ;). nic tylko brać sie do roboty ;).. a Jawa już wygląda nieźle, szparunki masz naklejane ? a i silnik do szkiełkowania czy zostawiasz ? i ile taki mniej wiecej wpakowałeś $$$ w Jawe?

Ja mam jeszcze oprocz MZ-ty ,kawałki Junaka ktory czeka na inne czasy troche drogie części ( min 300zl za element z dziurami na wylot ;) ) a kasy nie za dużo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika nie szkiełkowałem i nie mam w planie chyba że trzeba będzie znów rozebrać ale wał po regeneracji nowe lożyska więc narazie odpada ten temat. Zresztą silnikiem zajął się mój staruszek który nie chciał czekać :):)

Ja z powodu kasy zrezygnowałem z chromu baku. Za jeden bak chromowany to ja mam wszystkie inne części pochromowane w tej cenie. Tanio nie jest... :(

Na tym etapie jest wsadzone 4,250zł ( w Excelu robię rachunki :) )

Malowanie 1200zł

teraz golenie i trochę pierdół jest w chromowaniu liczę że w połowie lipca wrócą pierwsze fanty

Po Jawie będzie chyba MZ Trophy bo jest 100% komplet i szkoda bo leżała rozebrana bo ze 20 lat temu wujek miał malować i do dziś nie pomalował

Szparunki to lakiernik robił więc nie klejone :)

Miałem kiedyś Junaka i do dziś mnie o to serce boli bo w 2001 go sprzedałem. Dziś bym za 20tyś nie oddał...

Marznie na przyszłość WFM z lat 60 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej a się przekonasz. Ja zawsze lałem Hipol. Teraz jak spytałem ojca co wlejemy do Jawy to gadał że on lał Superol i taki właśnie ma w planie wlać.

Moim zdaniem na niedzielne przejażdżki Hipol jest ok. Ale jeśli chcesz gdzieś dalej to warto przetestować coś nowocześniejszego, lepszego. Napewno nie zaszkodzi więc spróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuje ;) ostatnio olej w skrzyni wymienialem ze 3-4 lata temu..a ostatnio coś mi sprzęgło dziwnie odbija ,zmieniłem też linkę sprzegła wcześniej i teraz muszę to rozebrać w wolnej chwili i sprawdzic czy to moze ten "włącznik sprzęgła" się wyrobił czy coś linka nowa nie teges że nie odbija, albo upały i olej coś fiksuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jaki olej lejecie do skrzyni biegow w 2T ? mam teraz hipola ale zastanawiam sie nad zmianą na Motul Transoil 10W40 2T wg. opinii z internetu niby jest troche lepiej jak chodzi o wbijanie biegów i prace sprzęgła

Nie wiem, o jakie moto pytasz :).

Ale w "Instrukcji obsługi motocykli - MZ TS 125,TS150 i TS 250/1" z 1978 roku, wydanie 8 w j. polskim jest napisane:

2.3. Olej przekładniowy

Skrzynia biegów motocykli TS 125 i TS 150 napełniane jest 450 ccm, natomiast motocykli TS 250/1 - 900 ccm oleju przekładniowego GL 60.

Za granicą należy stosować olej przekładniowy SAE 80 lub olej silnikowy klasy SAE 30 lub 40.

Instrukcja obsługi została opracowana przez kolektyw autorski zakładów

VEB Motorradwerk Zschopau ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LBG dzięki za informacje :)...kolektyw z Zschopau napewno wiedział co piszę ..olej o który pytałem miesci się w tych normach które podałeś. tylko zastanawia mnie czy faktycznie jest roznica na plus w pracy sprzegla i skrzyni bo moze ktos z was ma cos takiego zalane. niby do starych hebli za dobrego nie ma co lać ( jak np oleju do mieszanki za 40zł ) bo i tak większosc wybabra przez wydech ;) ale ten olej do skrzyni moze coś by polepszył ;) no nic kupię wleje i podziele się spostrzeżeniami. A moj hebel to MZ Trophy 250 es/2 wrzuce jakąś fotke w wolnej chwili . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książeczkę tę kupiłem na poczatku lat 80-tych w DDR z przeceny za 1,00 markę DDR :).

Tak mi się teraz przypomniał artykuł o olejach do zabytkowych motocykli. Problemem jest to, że nowoczesne oleje zawieraja dodatki myjące, a stare skrzynki biegów (bo skrzynia to moze być tylko na kartofle, jak mawiał śp. dr Reiman z Politechniki Ślaskiej :)) miały zaprojektowane "kieszenie", gdzie gromadził sie brud, a nowe oleje wymywają ten brud i on krąży caly czas po skrzynce powodując jej szybsze zużywanie. Dlatego są firmy, które produkują właśnie oleje do zabytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie temat dla mnie ;D

Myślałem że nikt tu nie jeździ starszym motorem :)

Osobiście posiadam MZ 150 ETZ z roku 1987 po generalnym remoncie silnika , który wykonał mój znajomy a że motor stał to postanowiłem go odkupić i jeżdżę nim od Lutego 2011 (i nie zamierzam przestać) .

