Pitek22 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam mam Hondę 600rr z 2003r Nie wiem jaki olej był prędzej lany i jaki wlac:/ Moto ma przebieg 32tys.A co powiecie na te oleje który z nich lepszy?? A może jakiś inny??Motul 5100 10w40Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 motul 5100, ja wlałem syntetyk(motul 300V) i bez żadnych sprzeczek ;)możesz wlac castrol GPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 no ale jeśli nie wiadomo jaki olej był lany wcześniej no to chyba lepiej wypłukać silnik? z tego co wiem to jeśli był wlany syntetyk to można zalać minerałem ale nie można zrobić na odwrót. hmmm samego mnie to ciekawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 znow sie zaczyna... olejena poczatku wszystkim wszedzie i kazdemu z osobna. Castrolowi mowimy NIEdruga sprawa nowy silnik zalewamy pelnym syntetykiem motocykl kolo 50tys przebiegu zalewamy pol syntetykiem powyzej 100tys mozemy lac mineralnypolecam z pol syntetykow motul 5100 10w40 sprawdzony i motul 300v factory line pelny syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvis Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 znow sie zaczyna... olejedruga sprawa nowy silnik zalewamy pelnym syntetykiem motocykl kolo 50tys przebiegu zalewamy pol syntetykiem powyzej 100tys mozemy lac mineralnyprzecież w Polsce nie ma motocykli z przebiegiem ponad 100tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 przecież w Polsce nie ma motocykli z przebiegiem ponad 100tyś.JA ostatnio jezdzilem troche po slasku i szukalem z kumpel motonga r1 lub 954 i wszystkie motongi mialy przebieg od 22ty do 26:) a bylo ich z 6 nawet jedno 954 zdarzylo sie z przebiegiem 18 tys a silnik chodzil jak w k1:) i kupilismy 954 z katowic z przebiegiem 36tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 przecież w Polsce nie ma motocykli z przebiegiem ponad 100tyś.JA ostatnio jezdzilem troche po slasku i szukalem z kumpel motonga r1 lub 954 i wszystkie motongi mialy przebieg od 22ty do 26:) a bylo ich z 6 nawet jedno 954 zdarzylo sie z przebiegiem 18 tys a silnik chodzil jak w k1:) i kupilismy 954 z katowic z przebiegiem 36tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 nie musisz nic płukac poprostu szybciej zmienisz olej a ewentualny syf sam sie spłucze do oleju.Zmienia sie z syntetyka na pół potem na mineralny w tej kolejności.Kiedyś w GPZ jeżdzonej na mineralu zalałem motula 300Vpo za zapoceniem sie uszczelki nic sie nie wydazylo, a silnik lepiej chodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY$ Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 nie musisz nic płukac poprostu szybciej zmienisz olej a ewentualny syf sam sie spłucze do oleju.Zmienia sie z syntetyka na pół potem na mineralny w tej kolejności.Kiedyś w GPZ jeżdzonej na mineralu zalałem motula 300Vpo za zapoceniem sie uszczelki nic sie nie wydazylo, a silnik lepiej chodził.To farta miałeś bo równie dobrze mogłeś go zatrzeć oleje syntetyczne mają lepsze właściwości myjące i po wlaniu mogą wypłukiwać naloty pozostawione po mineralu co powoduje w zużytym silniku zwiększenie pasowań między elementami i możne doprowadzić do zatarcia silnika...Ja polecam Ci wlać półsyntetyk Motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Wlej półsyntetyk.. Castrolowi mowimy NIEA to dlaczego? W f4i leje ciągle Castrola GPS, ponad 50 tys. i wszystko jak talala.W fajerze ostatnio przeszłem z 300v Motula też na GPS Castrola. Nie ma różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 zapytaj ludzi ktorzy jezdza lata stunterow zwyklych uzytkownikow...nie wiem jak pelny syntetyk ale pol syntetyk w moim sc33 myslalem ze sie silnik rozsypie...co moze potwierdzic wielu ludzi z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylaD-Team Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Panowie , nie do końca zgadzam się , że Castrolowi mówimy stanowcze nie.Kiedyś pisałam na forum o właściwościach tego oleju.Castrol , podobnie do Valvoline , jest produkowany w technologii w pełni syntetycznej , co ma związek z tym , że ma lepsze właściwości penetrujące. Dlatego też można odczuć "pracę" tegoż oleju w motocyklach starszych czy tez z duzym przebiegiem w postaci ślizgającego się sprzęgła , czy ubytku oleju. Trzeba jednak zaznaczyć , że są to przypadki rzadko spotykane .Generalnie na pewno nie będę stanowczo odradzać Castrola , ponieważ tak czy inaczej jest to dobry olej , sporo osób na nim jeździ . Do motocykli z większym stopniem zuzycia silnika, z większym przebiegiem wlałabym - jeżeli nie castrola - to Motula 5100 10W-40.Odnosząc się do pytania kolegi co wlać do 600rr: ogólnie jest taka zasada , że jeżeli nie wiadomo co było lane , lejemy półsyntetyka ( CastrolGPS10W-40 , Motul5100 10W-40 , Repsol) Ja osobiście wlałabym półsyntetyk do takiej 600rr - chyba najbardziej rozsądne rozwiązanie.Wybór jednak należy do właściciela Pozdrawiam,Sylwiawww.damir-team.