Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zawory VTX 1800 C 2006 r


AdrianMapex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Jak w tytule widac,mowa własnie o takiej maszynie.Do rzeczy...

Nadszedł czas regulacji zaworów.Mechanikom nie wierzę (poza tym chcieli 500 zł) i dlatego postanowiłem to zrobic samemu.

Przeciez to nie problem -pomyslałem.Kupiłem ksiazke serwisowa Clymer.Znalazłem wartości luzu  na zaworach-ssący od 0.11-0.15mm. Wydech od 0.31-0.35mm.

Jak juz sie dokopałem do zaworów to,ustawiłem je tak-ssące 0.13 a,wydechy 0.32.

Dlaczego taką wartośc wybrałem?Pomyslałem ze,miesci sie to w granicy błedu więc,nie powinno byc problemu po odpaleniu motonga.

Poskładałem wsztsko do kupy...odpalam i.......

Panie i Panowie forowicze....ręcę mi kur..opadły.Silnik zaskoczył bardzo szybko-co na wstepie mnie zdziwiło ale zawory napier...tak ze,kombajn koszący owies pracuje ciszej...

Niestety było juz poźno i nie miałem szansy by rozebrac sprzeta na nowo i wyrególowac to,zaczynając od najmnijszych wartosci ksiazkowych luzów zaworowych,co zrobie dopiero za dwa tygodnie.

Ludziska,czy ktoś ma jakas podppowiedz dla mnie,która uratuje mi sprzeta i pozwoli spac spokojnie po nastepnym ustawianiu zaworów????

Prosze pilnie o pomoc.

Dzieki bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie przed chwilą dostałem olśnienia.

Popełniłem fatalny bład,a mianowicie..."Make sure the piston is at TDC(Top Deat Center) on the compression storke.

Czyli kręciłem zaworami majac tłok w dolnym połozeniu.Mogłem zniszczyc silnik doszczetnie.

Brak słów na własną głupotę.

Dzieki LBG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie TDC. wazne jest zeby popatrzec jak dźwigienki sa pozamykane
i wyobrazic sobie że krzywka w tym momencie jest prostopadke (odwrotnie) do krzywki,
wtedy robisz regulacje.
NIestety ale VTX z poprawnie wyregulowanymi luzami klekocze
i tak to już jest z VTXami. luzy zaworowe robisz co 8 tys km. Pozdro

Valve%20top.jpg


sa i takie rozwiazania
valve_adjustment_sketch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie TDC. wazne jest zeby popatrzec jak dźwigienki sa pozamykane

i wyobrazic sobie że krzywka w tym momencie jest prostopadke (odwrotnie) do krzywki,

wtedy robisz regulacje.

NIestety ale VTX z poprawnie wyregulowanymi luzami klekocze

i tak to już jest z VTXami. luzy zaworowe robisz co 8 tys km. Pozdro

Valve%20top.jpg

sa i takie rozwiazania

valve_adjustment_sketch.jpg

Faktycznie,odpowiedz na najwyższym poziomie.Tylko z jedna wartościa sie machnąłeś.Luzy zaworowe robimy w/g serwisówki co 8 tyś mil,a nie km ;) I to jest dla mnie pocieszajaca wiadomość.Będę rzadziej grzebał w  zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie właśnie stało z moim silnikiem.Cicha praca,troszke dłużej kreciłem by go odpalic-ale nie przesadnie długo.Tuz po mojej niefortunnej regulacji silnik pomimo stuków,zaskoczył bardzo szybko.

Skoro w VTX luz zaworowy sie zmniejsza to,jak proponujesz je ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiac je co 8 tys km
Ustawiam wartości 0,15(+-0,02) ssący
0,3(+-0,02) Wydechowy

najlepiej wtedy takze wymienic olej silnikowy
(mimo ze producent zaleca co 12 tys km)


API SF-SG 10W40 3,8 litra z filtrem

Generalnie od Twojej regulacji po 8 tys km zobaczysz jak Ci sie zmieniła sytuacja z luzami,
moze byc tak że wtedy nastepna regulacje zrobisz po 10 tys km jezeli luzy zaworowe na to pozwolą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ustawiac je co 8 tys km

Ustawiam wartości 0,15(+-0,02) ssący

0,3(+-0,02) Wydechowy

najlepiej wtedy takze wymienic olej silnikowy

(mimo ze producent zaleca co 12 tys km)

API SF-SG 10W40 3,8 litra z filtrem

Generalnie od Twojej regulacji po 8 tys km zobaczysz jak Ci sie zmieniła sytuacja z luzami,

moze byc tak że wtedy nastepna regulacje zrobisz po 10 tys km jezeli luzy zaworowe na to pozwolą

Danvield-widze że,jestes człowiekiem który,zna sie na Vtx-ach.Właśnie otrzymałem wakuometry.Masz jakąs rade jak to dobrze zrobic.Skoro będę rozbebeszał hondę do zaworów,to od razu ustawie podcisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danvield.