Można by kiedyś się umówić na jakieś spotkanie czy coś podobnego :) oczywiście na naszych starszych sprzętach :)

Kilka fotek :

http://img14.imageshack.us/img14/3013/p6240091.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/1016/p6240101.jpg

http://img651.imageshack.us/img651/4996/p6240100.jpg

http://img256.imageshack.us/img256/204/p6240107u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Wreszcie stałem się posiadaczem motocykla:-)

A że jest tu topic ZABYTKOWE, to też wrzucę parę groszy od siebie:

W zeszłym tygodniu zakupiłem WFM M06 z silnikiem S01 z 1960r. od 1go właściciela.

stała 18lat w garażu/szopie, wyrejestrowana w latach 80-tych.

W gratisie dostałem oryginalne zapasowe obicie na siedzenie produkcji '76r. :-)

Już jest zarejestrowana(nie było większych problemów z załatwieniem dokumentów mimo braku dow.rej.) i czeka na przegląd.

Ale najpierw kilka doróbek typu wymiana stacyjki no i obowiązkowe światło STOP(w tym modelu nie było czujnika).

A jak wygląda na chwilę obecną i jak chodzi:

[media=]

I od razu mam pytanie:

Robić piaskowanie?

lekka rdza w niektórych miejscach wyszła, ale bardziej bym powiedział, że jest to nalot niż jakieś wżery.

W mojej osobówce z '99 mam większą rdzę niż tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba ale Ci zazdroszczę :)

Uważam że prędzej czy później będziesz musiał malować. Ma oryginalny lakier w całkiem niezłym stanie. Można najpierw spróbować ratować miejsca najbardziej zaatakowane korozją, ale wciąż i tak będzie narażona na niszczenie. Ja bym się nie zastanawiał i od razu do lakiernika. Masz motor na chodzie wszystko oryginalne. Piasek i malowanie, obręcze na srebrno, szprychy w jakim masz stanie jak w dobrym to oddać do cynkowani jak nie kup nowe. Tylko poskładać.

Ja malowałem Jawe ( tzn lakiernik) to kosztowało mnie to z malowaniem szparunków 1200zł. U Ciebie powiedzmy 1000 a może masz jeszcze opcje taniej to tylko jesteś na +. Moim zdaniem przy wkładzie 1500zł masz przepięknego oldtimera którego każdy prawdziwy motocyklista będzie Ci zazdrościł.

Ja już zazdroszczę a jeszcze nie pomalowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. takie pytanie zakładal ktoś z was elektroniczny regler (takie co np na alledrogo leca po 25zł made in poland) do swojego zabytku. bo wlasnie bede robil w swoim nową instalację ( juz nerwowo nie wytrzymuje z tą fabryczną..lata swoje robią ) jako że nowego reglera mechanicznego nie widzialem do mz a moj juz tez zaczyna fiksować i zastanawiam sie nad zmianą ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

luckyluke28, tak, np. ja zakładałem do MZ ES elektroniczny regulator. Rozwiązał moje problemy z gotującym się / permanentnie niedoładowanym akumulatorem.

Nie rób tylko takiej głupoty jak odpięcie akumulatora w trakcie pracy silnika - regulator spali się tak jak mój, teraz mam nowy czekający na wymianę :-)

Odpowiadając na główny wątek, z kompletnych staruszków mam SHLkę M11 r. 1966 i MZ ES 250/1 r. 1962. Fotki dla zainteresowanych są umieszczone na http://polskajazda.pl/Profil/51906

Pozdrawiam,

TomekSHL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

luckyluke28, tak, np. ja zakładałem do MZ ES elektroniczny regulator. Rozwiązał moje problemy z gotującym się / permanentnie niedoładowanym akumulatorem.

Nie rób tylko takiej głupoty jak odpięcie akumulatora w trakcie pracy silnika - regulator spali się tak jak mój, teraz mam nowy czekający na wymianę :-)

Odpowiadając na główny wątek, z kompletnych staruszków mam SHLkę M11 r. 1966 i MZ ES 250/1 r. 1962. Fotki dla zainteresowanych są umieszczone na http://polskajazda.pl/Profil/51906

Pozdrawiam,

TomekSHL

Tomek, to Ty!

tu Lesio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.