Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Kask AGV K-5 albo HJC RPHA ST opinie ,wrażenia


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ,przymierzam się do zakupu kasku i tak mi wpadły w ręce modele :AGV K-5 i HJC RPHA ST ,przymierzałem i leżą obydwa dobrze,wyglądają też nieźle.Może ktoś coś powiedzieć na temat użytkowania tych modeli ,czy są głośne(bardzo ważne dla mnie), czy w miarę wytrzymałe i ogólne wrażenia . Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój kuzyn ma RPHA10 PLUS. kask wykonany naprawdę fajnie, dobre materiały, super wydajna wentylacja.

Trochę jednak głośny to muszę przyznać. W porównaniu do mojego XR1100, mam wrażenie, że głośniejszy.

Seria RPHA to już najwyższa półka HJC, więc tam raczej tandety nie ma

Nie wiem jak ST, ale podejrzewam, że również będzie całkiem w porządku. Taki teścik z filmem znalazłem: http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,136406,15934333,Kask_HJC_RPHA_ST___Sportowo_turystyczna_nowosc_2014.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Wydaje mi się, że oni te gwiazdki dają w odniesieniu do najlepszego kasku jaki zbadali. Bo nie mogę się doszukać jaki jest warunek dostania 3 gwiazdek, albo więcej/mniej. A pamiętam jak swój HJC kupiłem to miał więcej gwiazdek niż teraz w tych testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test sharpa jest mało wiarygodny, znacznie wiarygodniejszy jest snell. przykładowo wg sharpa Arai ma tylko 4* - pomimo tego, że to najbezpieczniejszy kask. a taki MT za 300zł ma 5* ;)

A skąd wiemy, że Arai to najbezpieczniejszy kask?

Na stronie podanej przez Ciebie widzę, że kask może dostać certyfikat lub nie, ale nie znalazłem konkretnych wartości osiągniętych przez dany model. Możesz mi pomóc to znaleźć?

W Sharpie przynajmniej są jasne zasady kolorów reprezentujących bezpieczeństwo:

The impact zone colours are based upon discrete brain acceleration values:

Green - Peak acceleration up to 275g: the ECE 22.05 test limit at 7.5 m/s.

Yellow - Peak acceleration up to 300g: the British Standard 6658:1985 test limit at 7.5 m/s used by SHARP as the maximum permitted value for a 5–Star rating.

Orange - Peak acceleration up to 400g

Brown - Peak acceleration up to 420g

Red - Peak acceleration up to 500g

Black - Peak acceleration in excess of 500g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj sobie na czym ogólnie polegają obydwa testy i jakie warunki musi spełniać kask, żeby otrzymać certyfikat snell ;) i chyba nie bez powodu 90% zawodników na wypie Man jeździ w araiu :)

ale nie o tym tu miało być.

bierz AGV :P

Poczytałem :). Jak widać dobrze dyskutować, bo zmobilizowałaś mnie do głębszego pogrzebania w temacie.

Polecam stronę www.motorcycledaily.com/2012/01/rating-helmets-beyond-passfail/

W komentarzach znalazłem podpowiedź dlaczego Arai kiepsko wypada w Sharpie, a zaliczył Snella, gdyż te testy inaczej działają. Chcąc przejść testy Snell (i również ECE/DOT), producent inicjuje proces zatwierdzenia, dostarcza próbki, jeśli nie przejdzie - poprawia, dostarcza następne próbki, aż do zatwierdzenia. Potem wypuszcza produkt na rynek i go nie testują więcej.

SHARP - producenci nawet nie wiedzą, że ich kaski są testowane - próbki do testów są kupowane w sklepie (czyli to, co Ty i ja możemy kupić, a nie piękne i dopieszczone sztuki z laboratorium). Po wykonaniu testów wyniki są przesyłane do producenta celem komentarza -> jeśli odbiegają znacznie od wyników otrzymywanych przez nich, mogą próbować się obronić.

No i ostatecznie - Snell ma wyższe wymagania co do siły uderzenia, więc kaski projektowane pod te testy mają twardsze skorupy i wyściółki.

Tańsze, nie "torowe" kaski mają zwykle bardziej miękką wyściółkę i dlatego lepiej sobie radzą w codziennych sytuacjach - przy mniejszych prędkościach lepiej amortyzują uderzenia, ale niekoniecznie lepiej poradzą sobie przy władowaniu 100km/h w ścianę :). Tyle, że w takim przypadku to chyba będzie różnica czy z mózgu zostanie jajecznica, czy galareta...

