Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Jak Sprawdziać Czy Motor Jest Prosty?


firer

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawdzić czy motor po szlifie jest prosty ale tak żeby nie było go trzeba zbytnio rozbierać. owiewki to jest małe piwo odkręcić i pomalować ale rozbierać całe moto to dla mnie czarna magia. Słyszałem o takim czymś jak próba drogowa, jak to wygląda, ile to kosztuje i gdzie w okolicy robią takie coś.I jeszcze jedno pytanie gdzie w okolicy znajdę serwis powypadkowy suzuki. Ponieważ nie jestem do końca zdecydowany czy oddam moto do serwisu czy sam go będę naprawiał, Uszkodzenia są tak naprawde niewielki (porysowana owiewka, urwany kierunkowskaz, lusterko i klamka hamulca), ale boję się, że mogło się coś skrzywić podczas szlifu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Manka to jest sposób ale z doświadczenia wiem że niekiedy w związku z konstrukcją motocykla bądź jakością drogi nie da się po prostu w ten sposób sprawdzić.Najlepiej zapłacić(nie wiem ile to teraz kosztuje) dwa lata temu w Rybniku za laserowy pomiar ramy przy kupnie płaciłem 60zł i się umówić ze sprzedającym bo tak jest najuczciwiej że jeśli prosty to my płacimy a jak krzywy to płaci właściciel. Zawsze tak robię jak tylko są warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśłi moto miało mały szlif raczej nie powinno się nic stać, nigdy nie wiesz co robił poprzedni właściciel, ale żeby mieś 100% pewności - tylko pomiarnajdokładniejszy jest pomiar ramy i całego motocykla na specjalistycznym sprzęcie, najlepsza w naszym rejonie jest wg mnie firma Tecrol z Bielska Białeja z puszczaniem kierownicy to nie tak do końca, są motocykle które przez napęd wałem zawsze lekko ściągaja na stronę po której on jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Czasem motocykl jest krzywy a prowadzi sie prosto. Taki to paradoks. Często też motocykle są za krótkie i też jeżdżą prosto.
baa.. np jakis zawodnik kupujacy nowa R12009 na tor pakuje w moto np kolejne 50 tys w tajle i co robi? kupuje nowke z salonu, rozbiera moto, zawozi do prostowania ramy (fabrycznie maja juz nawet delikatne odchylenia, ktorych laik nie wyczai ale zawodnik przy max wykorzystaniu sprzeta juz tak), sklada do kupy z zalozeniem tajlii i jazda Przy drobnej glebie moto musi byc proste... przy powazniejszej jedz do tecrola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baa.. np jakis zawodnik kupujacy nowa R12009 na tor pakuje w moto np kolejne 50 tys w tajle i co robi? kupuje nowke z salonu, rozbiera moto, zawozi do prostowania ramy (fabrycznie maja juz nawet delikatne odchylenia, ktorych laik nie wyczai ale zawodnik przy max wykorzystaniu sprzeta juz tak), sklada do kupy z zalozeniem tajlii i jazda Przy drobnej glebie moto musi byc proste... przy powazniejszej jedz do tecrola
Wiesz co powiem tak nawet nowe "salonowe" motocykle które z założenia mają być idealne czasem niestety nie są. Nie mówię tu o krzywych ramach bo to już gruba przesada, ale już różne kwiatki widziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co powiem tak nawet nowe "salonowe" motocykle które z założenia mają być idealne czasem niestety nie są. Nie mówię tu o krzywych ramach bo to już gruba przesada, ale już różne kwiatki widziałem.
hehe nowe, salonowe czasem sa w roznym stanie ;)a co do ram to nie chodzi o to ze sa krzywe, bo dla naszych potrzeb sa idealnie proste...ale powiedzmy zawodnik gdy jedzie 200 km na kolanie i na dodatek powerslidem któryś zakręt z rzędu, rama osiąga jakąś swoją temp pracy i elastyczność i po prostu fabryczna rama (nie każda) podobno musi być przed super profesjonalnymi zawodami odpowiednio przygotowana (czyli naprostowana pod gabaryty i styl jazdy danego zawodnika).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie co wy p....szeciegsxf 750 to kosmos chocby miał lekko krzywą ramę i czy bóg wie co to jeśli nie jest tak krzywa że widac gołym okiemto pomyślcie sobie kim byli Ci co jeździli sprzętami (jakimi sprzętami wtedy jeździli) kilkadziesiąt lat temu to pewnie deperaci byli a może śmiałkowiealbo np spadachroniarze z okresu miedzywojennego który teraz skoczyłby z taką szmatąteraz to nawet w jajka nie może ugniatac nicjak masz taką barierę psychiczną to sprzedaj moto handlarzowi on zrobi z nim porządeki ktos go kupi z przebiegem jeszcze sprzed wypadku oczywiście jako igłano chyba że potrzebujesz tu wybielic sprzęta przed sprzedażą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.