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vader alias Toitoi Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Wątki olejowe to moja ulubiona tematyka. Przed awaria forum byl jeden topic dotyczacy oleju do cbr 600 nie pomne tylko czy f4 czy RR. Podstawa to: 1) olej motocyklowy 2) dobrego produncenta. nie Lidl, albo TedexReszta zalezy od zasobnosci portfela i upodoban wlasciciela. Ja chyba jako jedyny na forum jezdze na oleju marki Fuchs Silkolene, Leje pelnego syntetyka. I moim zdaniem do stosunkowo nowego motocykla, ktory konstruowany byl w czasach powszechnego stosowania olejow syntetycznych spokojnie mozna wlac pelensyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 To farta miałeś bo równie dobrze mogłeś go zatrzeć ..To był taki test ale ku mojemu zdziwieniu wypłukało wszystkie nagary, olej był mocno syfiaty bardzo szybko.Mierzyłem kompresje i odziwo wzrosła nieznacznie.Silnik był żwawszy, żarł mniej oleju jak na mineralu.Zapociła sie uszczelka pod cylindrami, więc rozebrałem kominy, wymieniłem i wsumie na motul 300V zrobiłem tamtym sprzetem 20tys km i sprzedałemwnioskuje że mogła miec koło 120 tys km max przebiegu bo łańcuszek rozrzadu był zaklepany w domowy sposób czyli przed moja wymiana rozrządu był to 2 łańcuszek (wymienia sie co 40 tys km)po za tym nigdy nic sie nie wydazyło, nigdy tez nie poszła panewka 3 korby a nie oszczedzałem silnika^^jeżeli ktoś nie chce wymieniac uszczelek to lepiej zalac półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nie po katolicku Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 a co zrobic gdy poprzeni własciiel twerdził ze jezdzil na full syntetyku? zalaz syntetyk czy poł syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 zapytaj ludzi ktorzy jezdza lata stunterow zwyklych uzytkownikow...nie wiem jak pelny syntetyk ale pol syntetyk w moim sc33 myslalem ze sie silnik rozsypie...co moze potwierdzic wielu ludzi z forumJeżdże z takimi ludźmi i większość z nich jeździ właśnie na castrolu i robią duże przebiegi. Pare motocykli miało przebiegi rzędu 75 tys. km, ja w F4 mam około 50 i od początku był lany castrol. W fajerze zmieniłem z motula na castrola i żadnej różnicy nie ma.Aczkolwiek słyszałem tak jak pisałeś, że silnik się rozsypie, tylko nie wiem ile to ma wspólnego z prawdą, czy z przewrażliwieniem użytkownika...a co zrobic gdy poprzeni własciiel twerdził ze jezdzil na full syntetyku? zalaz syntetyk czy poł syntetyk?Jeżeli jest pewne że jeździl na syntetyku to mozesz zalać syntetykiem. Zależy jeszcze jaki przebieg ma motocykl, jak ponad 30 to doradzają stosować już półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nie po katolicku Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 jak chcecie znać jaka jest róznica pomiedzy motulem a castrolem to zapytajce Dejw a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobul Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Mam pytanie czym sie różnia 2 oleje motul 300V sport 10W40 od motul 300V Factory Line 10W40 ?? bo chce albo ten albo ten zalac do mojej RR-ko dlatego dołanczam sie do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 jak chcecie znać jaka jest róznica pomiedzy motulem a castrolem to zapytajce Dejw a przetestowalem na wlasnym fajerze... hahaha nie wiem jak z pelnym syntetykiem ale po syntetyka astrol gps 10w40 kolor jak wino nie wleje juz do niczego...watek olejowy zyje:D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nie po katolicku Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Znacie te oleje?ELF 10w50 moto 4xtMobil 1 racing 4t 15w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylaD-Team Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Łysy dobrze prawi !!!NiePoKatolicku - zapewne większośc zna , aczkolwiek opini zasięgać u tych którzy używają tych olejów( 2 rózne oleje ) .Pozdrawiam,Sylwiawww.damir-team.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skalar Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Jeżeli jest pewne że jeździl na syntetyku to mozesz zalać syntetykiem. Zależy jeszcze jaki przebieg ma motocykl, jak ponad 30 to doradzają stosować już półsyntetyk.akurat tu sie nie zgodze, nawet z ciekawosci ostatnio pytalem w boosterze co by polecili do mojej rr'y 32tys przebiegu - lac syntetyk w sumie czy wlejesz 300v czy 5100 to tylko i wylacznie Twoja decyzja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysy Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 akurat tu sie nie zgodze, nawet z ciekawosci ostatnio pytalem w boosterze co by polecili do mojej rr'y 32tys przebiegu - lac syntetyk w sumie czy wlejesz 300v czy 5100 to tylko i wylacznie Twoja decyzjaI widzisz co serwis i co fachowiec to inne zdanie i bądź tu mądry Ja chyba zaczne jeździć na kujawskim, w końcu z pierwszego tłoczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domynik Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 jedzcie do olek motockle i zapytajcie jaki najlepszy olej powiedza ze castrol a czemu?? bo nim handuja i na nim zaabiaja a w gruncie rzeczy maja to w dupie co wlejesz i co ci sie z motocyklem stanie... przykro mi ale po tym co mi powiedzial dejw i lancuszkach rozrzadu u olka zwatpilem i jedyne co u nich kupie to ketanspray Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Na złą sławę Castrola zapracowały serwisy, które oszukiwały na oleju: beczka z Castrola a do środka lany jakiś wynalazek(sprawa kantowania na oleju była poruszana na FŚM przed awarią-był bogaty wątek o tym); dlatego kupuje olej w opakowaniach 1l bo to się mniej opłaca oszukiwać-jest drożej ale sumienie spokojniejsze. Jak macie trochę wolnego czasu to polecam wątek olejowy z zaprzyjaźnionego forumKLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.