Podsumowując wciąż SHARPa uważam za dobre źródło porównawcze, gdyż nie tylko mówi "zdał/nie zdał", ale daje dużo informacji odnośnie skali zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja mam tylko pytanie o poziom odniesienia w tych testach Sharpa. Bo ja widzę, że w testach sharpa kask ma inną ilość gwiazdek z upływem czasu. Ja dalej nie dotarłem do informacji z czego to wynika. Certyfikat snell zaś albo dostajesz, albo nie. NIe ma czegoś takiego jak "stopniowanie poziomu wytrzymałości". Oprócz tego odnoszę wrażenie, że sharp jest bardzo komercyjny i nastawiony właśnie na odbiór masowy, zwykłego użytkownika, więc ich ocena bardziej wpływa na wybór przez nas kasku. Zaś testy snella skupiają się jednak na jakości wykonanych badań (no i jak napisałeś bardziej dla celów sportowych). Patrząc jak w Niemczech ADAC badał opony i jakie przekręty robili (niby też brali opony ze sklepu) to mam średnie zaufanie do testów Sharpa. Bo normalne jest, że one są odbierane przez większą część użytkowników i są bardziej opiniodawcze, a co za tym idzie wpływają na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie na temat HJC RPHA ST. Na temat AGV chyba nie będzie za dużo - zbyt nowa skorupa :) Luki85, sharp jest jak najbardziej obiektywny - nie stoi za nim żadna korporacja, a rząd Wielkiej Brytaniii, który chciał ograniczyć sobie koszty leczenia osób jeżdżących w wydmuszkach kaskopodobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dyskusje wokół testu sharp powstały gdy okazało się że kaski za ponad 2 tys maja tyle samo gwiazdek co te tanie albo i mniej.

Wcześniej była cisza i nikt sobie tym testem głowy nie zawracał.

Czy jednak sposób testowania  i ilość gwiazdek ma bezpośrednie przełożenie na nasze bezpieczeństwo to wielka niewiadoma.

Jednak jeśli kask ma dwie gwiazdki to szanse na to że dobrze chroni są znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luki: nie widzę dokładnych wytycznych gwiazdek, ale nie przejmuj się - wszystkie testowane kaski mają testy ECE lub DOT lut snell.... więc jako tako normy spełniają. Ale mogą być lepsze lub gorsze w tym, co robią.

To chyba trochę jak z crash-testami. Auta z różnymi liczbami gwiazdek są dopuszczone do ruchu, ale jest też minimalna wymagana, aby dopuścić auto do sprzedaży w Europie.

W samym teście aut może dostać ekstra gwiazdkę za np. dodatkowe czujniki zapięcia pasów, dorzucone ESP (kiedyś, teraz jest już w standardzie) itp itd.

A co do wytrzymałości kasków, to znowu analogia do samochodu: nie oczekuję od auta, że po uderzeniu w przeszkodę z 50 km/h będzie nietknięte (a Snell każe uderzać w kask w to samo miejsce 2 razy (????)), a właśnie rozproszenia energii i ocalenia mojego życia/zdrowia.

A że robią testy NCAP przy 50 czy 60 (nie pamiętam), to i tak dobrze - w większości wypadków dajesz radę wyhamować i uderzasz z niewielką prędością. Nie zawsze, ale w większości.

Kumpel parę lat temu miał czołówkę autem przy ok. 70km/h. Pochodził parę dni z kołnierzem i wszystko OK. A auto do kasacji.

Jeszcze dygresja z pracy -> robię w motoryzacji i nie pierwszy raz pocieniamy ścianki lub wprowadzamy specjalne załamania w materiale, bo się okazało, że w testach część miażdży nogi kierowcy i musi być... słabsza... a w razie wypadku ma za zadanie po prostu się ... złamać :)

Dziwne, nie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Drzewo dzięki za wyjaśnienie. Mam nadzieję, że Sharp będzie nadal niezależny i obiektywy w testach.

 

TomekSHL jeśli chodzi o testy samych kasków to powiem szczerze, że sam sobie mogę policzyć nośność takiego helmeta, tylko niech dadzą dobre własności tego kompozytu, z którego go robią :) A to wiem, że jest mało realne, bo kompozyty niestety nie mają podobnych własności (mimo, że ta sama technologia wykonania itd.). Więc może się trafić, że te same helmety mogą mież różna wytrzymałość. Natomiast mnie głównie nurtuje poziom odniesienia, czyli ta ilość gwiazdek. Coś na zasadzie pewnych wartości granicznych, które mówią, że kask otrzymał 2, a nie 3 gwiazki. Np. kask wytrzymał uderzenie 27kJ i ma np. 2 gwiazdki itd. (takie przykładowe, myślowe uproszczenie). Albo np. pomiar szczeliny przy uderzeniu, no nie wiem co kolwiek co by mówiło, że wytrzymał i ma dlatego tyle gwiazdek. Bo coś mi tu nie gra jeśli chodzi o ten poziom. Tak jak wspomniał nfs. Możliwe, że z tego powodu ta ilość gwiazdek jest weryfikowana z czasem. Np. dobry kask otrzymał max gwiazdek w 2010r., bo wytrzymał powiedzmy te 27kJ,  ale już w 2015r. technologia z 2010r. jest tak tania, że teraz każdy kask wytrzymuje 27kJ, więc ten kask w 2010r ma teraz jedną gwiazdkę, bo te najlepsze wytrzymują powiedzmy 40kJ w tym 2015r. Jeśli tak to się odbywa, to powiem szczerze, że ten test Sharpa jest mało miarodajny i wtedy wolę test Snella. Przyznam się bez bicia, że nie czytałem dokładnie tych stron, gdzie opisują te testy, ale jestem na etapie kupna helmeta i wolę się upewnić czym lepiej się kierować.