Zamówiłem i otrzymałem wakuometry słupkowe.Muszę je chociaz raz użyć :)

Wkleiłem zdjęcie,nie wiem czy coś będziesz widzieć-mam nadzieje.

Ale własnie o taka czynnosc mi chodzi.

Jak to wynika z opisu,regulujemy tylko przedni cylinder-ten który jest przy kierownicy(żeby była jasność)

post-199129-0-34045600-1381178598_thumb.

post-199129-0-34045600-1381178598_thumb.

post-199129-0-34045600-1381178598_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz chcesz kopac to ściagnij filtr obudowe,
jak widzisz obie gardziele to nad nimi po bokach masz śruby regulacyjne do podcisnienia
patrzac na wprost gardzieli prawa jest od przedniego lewa od tylnego.

Zasada regulacji jest taka że tylny cylinder ustawiasz do przedniego i wskazania wakuometra maja byc jednakowe tyle że cała sztuka jest w tym ze sruby (ich wykrecenie) nie moga sie zbytnio róznic od siebie.
Przykładowo jezeli przedni cylinder ustawiony bedzie na 2,7 wykrecenia a tylny na 1,2 to musisz tylny cylinder podciagnąc o 0,5 obr tak zeby  dodatkowo na wakuometrze było okey.

Jezeli przedni cylinder ma wieksze podcisnienie to krecisz śruba z tego cylindra (wkrecając ją) do momentu wyrównania cisnienia z tylnym
Jezeli tylny cylinder ma wieksze podcisnienie to krecisz sruba przedniego cylindra (wykrecając ja)

Generlanie pilnuj zeby Idle było w granicach 850 do 900 obr, nizsze (bo przy regulacji moze spaść lub wzrosnąc) moze powodowac nieprzyjemne wibracje.
Lub MAP sensor zacznie wariowac i sprzet wogóle bedzie chodził dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podkręcałem obroty śrubką z pod zbiorniczka wyrównawczego.Robiłem to na ucho bo,wydawało mi sie że,mam za niskie obroty.I motong jakby dostał skrzydeł.Niby nic,a poprawiło się ruszanie i wogóle jazda stała sie  płynniejsza.Więc dlatego wnioskuje ze obroty mam dobre.Generalnie bez obrotomierza ciężko stwierdzic jak szybko kreci sie silnik.Będę wkrótce montował obr. ale to inny temat.

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem moja hondzie,jeździłem jak dziadek wogóle nie korzystając z mocy silnika.Spalanie 5.4 litra w mieście.Tak,zaraz bedzie burza że,takie spalanie to bujda :) Wymieniłem przewody hamulcowe na oplot,poczułem sie na motocyklu pewniej i zachciało sie ostrzej pojeździć.Oczywiscie zachowując zdrowy rozsądek.Spalanie 6.6 litra.

Vtx to mój pierwszy poważny motocykl.(Reszta komarów i innych wuesek sie nie liczy.)Innego najprawdopodobniej mieć nie będę wiec,muszę dbac o moją pociechę :)Poza tym,lubie dłubac przy mojej hondzi.Temat rzeka.Mam nadzieje niczego nie spieprzyć podczas mojej regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danvield-widze że,jestes człowiekiem który,zna sie na Vtx-ach.Właśnie otrzymałem wakuometry.Masz jakąs rade jak to dobrze zrobic.Skoro będę rozbebeszał hondę do zaworów,to od razu ustawie podcisnienie.

Raz jeszcze powrót do zaworów.Znalazłem fotkę z clymera.Wartosci luzów zaworowych dla roczników 2004 i wyzej sa troszke inne niz Ty podajesz.Mam mentlik w głowie.Bo jak raz jeszcze źle ustawie te zawory to dostane padaczki.Co o tym myslisz.Mozliwe jest ze w róznych rocznikach są inne wartosci luzów???

post-199129-0-07403100-1381253965_thumb.

post-199129-0-07403100-1381253965_thumb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.