 

TomekSHL co do crash testów to też mam średnie zaufanie :D Bo od kiedy przed crash testem robią analizę FEM i wówczas liczba crash testów spada to mam wrażenie, że nie tędy droga :) Widziałem taką analizę obliczeniową. Zgodnie z analizą samochód miał być zaledwie lekko uszkodzony. Zaś w rzeczywistości  podczas testów nic z niego nie zostało :) Inżyniery takie cuda robią :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki, sposób przyznawania kolorów podałem parę postów temu (przyspieszenia zawartości czaszki przy uderzeniu, czy kask wytrzyma czy nie moim zdaniem nie gra roli. Wytrzymać ma mój mózg)

Co do gwiazdek, to szukałem i szukałem i nie wiem - trzebaby ich spytać mailem.

Spróbowałem sam analizować i wyciągać wnioski, ale są 2 kaski: jeden 3, jeden 4 gwiazdki, a kolory mają takie same w tych samych miejscach. Nie wiem jak to ugryźć.

Za dobrą monetę biorę, że kask, który wybrałem właśnie ze względu na Sharpa - Caberg Duke - wyszedł w w wersji z daszkiem - Tourmax - i jego również przetestowali z tym samym wynikiem.

I żeby było jasne, nie jest to najlepszy kask świata - jest głośny, ma za krótką blendę i niewygodną w opuszczaniu. Na pewno są droższe i lepsze. Ale cieszę się, że dzięki stronie Sharpa mogłem wybrać najlepszy kompromis, na którym mi zależy - bezpieczeństwo za rozsądną cenę.

No to pojechaliśmy w tym wątku, a był on o czym innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie,dyskusja się rozkręciła tylko troszkę zboczyła z tematu. Więc tak ST testowałem ,kask naprawdę fajny niestety nie ma jeszcze kasku K-5 do testów w moim ulubionym sklepie :) Jak tylko się pokaże potestuje i będę mieć sytuację jasną co wybrać . Może do tego czasu ktoś już będzie śmigać w tym K-5 i napisze jakie wrażenia :) Pozdrawiam i dzięki za opinie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

miesiac jak kupilem AGV wiec  moge powiedziec jakie moje odczucie.

Bardzo fajnie przylega do glowy,jezdze dosc glosnymi choperami i nie narzekam,szybe mozesz ustawic w kazdej  pozycji,

dla mnie jest OK.

nigdy nie patrzylem na gwiazdki ,tylko -aby byl wygodny(nie jezdze scigaczem)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze w nim juz ponad miesiac, moje odczucia sa bardzo pozytywne,szczegolnie,jesli chodzi o zakres wentylacji, jazde przy wiekszych predkosciach i pinlock dolaczony do zestawu, kask pozadnie wykonany,tylko ten szum wiatru...w porownaniu z moim sharkiem s900, niestey szum przy nizszych predkosciach nadchodzi szybciej, dla kogos kto jezdzi w stoperach napewno nie bedzie przeszkadzal ;d , ale na dluzsze trasy szybszym tempem zalecam wlasnie stopery..nie ma sie jednak czemu dziwic,wkoncu to kask sportowy,a nie turystyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Możesz mi napisać który sklep daje kasku do testów. Byłem w paru i nie mieli nic do przetestowania. Mógłbym nawet całość kwoty wyłożyć aby tylko się przejechać.

Jeśli jeszcze aktualne to podjedź do Motomody w Bytomiu ,Piotrek ma te kaski i na pewno się dogadasz na próbę . Ja kupiłem już AGV i powiem szczerze ,że jestem bardzo zadowolony . Nie jest wcale głośny ,super siedzi i wentylacja jest ok . Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli jeszcze aktualne to podjedź do Motomody w Bytomiu ,Piotrek ma te kaski i na pewno się dogadasz na próbę . Ja kupiłem już AGV i powiem szczerze ,że jestem bardzo zadowolony . Nie jest wcale głośny ,super siedzi i wentylacja jest ok . Polecam

Aktualne jeszcze, rzeczywiście zapomniałem o motomodzie. Kupowałem tam ciuchy modeki, obsługa całkiem spoko. Napisz proszę jak z obsługą w rekawicy otworu wentylacyjnego na szczęce? Usytuowanie w środku kasku wydaje się mało fortunne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne jeszcze, rzeczywiście zapomniałem o motomodzie. Kupowałem tam ciuchy modeki, obsługa całkiem spoko. Napisz proszę jak z obsługą w rekawicy otworu wentylacyjnego na szczęce? Usytuowanie w środku kasku wydaje się mało fortunne.

Troche cwiczen i nie ma zadnego problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.